APPLE Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Hallo, Als ik OpenPli opnieuw installeer (verse install) heb ik vaak het probleem dat de NFS niet start, moet dan oudere versie's proberen in de hoop dat het wel werkt. Hoe kan dit?? of doe ik iets verkeerd. gr. Peter
Catastrofus Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Wat bedoel je met nfs niet starten? Het nfs-serverproces? Het nfs-client-gedeelte werkt altijd. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
APPLE Geplaatst: 30 september 2010 Auteur Geplaatst: 30 september 2010 ik deel de hdd van de DM800 naar die van de DM600 via NFS stappen die onderneem: 1- flash de DM800 met de laatste openpli 2- installeer NFS server 3- deel de map /media/hdd 4- herstart de dreambox 5- in de netwerk browser controleer ik of de dm800 de NFS gedeelde HDD laat zien: na de ene flash is de HDD via NFS zichtbaar, een andere keer weer niet. maar als het werkt blijft het ook goed werken
Cobus R Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 hier heb ik er ook last van het server gedeelte dus dat niet goed of gewoon niet start tenminste daar lijkt het op. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
bigtwin Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Voor het delen van je hd naar je 600, hoef je geen nfs te installeren. Gewoon vanaf je 600 zoeken, dan vind deze gewoon de 800. Althans, dat was "vroeger" bij mijn 600, en nu ook bij de 500hd. Deze vind ook zonder nfs gewoon de schijf van de 8000, terwijl deze geen nfs server is. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Tonskidutch Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 bigtwin verwissel je daar niet iets? de 600 heeft geen netwerkbrowser en al kijkt je 500hd naar de dm8000 met de netwerkbrowser hij maakt dan evenwel een samba/cifs mount als automount dus niet een nfsmount. ciao Pabadam Yonderboi
Jim765 Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Ik heb ook dat de nfsserver weliswaar draait maar geen filesysteem exporteert. Als het niet werkt kun je dat zien door op de box zelf 'showmount -e localhost' (of vanaf de client met showmount -e <serverIP>). Wat bij mij altijd helpt om e.e.a. werkend te krijgen is op de server dit: /etc/init.d/nfsserver stop en dan weer starten /etc/init.d/nfsserver start (een /etc/init.d/nfsserver restart heeft =niet= het gewenste effect).
mobieltje Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Origineel bericht van: APPLE ik deel de hdd van de DM800 naar die van de DM600 via NFS stappen die onderneem: 1- flash de DM800 met de laatste openpli 2- installeer NFS server 3- deel de map /media/hdd 4- herstart de dreambox 5- in de netwerk browser controleer ik of de dm800 de NFS gedeelde HDD laat zien: na de ene flash is de HDD via NFS zichtbaar, een andere keer weer niet. maar als het werkt blijft het ook goed werken Het installeren van de NFS server is helemaal niet nodig onder Open PLi. Ga naar menu netwerkconfiguratie en maak een mount naar de HD Grts.
APPLE Geplaatst: 2 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2010 Origineel bericht van: mobieltje Origineel bericht van: APPLE ik deel de hdd van de DM800 naar die van de DM600 via NFS stappen die onderneem: 1- flash de DM800 met de laatste openpli 2- installeer NFS server 3- deel de map /media/hdd 4- herstart de dreambox 5- in de netwerk browser controleer ik of de dm800 de NFS gedeelde HDD laat zien: na de ene flash is de HDD via NFS zichtbaar, een andere keer weer niet. maar als het werkt blijft het ook goed werken Het installeren van de NFS server is helemaal niet nodig onder Open PLi. Ga naar menu netwerkconfiguratie en maak een mount naar de HD Grts. Misschien heb je het niet helemaal begrepen. Ik wil van de DM800 een NFS server maken.
APPLE Geplaatst: 2 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2010 Origineel bericht van: Jim765 Ik heb ook dat de nfsserver weliswaar draait maar geen filesysteem exporteert. Als het niet werkt kun je dat zien door op de box zelf 'showmount -e localhost' (of vanaf de client met showmount -e <serverIP>). Wat bij mij altijd helpt om e.e.a. werkend te krijgen is op de server dit: /etc/init.d/nfsserver stop en dan weer starten /etc/init.d/nfsserver start (een /etc/init.d/nfsserver restart heeft =niet= het gewenste effect). het lijkt er idd op dat de NFS server niet goed opstart bij een reboot vd box: root@dm800 ~ # showmount -e localhost Export list for localhost: root@dm800 ~ # /etc/init.d/nfsserver stop stopping mountd: done stopping nfsd: done removing nfsd kernel module: done root@dm800 ~ # /etc/init.d/nfsserver start creating NFS state directory: done starting 8 nfsd kernel threads: done starting mountd: done root@dm800 ~ # showmount -e localhost Export list for localhost: /media/hdd * handmatig herstarten werkt dus wel goed. (gebruik de image van 2010 10 02, vandaag dus)
bigtwin Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Ik begrijp nog steeds niet waarom je een nfs server wilt installeren om vanaf de 600 de disk van de 800 te benaderen. Dat moet gewoon werken, zonder nfs server. Bij mij althans wel, maar dan tussen een 500HD en een 8000, maar dat maakt volgens mij geen wezenlijk verschil. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
mobieltje Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Origineel bericht van: APPLE Misschien heb je het niet helemaal begrepen. Ik wil van de DM800 een NFS server maken. Wat wil je dan precies doen met die server? Grts.
APPLE Geplaatst: 2 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2010 Origineel bericht van: bigtwin Ik begrijp nog steeds niet waarom je een nfs server wilt installeren om vanaf de 600 de disk van de 800 te benaderen. Dat moet gewoon werken, zonder nfs server. Bij mij althans wel, maar dan tussen een 500HD en een 8000, maar dat maakt volgens mij geen wezenlijk verschil. Ik wil de HDD van de DM800 (dus Server) delen naar die van de DM600 (dus Client) Als de NFS server goed opstart werkt alles na wens, maar dit is dus niet het geval
APPLE Geplaatst: 2 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2010 Origineel bericht van: mobieltje Origineel bericht van: APPLE Misschien heb je het niet helemaal begrepen. Ik wil van de DM800 een NFS server maken. Wat wil je dan precies doen met die server? Grts. Opnemen via de DM600 op de HDD van de DM800 zonder haperingen (wat niet lukt met Cifs/Samba)
bigtwin Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Origineel bericht van: APPLE Origineel bericht van: bigtwin Ik begrijp nog steeds niet waarom je een nfs server wilt installeren om vanaf de 600 de disk van de 800 te benaderen. Dat moet gewoon werken, zonder nfs server. Bij mij althans wel, maar dan tussen een 500HD en een 8000, maar dat maakt volgens mij geen wezenlijk verschil. Ik wil de HDD van de DM800 (dus Server) delen naar die van de DM600 (dus Client) Als de NFS server goed opstart werkt alles na wens, maar dit is dus niet het geval Beste Apple, wat ik dus wil zeggen is dat je daarvoor geen nfs server op je 800 hoeft te installeren. Flash de 800 eens met PLi, zonder verdere toevoegingen (maar natuurlijk wel de schijf op je 800 beschikbaar maken), en ga dan eens op de 600 in de netwerk browser kijken... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen