Gast BBsat Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Beste forum leden, Mijn oude TV heeft na jaren trouwe dienst zijn beste tijd gehad. Met de geplande aanschaf van een nieuwe komt HDTV in zicht en daarmee de overweging om gelijk ook UPC achter me te laten en de blik in dit geval letterlijk omhoog te werpen. Ik heb de laatste weken wat in de wondere wereld van de satelliet TV rondgekeken op het internet en ja, dat is wel interessant. En als je in de Nederlandse taal zoekt kom je bijna onvermijdelijk zeer regelmatig op sat4all terecht Veel dingen zijn me daardoor al wel duidelijk(er) geworden waarvoor alvast mijn dank. Het uiteindelijke doel is een ruimer aanbod van TV zenders (we missen nu bv. de Franse) in een kwaliteit die minimaal zo goed is als bv UPC dat aanbiedt. En het liefst gaat ons dat niet meer kosten dan nu. De meest lastige keus is op het moment wat voor ontvanger te nemen. Daarover heb ik al wat leuke welles-nietes verhaaltjes gevolgd, maar als beginner kom ik er nog niet helemaal uit. Wat willen we er mee doen: Mijn geliefde is hier de TV grootgebruiker, ze vindt techniek prachtig mits die niet te ingewikkeld is en ik er voor zorg dat alles blijft draaien. Gelukkig ben ik niet ontechnisch, onze relatie is derhalve uitstekend En dat hou ik graag zo! We willen een flinke plasma TV en daarop dus het liefst een zo fraai mogelijk beeld. Beeld kwaliteit is een van de aanleidingen tot overstap op HDTV en satelliet! Veel opnemen, en live gekeken programma’s kunnen pauzeren ( time shifting als ik dat goed begrijp). Kijken en tegelijk opnemen. Het is leuk als een en ander in het netwerk met de PC kan worden verbonden en als ik zelf een beetje kan rommelen met instellingen verbeteringen enz. Ik kom vooralsnog uit op een VU+ duo of een AZbox Premium HD+, (kennelijk heeft de + de kreet SUPER nu definitief vervangen:-) waarbij ik bij de VU+ vrijwel nooit negatieve berichten zie. Bij de AZboxen soms wel klachten. Dreambox lijkt me overkill en boven het budget (max. €500), maar zie ik soms andere juweeltjes over het hoofd?. In de welles-nietes spelletjes kom ik kennelijke voor- en nadelen en mogelijke problemen tegen. Wat is waar, op het gevaar af een nieuw welles-nietes topic te starten! • AZbox zou een betere beeldkwaliteit hebben dan VU+, vooral in SD? Is de VU+ SD dan minder dan bij bv UPC? Merk je dat bij een grote (58”) plasma? • AZbox zapt langzaam. Hoe langzaam is dat? Langzamer dan mijn UPC mediabox? • VU+ timeshift zou niet helemaal geweldig zijn, hoe slecht is dat dan? Wat is het probleem precies? • Vu+ kan met CCCam, AZbox kennelijk niet zomaar, maar weer wel met Multicas. Wat kan ik dan wel en niet? Voordelen- nadelen? • Azbox heeft 1x smartcard en 2x CI, VU+ 2x smartcard en 2x CI. Als ik nou naast Canaal Digitaal nog 1 of 2 andere kaarten wil gebruiken heb je dan feitelijk bij de AZbox een nadeel? • AZbox kan ook 1080p aan. Wat is daar nu het voordeel van? En de komende 2 á 3 jaar? • En misschien wel de hamvraag welke is het vrouwvriendelijkst in de omgang? T is wat veel aan vragen, wellicht heb jij me zelfs nog wel iets te melden wat ik nu nog over het hoofd zie. In ieder geval alvast bedankt voor je reactie. O ja, ik heb dit bij algemene vragen gezet, lijkt me op dit moment niet passen in een ander forum. Als ik dat verkeerd zie hoor ik dat graag.
columbo Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Ja dat zijn wel erg veel vragen.Bij de meeste HD recievers kan er vaak maar 1 a 2 kaarten in.De DM800 HD heeft 1 kaartlezer.Dat er voor Dream boxen zeer goede sofware beschikbaar is en deze over een zeer snelle processor beschikt,zappen <1sec,prijs ca 450€,en maakt hem toch wel heel aantrekkelijk. Opnemen weer geven via een evt ingebouwde HDD.De mogelijkheden die er vrijkomen als hij op het Internet is aangesloten,daar kunnen de fabrikanten van de meeste recievers alleen nog maar van dromen.De bediening is redelijk eenvoudig,de afstand bediening is met 40 knoppen overzichtelijk. Het aanmaken van Favorieten lijsten,die je evt zelf kunt aanmaken en benoemen is onbeperkt ,even als het aantal zenders.De ingebouwde kaart lezer kan bijna alle coderingen aan mits de juiste ccCam is geinstaleerd/gedownload,de mogelijkhijd bestaat om via de USB aansluiting een externe kaartlezer aan te sluiten.Dus beslist niet overkill,maar gewoon topkwalitijt.De DM 8000 HD is het parade paardje van Dream Multimedia(made in Germany) ,maar ja die kost dan ook rond de 1000€,en word standaart met 2 tuners geleverd,uitbreiding tot 4 is mogelijk,en heeft 2 kaartlezers.Dus bijna alles wat je maar wenst,daar kan geen UPC media box tegen op(made in China).Ik heb zelf nog een DM7020S,op een 42"LG plasma en heb al zeer scherp beeld,binnenkort een 800HD,daar div zenders naar S2 zijn gegaan MPEG4 dus.De wondere Wereld ligt inderdaad aan je voeten via sateliet, heel veel zenders uit heel Europa en daar buiten kunnen graties worden ontvangen.
Marius junior Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Is het dan mogelijk dat je de UPC kaart in een andere mediabox prop? Ik dacht dat ze beveiligd waren? Wat mij het meest irriteert aan de mediabox; geen mogelijkheid hebben om zenders van positie te veranderen of te deleten. Als je aan het zappen ben, en je hebt een goedkoop abonnement, dan moet je verplicht ook door alle zenders waar je geen toegang voor hebt. Totdat je zo geïrriteerd bent dat je in godsnaam maar een duurder abonnement gaat nemen. Ik heb UPC nu de deur uitgedaan. Mijn vader heeft er nog wel 2. Ik hoop niet dat er nu iemand is die mij gaat zeggen dat het WEL mogelijk was ;-)
Tonskidutch Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 natuurlijk gaat iemand je vertellen dat het wel mogelijk is maar dat had je ook zelf ontdekt als je een beetje het forum en andere bronnen doorspit maar de essentie is, men (upc) wil strikter beveiligen en geeft je zo'n rommel-receiver terwijl je evenveel en meer op dvb-s(2) kunt ontvangen met een goedkoper abo. de topic starter heeft die wens ook te kennen gegeven die wissel van dvb-c naar dvb-s(2) te doen. dus haal geen oude koeien uit de sloot. ciao True North Rebekka Bakken
columbo Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 De kaart van de UPC media box is met de box getrouwd,en in verband met de Boxkey die tot nu toe vrijwel niet uitleesbaar is,al hoe wel sommge zeggen van wel, is deze vrijwel niet bruikbaar in andere boxen .Dus een hoop moeite doen om de key evt uittelezen?
Tonskidutch Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 er zit geen lijm op de chip... ? True North Rebekka Bakken
Marius junior Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Nope.. inderdaad. Het is dan toch gewoon afwachten tot iemand iets 'kraakt' zodat je die kaart WEL in een andere mediabox kan plaatsen? Eigenlijk dacht ik heel even dat dit al gebeurt was toen ik deze topic zag... (vergeef me dat ik nog niet alle topics heb doorgespit, dat is een beetje veel voor een beginner... maar ik vind het heel intressante materie, dus dat gaat vanzelf goed komen, metertijd, dus niet binnen 1 dag ;-) Het meest interessantste wat ik hier lees, is dat ik al die tijd nog goedkoper uit had kunnen wezen, en nog meer zenders ook? Ik had hier eerder moeten komen ;-)
Tonskidutch Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Origineel bericht van: BBsat • En misschien wel de hamvraag welke is het vrouwvriendelijkst in de omgang? zonder veel poespas kun je een correct ingestelde receiver altijd bedienen een leer periode voor de afstandbediening en menu's in ogenschouw nemende. de AZbox is ook al weer een oudere jongen, vergeet dat niet de VU+ is een leuke enigma2 receiver en heeft niet echt veel mensen teleurgesteld (ben er erg tevreden over) EN timeshift werkt gewoon prima er zijn er nog meer maar je zult toch een keuze moeten maken voor je budget het aanbod van zenders is natuurlijk een van de belangrijkste zaken... nadat je kabel had, maar niet alles is gratis en vrij te bekijken (eerlijk is eerlijk) dus de franse zenders zul je maar ten dele FTA kunnen zien. langzalzeleve als europa eindelijk open uitstraalt en abo's internationaal te krijgen zijn. ciao True North Rebekka Bakken
Marius junior Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 En hoe snel zijn die jongens dan allemaal? ;-) De Dreambox is dus het puntje van de zalm, heb ik al begrepen (<1 sec), maar erg duur. En die andere? Ik weet nog, jaren geleden, toen ik mijn Strong 8000H nog gebruikte, dat ik me HEEL erg irriteerde aan de zapsnelheid! Steeds een paar seconden wachten bij elk kanaal! Is ook een beestje van ruim 10 jaar oud. Ik kan me voorstellen dat de allergoedkoopste ontvangers van tegenwoordig al sneller zijn? ;-)
Tonskidutch Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 ja en in je eigen beginnersvragen worden die ook genoemd. je hebt echter een budget van 150 euro zoals je daar schrijft dus ik nam niet de VU+ of anderen in overweging.. en snel zijn ze 2010 echt wel. volgend jaar komt een nog snellere... of dacht je dat we achteruit hobbelen. ciao True North Rebekka Bakken
Gast BBsat Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Ik zie dat de onderwerptitel een lichte verwarring geeft. Moet ik dat aanpassen? Wat ik bedoel is dat ik eigenlijk wel van UPC af wil en probeer uit te vinden welke ontvanger bij de overstap naar satellietontvangst voor mij (ons) het meest geschikt is. Origineel bericht van: Marius junior Wat mij het meest irriteert aan de mediabox; geen mogelijkheid hebben om zenders van positie te veranderen of te deleten. Als je aan het zappen ben, en je hebt een goedkoop abonnement, dan moet je verplicht ook door alle zenders waar je geen toegang voor hebt. Totdat je zo geïrriteerd bent dat je in godsnaam maar een duurder abonnement gaat nemen. Ja dit is zo’n reden om verder te kijken, geen duurder abbo voor mij. Origineel bericht van: Tonskidutch de AZbox is ook al weer een oudere jongen, vergeet dat niet Tonskidutch wat bedoel je hier precies mee? Origineel bericht van: Tonskidutch het aanbod van zenders is natuurlijk een van de belangrijkste zaken... nadat je kabel had, maar niet alles is gratis en vrij te bekijken (eerlijk is eerlijk) dus de franse zenders zul je maar ten dele FTA kunnen zien. langzalzeleve als europa eindelijk open uitstraalt en abo's internationaal te krijgen zijn. Ja een open uitstralend Europa zou inderdaad erg mooi zijn. Ik was me er niet van bewust wat een protectionistische flauwekul er ons letterlijk boven het hoofd hangt. Duurde me ook even voordat ik mijn geliefde goed had uitgelegd dat je wel veel kunt ontvangen maar dat dan dus niet zomaar zien. Wat een gedoe al die kleine baasjes met hun eigen boxjes en kaartjes. Maar goed het aanbod blijft dan toch altijd nog uitgebreider dan wat ik nu heb. Columbo ook bedankt voor jouw inbreng. Begrijp dat de DM800 HD 1 ontvanger heeft. Maar dan werkt mijn plannetje van kijken en gelijktijdig opnemen niet. En dat is nou net iets, samen met de time shift wat me destijds heeft doen besluiten toch voor zo’n mediabox te gaan. We vonden dat de beste verbetering sinds de uitvinding van de TV zelf! De DM8000 HD is helaas ruim boven m’n budget en om er nou geen schotel bij te kunnen kopen...
Gerard 76 Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Origineel bericht van: BBsat Ik zie dat de onderwerptitel een lichte verwarring geeft. Moet ik dat aanpassen? Bij deze...
Gerard 76 Geplaatst: 5 oktober 2010 Geplaatst: 5 oktober 2010 Wellicht is een VU+ duo iets voor jou. Die kan wat jij wilt en is minder duur dan de DM8000.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen