Dik Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Hallo Sat vrienden, Heb een oude defecte DST5816-03 gekregen en na voeding reparatie werkte de receiver, display gaf weer de tijd aan. Deze ontvanger gaat "open", ook met een verlopen seca 2 kaart voor de vrije kanalen. Heb echter geen seca 2/3 kaart en wil de vrije kanalen zien. Schotel heeft Dual CD LNB. Na het gebruik van een oude (gold)HQSmart Card kreeg ik toegang tot het menu. Kwam o.a de vraag: kanalen installeren? en na OK had ik alle Ned - Canal Digitaal kanalen o.a Ned1/2/3-BVN en regionale stations. Het bleek verder dat de decoder versie 4 /OEM2 heeft. Ook in het menu 5 Kanalen installeren 6 Snel kanalen installeren aanwezig. In dit menu 5 kan ik niet bij pt 2-3-4 komen ( kanalen hernummeren/toevoegen of verwijderen) In totaal had ik 296 TV kanalen en t/m 996 ook radio. Echter een keer kanalen opnieuw (5.6)ontvanger op BVN kanaal 14 Snel geinstalleerd en kreeg toen ipv CanalDigitaal... TV Wallonie kanalen . Wat ik ook probeer geen Ned CD kanalenlijst de Vlaamse kanalen blijven, soms krijg ik wel de melding bij inlezen: Canal Digitaal echter met de melding geen signaal! (Signaal sterkte indicator geeft 4.5 aan op Schotel 1!). De andere mogelijkheid via 5.5 Kanalen installeren, en na keuze Canal Digtaal, heb ik nog niet uitgevoerd....ik heb nog steeds beeld en weet niet wat er dan gaat gebeuren . Nu mijn vraag: Ligt dit probleem aan de chipcard en dien ik een echte Canal Digtaal kaart Seca 2 of 3 te hebben of is er een andere oplossing ? (Heb geen PC software voor de serie/paralle poort) Alvast bedankt voor de tips. Dik. Meten is weten
satencom Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 je moet om de CD kanalen kunnen ontvangen een nieuwe kaart bestelen bij CD dan is dat op gelost dat je 2,3,4 niet bereik baar zijn dat komt door dat je Snel kanalen installeren gebruikt als je die in stellingen wilt gebruiken daar is wel een oplossing voor 1) Druk op het knopje MENU van de afstandsbediening. 2) Kies voor optie 5: Kanalen installeren. 3) Kies nogmaals voor optie 5: Kanalen installeren. 4) Klik op OK op de afstandsbediening. 5) Kies vervolgens voor optie 1 Canaldigitaal. 6) Klik op de afstandsbediening op het pijltje naar rechts (Schotel 2). 7) Klik op OK op de afstandsbediening. 8) De satellietontvanger gaat nu de zenderlijst opnieuw inladen, dit duurt circa 20 minuten. 9) Na het inladen van de kanalenlijst, komt de satellietontvanger terug op Nederland 1. 10) De Regionale Omroepen op ASTRA 3, vind u terug vanaf voorkeurkanaal 70 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Dik Geplaatst: 1 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2010 Satencom, bedankt voor de info. Heb echter nog een paar vragen: - Kanalen installeren DST5816 standaard (?) op kanaal 14 (BVN) is dat op schotel 1? - Wat is het verschil in menu 5 (Kanalen installeren tussen keuze 5 of 6 ? - is bij keuze 6 (snel)het aantal kanalen beperkt? (ik heb gelezen dat er maar 999 kanalen max. opgeslagen kunnen worden) - Waarom bij kanalen installeren schotel 2 kiezen (is dat Astra 3 met o.a de regionale TV kanalen ?) Dik Meten is weten
satencom Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 als je voor schotel 1 kiest dan heb je alleen maar de 19,2 en schotel 2 dan heb je ook de 23,5 je zult met Snel kanalen installeren alleen de kanalen krijgen die nodig hebt voor CD, je kunt het gewoon uit proberen ,uiteindelijk heb je aan het Snel kanalen installeren zenders genoeg om te zien Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen