Vriendje Stokvis Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Hallo allemaal. Ik heb problemen met mijn Topfield 7700 HSCI deze wil vaak niet doorstarten, pas na 5 tot 10 keer opnieuw de standby toets indrukken lukt het meestal pas dat hij wel aanspringt. Nou heb ik al diverse keren gelezen dat het een veelvoorkomend probleem van topfield is en dat het vaak ligt aan de blauwe elco's die dan bol gaan staan en dan vervangen dienen te worden. Aangezien ik zelf niet zo handig ben wil ik vragen of er iemand hier op het forum is die in de omgeving van Arnhem woont en dit voor mij zou willen doen uiteraard tegen betaling. De ontvanger valt namelijk al buiten de garantietermijn en ik vind het een hele prettige ontvanger en wil hem niet graag kwijt, maar op deze manier verder gaan is nogal frustrerend. Vriendelijke groeten Vriendje Stokvis
satencom Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 als hij aan is blijft hij dan ook aan, of gaat dan weer uit ,dan zou het ook welles wat anders kunnen zijn Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Vriendje Stokvis Geplaatst: 30 september 2010 Auteur Geplaatst: 30 september 2010 Hoi Sat en Com. Als hij aan is blijft hij inderdaad verder gewoon aan. Dus ik vermoed echt gezien eerdere berichten die ik heb gelezen ook van andere Fora dat het die elco;s zijn groeten Vriendje Stokvis
RobbieT Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Haal de deksel er eens af en maak eens een foto van de voedingsprint. Je vermoeden lijkt juist maar als je er even naar kijkt dan weet je het zeker. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
satencom Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 als het de elco's zijn dat kun je wel testen, trek de steker er uit en laat hem af koelen en draai het deksel er af ,en pak föhn en verwarm de elco's op de voeding , start hij dan op zonder 10 op knop te drukken ,dan zijn het zeker de elco's die niet meer goed werken en staan er ook elco's bol Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
RobbieT Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Meestal staan ze zo bol dat je het duidelijk kan zien. Ik heb er ook al diverse gezien waar een aantal elco's al lek was. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Vriendje Stokvis Geplaatst: 1 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2010 Bedankt voor alle reacties. Maar sorry mensen ik ben niet van plan om zelf het apparaat open te schroeven aangezien ik twee linkerhanden heb in dat soort dingen. Ik begrijp dat dit voor jullie dagelijkse kost is maar ik begin daar zelf niet aan. Toch bedankt voor alle reacties en ik zoek verder naar iemand die me verder kan helpen groeten Vriendje Stokvis
RobbieT Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Tja, er staan op internet op de bekende veilingsites diverse personen die tegen betaling dit soort reparaties aanbieden. Als ik de spullen moet gaan halen en er dan nog tijd in moet steken dan red ik het niet voor de prijzen die er daar voor worden gevraagd. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Noordzee Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 Soms moet je een tijdje zoeken op dit forum, maar vaak blijkt een probleem al langer bekend te zijn. Wij hebben nu ook deze problemen met de Topfield, Uit arre moede laten we het apparaat nu maar continu aanstaan, maar echt zuinig is dat niet. Nu maar kijken of hier in de buurt iemand zit die die Elco's kan vervangen..... Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen