Ga naar inhoud

Extra of andere ventilator?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aangezien er hier een DM8000 dreigt te komen ben ik me druk aan het inlezen cool

En ik heb gezocht op 'fan', 'ventilator', 'koeling' en 'temperatuur' maar niets extra's kunnen vinden over de wellicht aan te raden aanpassing van de koeling van de DM8000 (zo las ik in DEZE thread) Dus, ehhh... hier is mijn eerste vraag in dit forum: :D wat is het verhaal daar achter?

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Geplaatst:

Er is in elk geval wel een goed passende ("originele") ventilator in de handel voor de DM8000. Ik raad het wel aan, zeker als je de harddisk intern gaat inbouwen.

M_Z

Geplaatst:

ik wil niet de indruk wekken dat ik het beter weet dan de moderator, maar ik heb al 1,5 jaar een Dreambox 8000HD lopen met interne hard-disk, wel na dik een jaar de disk vervangen vanwege het kolere lawaai welke dat kreng maakte en dus van 500 Gb naar 1Tb gegaan, maar geen ventilator, maar ja wie ben ik?

groetjes,

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Geplaatst:

Mijn 8000 wordt in december 2 jaar, was één van de 1e, met 3 tuners, interne harddisk en DVD-speler ingebouwd, staat altijd aan, en geeft geen problemen.

Persoonlijk vindt ik een koeler inzetten onzin, als ie daar niet tegen zou kunnen dan gaat ie maar kapot, wordt dan toch het probleem van DMM.

Maar het is helemaal niet nodig, maar geef de box wel de ruimte.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

en die service is heel goed weet ik uit ervaring

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Geplaatst:
Origineel bericht van: M_Z
Er is in elk geval wel een goed passende ("originele") ventilator in de handel voor de DM8000. Ik raad het wel aan, zeker als je de harddisk intern gaat inbouwen.
En waar vind ik (eventueel) zo'n ventilator? Of is-ie zo ingeburgerd dat de dealer meteen weet welke ik bedoel?
Origineel bericht van: fcr052
wel na dik een jaar de disk vervangen vanwege het kolere lawaai welke dat kreng maakte en dus van 500 Gb naar 1Tb gegaan
En welke (stillere) schijf zit er nu in?

Topfield TF5000PVR/200GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Geplaatst:

Ja kijk de meningen zijn verdeeld. confused

Maar het is wetenschappelijk bewezen dat koele elektronica lager mee gaat. wink

Mijn ventilator zit dus niet op de plek van Dream deze is volgens mij nuteloos!

zo ook even hier lezen: kijk maar even

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sigma
zo ook even hier lezen: kijk maar even
Dank! (waarom die thread niet via de zoekfunctie opdook is me overigens een raadsel confused)

Topfield TF5000PVR/200GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
maar geef de box wel de ruimte.

Daar zit ´m denk ik de kneep.
Bij voldoende ruimte boven/achter de box
is er niks aan de hand.
Staat ie in een meubel dan wordt ´t anders.

• Beheerder
Geplaatst:

Ik zeg, mits je het ding niet in een (half) gesloten kastje plaatst, nergens voor nodig.

Een stille (langzaam) draaiende fan, kan natuurlijk nooit kwaad.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Mijn 8000 is +- 4 maand oud en ik heb daar direct bij aankoop een ventilator ingeplaatst met 4 draden .

Deze kan men perfect afstellen .(en HHD van 500 GB )

Ik laat hem enkel draaien bij gebruik van de dreambox , deze draaid dan op halve kracht en is zeer koel bij gebruik .

In stand by laat ik de fan niet draaien en dan moet ik wel zeggen : dat de box tamelijk warm aanvoeld bovenaan de voeding .

Dit vindt ik wel spijtig.

Maar ik vindt dat een beetje zot om de ventilator dag in dag uit te doen draaien in de slaapstand .

Want mijn 8000 staat maar +- 1 tot 3 uur op per WEEK .

Zonde he' .

Anders moet ik wel zeggen : die 8000 TOP machine.

Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB

Geplaatst:

IK heb er ook wel een ventilator ingezet,maar dan net rechts naast de plaats waar dream hem gedacht had.

Met de nieuwe plugin FAN CONTROL 2 kun je er heel veel aan instellen,ook regelt ie autm. de fan bij als ie warmer wordt.

Ook geeft ie alle sensoren aan en waar ze zitten en daarvan weer de temp.

En hier is ie ook ingebouwd,heeft wel wat ruimte van boven,maar niet al te veel.

Dus leek me wel beter om er een fan in te zetten,om het spul wat koeler te houden,heb ook alles vol 2 x sat en 2 x kabel tuner en dvd speler/brander.

Op dit moment schommelt de temp zo rond de 40.5 graden.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

Geplaatst:

Ik heb in mijn 8000 een plaat gezet voorbeeld staan hier en daar op internet daar zit een ventilator van rond 80 mm in

die draait er rustig niet hoorbaar dus, en met fancontrol kan ik hem prima in regelen verder heb ik er niet een 3,5" harde schijf er in gezet meer een 2,5" laptop harde schijf die is stiller en word lang zo warm niet, het werkt prima uitstekende ontvanger heb er tot nu toe gaan problemen mee gehad. Ik heb er een kabel tuner als extra bij in gestoken dit om vergelijk te kunnen maken tussen de kabel en sat.

veel plezier er mee

Han

Geplaatst:

Ik heb een ventilator boven op de kap gegooid, gewoon los.

Werkt perfect en door hem een beetje te verplaatsen kan je met fancontrol precies vinden wat de beste plek is, bij mij rechts van het midden.

Heb een 2 TB disk en een 12 CM fan, temperatuur is altijd tussen 37 en 41 graden. Box staat altijd aan, meest op een HD kanaal.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen