Ga naar inhoud

Welke ontvanger doet het beste en snelste een "Blind-Scan"

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Korte maar zeker niet onbelangrijke vraag als je feeds wilt hunten...Welke blind scan ontvanger is vandaag de dag de beste? En hoe lang duurt het ongeveer met zo'n ontvanger om een satelliet af te scannen?

Geplaatst:

Of er zoiets als "de beste blindscan ontvanger" bestaat weet ik niet.

Als het gaat om een ontvanger die snel scant dan zou ik de Clarke Tech 5000 Combo Plus adviseren.

Die doet ongeveer 10-15 minuten over het scannen van een satelliet.

Daarmee kunnen echter geen 4:2:2 uitzendingen worden bekeken.

Veel feeds zenden tegenwoordig uit in 4:2:2.

Wil je 4:2:2 uitzendingen/feeds bekijken dan is er eigenlijk

maar 1 "gewone" ontvanger die dat kan, namelijk de AZBox HD Premium Plus.

Het scannen van een satelliet duurt daarmee wel iets langer, zo'n 30-45 minuten.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Ik heb een Vantage HD tuner met blind scan maar als ik dit zo hoor is het een normale tijd 30 minuten...

Bedankt voor de tip van de AZBox HD Premium Plus.

Kan deze standaard de 422 signalen omzetten naar beeld of moet je nog een programma in linux hebben om te kijken?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Edsat
Bedankt voor de tip van de AZBox HD Premium Plus.
Kan deze standaard de 422 signalen omzetten naar beeld of moet je nog een programma in linux hebben om te kijken?

@Edsat,

De AZBox HD (Premium Plus) is de enige "normale" ontvanger waarmee je rechtstreeks 4:2:2 uitzendingen kunt bekijken.
Dus zonder dat je er nog iets anders (bijvoorbeeld een computer) bij nodig hebt.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Hier is maar echt 1 antwoord mogelijk.

De snelste ontvanger voor feedhunten is de DR-HD F16 2e generatie. Helaas geen 4:2:2 maar dat los je op om die freq. over te zetten in een PC programma en kaart.

zelfs deze mannier van feedhunten is sneller dan werken met de AZ-Box of Qualy ontvangers.

Aldus mijn idee maar wie ben ik hahaaa

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Geplaatst:
Citaat:
Hier is maar echt 1 antwoord mogelijk.

De snelste ontvanger voor feedhunten is de DR-HD F16 2e generatie. Helaas geen 4:2:2 maar dat los je op om die freq. over te zetten in een PC programma en kaart.
zelfs deze mannier van feedhunten is sneller dan werken met de AZ-Box of Qualy ontvangers.

Aldus mijn idee maar wie ben ik hahaaa

Idd. de Dr.HD F16 2° generation is voor het ogenblik de snelste blindscanner ontvanger.
Echter geen 4:2:2 mogelijk , maar wordt ruim gecompenseerd als je deze in combinatie gebruikt met een PC kaart die HD aankan en je bvb. DVBDream gebruikt met de Elecard codec.
Hangt dus af van jou keuze .Wil je HD op je TV in 4:2:2 dan moet je gaan voor de AZ box Premium plus , als de 4:2:2 je niet interesseert op je TV dan zou ik gaan voor de Dr.HD F16.
Deze ontvanger is ook wat goedkoper dan de AZ box.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Zo te zien gewoon een manual scan van bestaande transponders op een welbepaalde satelliet. Dus geen echte blindscan.

Wat zou je willen voor deze prijs. cry

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen