Ga naar inhoud

3D adapters. De volgende stap?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: hagar
60 beeldjes per sec voor elk oog.

Dus totaal 120 Hz of heb jij meer ogen dan 2

Ik denk dat de aantal Hz van plasmas en lcd verschillend zijn. De 120Hz is die 60 beeldjes per oog. De 3D lcd's beginnen met 200Hz en 400Hz dit is geen meervoud van de 60 beeldjes per oog en toch werken die actieve brillen daar ook op.
  • 4 weken later...

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Heb ik me ook wel eens afgevraagd. Mijn niet 3D plasma is 100 Hz met 600 Hz subfield (wat dat ook mag zijn)

In principe zou je dus met de 100 HZ twee beelden afwisselend kunnen tonen om 50Hz per beeldje over te houden. Is in principe net te weinig om "flikkervrij" beeld te geven, maar je zou dan wel 3D moeten kunnen kijken toch?

Ook ik ben van mening dat 3D waarschijnlijk het mooiste gaat uitkomen met een beamer.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Geplaatst:

Nee, de standaard is 120 Hz. Zo worden ze ook aangeboden, dus dat wordt een no go.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Endeavour

Ook ik ben van mening dat 3D waarschijnlijk het mooiste gaat uitkomen met een beamer.

Dat idee heb ik ook,zelfs met 65 inch lijkt me de beleving te klein.
Voor het ultieme 3D moet je echt een heel groot (bioscoop)scherm hebben.

Ook is volgens mij het 3D effect via een TV minder,
de voorwerpen komen minder ver naar voren toe,of verbeeld ik me dat?

Geplaatst:

Niet als ik net gegeten heb! sick

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Origineel bericht van: juleke21
mmm
Als kim speelt in 3d en ze gaat in spagaat,is het alsof ze op mijne schoot zit.
TOF,toch. laugh

Nou,lekker als je dan je broek vol hebt crazywink
Grapje.

Dus volgens jou is het 3D effect niet minder als in een bios?
Ik bedoel qua diepte?

Heb in de winkel een demomodel mogen bekijken
en het beeld was erg mooi
maar de diepte vond ik tegenvallen.
Maar misschien lag dat aan de demo...

Trouwens wel mooi als je opzij loopt en blijft kijken.
Het 3D effect blijft wel te zien.

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb de 65VT20, en zit op 3 meter afstand van het scherm.

Ik zie regelmatig mijn gasten, wanneer ik 3 D demonstreer, in de lucht graaien, bij sommige demo uitzendingen.

De voorwerpen komen dus echt ver genoeg de kamer in!

3D op een kleiner scherm is niet aan te bevelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
...
Trouwens wel mooi als je opzij loopt en blijft kijken.
Het 3D effect blijft wel te zien.

Vind ik juist minder dan, omdat de hoek tussen jou en onderwerp hetzelfde blijft kun je het beste op 1 plaats blijven.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Geplaatst:

Er zijn meerdere pagina's te vinden waar je kijkafstand en beeld grote kan laten berekenen en volgens een die ik altijd gebruik komt dit uit de berekening.

Based on your responses, which were:

■You would like to have the highest resolution and best viewing experience possible.

■You would like to use a 92 inch HDTV

■You will wall mount the HDTV

The solution presented for you is based on THX guidelines for HDTV setup. The THX guidelines recommend a seating distance and accompanying screen size that allows the viewer to see all available detail produced by the display, thus providing an immersive experience, while limiting the viewer from seeing any pixel related artefacts. Alternatively you could choose to follow the recommendation of SMPTE, which is presented further down the page.

THX Standards Learn more

The HDTV resolution that best matches your goal is 1080p.

The optimum viewing distance for you is 9.2 feet.

The maximum recommend viewing distance is 13.4 feet.

The optimum mounting height for the display is a position where the top of the screen is no more than 7.3 feet from the floor.

De optimale kijkafstand voor 92'' scherm is 2.80 en ik zit op 2.90 en het is perfect en echt niet te groot, ik heb echt een film beleving of hoe je dit ook noemen wil.

Ik heb een 50'' plasma in mijn slaapkamer op 2.50 en een 40'' ik mijn woonkamer voor nieuws en dergelijke maar voor een film heb ik deze 92'' en een beamer ( optoma HD200X ). Dit is voor blu ray's en dvd's en niet eens voor 3D. Voor 3D is een tv, zelfs de 65''vt pana, echt te klein.

Ik denk dat voor 3D je toch echt aan een beamer moet, ik heb nog geen 3D want ik wacht nog een jaartje of twee voordat ik daaraan begin.

Geplaatst:

Het is maar wat je verwacht van 3d.

Voor de echte beleving zou je in je hele gezichtsveld beeld moeten hebben (dus ook op de vloer en tegen het plafond )

Het nadeel van een kleiner scherm is dat je de randen altijd ziet, maar het 3d effect in het beeld is hetzelfde als grotere schermen)

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
In de winkel hier om de hoek staat
een Panasonic Plasma 3D demo,daar had ik 't namelijk over.
Maar dat is dan de kleinere 50" denk ik.

Zo's demo toestel heb ik ook gezien. Je ziet inderdaad 3D, maar ik vind het 3D effect een beetje kijkdoos-achtig. Je weet wel, in een kijkdoos plak je 2D plaatjes achter elkaar, en dat geeft dan een diepte effect. De plaatjes op zich blijven echter 2D. Je zag hier het bekende demo filmpje waar ze van grote rotsen afspringen etc. Je ziet wel allerlei opbjecten met diepte in het landschap staan, maar de structuur van de objecten zelf vind ik nogal 2D.
Geplaatst:

Daar gok ik eigenlijk ook op , kijken zonder extra bril. Ik wou nu eens niet een early adopter zijn :D Dus ik wacht ook nog maar eens. Wat als je al bridragend bent 3D bril op sterkte?? :D

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen