Ga naar inhoud

[DM800HD] NFS op OpenPli blijft problematisch

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: bigtwin
Origineel bericht van: APPLE
Origineel bericht van: bigtwin
Ik begrijp nog steeds niet waarom je een nfs server wilt installeren om vanaf de 600 de disk van de 800 te benaderen.

Dat moet gewoon werken, zonder nfs server. Bij mij althans wel, maar dan tussen een 500HD en een 8000, maar dat maakt volgens mij geen wezenlijk verschil.

Ik wil de HDD van de DM800 (dus Server) delen naar die van de DM600 (dus Client)

Als de NFS server goed opstart werkt alles na wens, maar dit is dus niet het geval

Beste Apple, wat ik dus wil zeggen is dat je daarvoor geen nfs server op je 800 hoeft te installeren.

Flash de 800 eens met PLi, zonder verdere toevoegingen (maar natuurlijk wel de schijf op je 800 beschikbaar maken), en ga dan eens op de 600 in de netwerk browser kijken...

Ik heb op mijn 600 (gemini) geen netwerk browser, op de 800 wel, deze ziet geen NFS server als deze niet is geinstalleerd/gestart, wel een CIFS:
-CIFS Configfiles
-CIFS Harddisk
als deze wel is geïnstalleerd/gestart:
-CIFS Condigfiles
-CIFS Harddisk
-NFS /media/hdd

Heb je zelf het wel aan de praat om een NFS hdd te koppelen zonder een NFS server te installeren met OpenPli??

Dan vraag ik me ook af waarom OpenPli de optie bied om NFS te downloaden

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik wil de HDD van de DM800 (dus Server) delen naar die van de DM600 (dus Client)
Als de NFS server goed opstart werkt alles na wens, maar dit is dus niet het geval.

Opnemen via de DM600 op de HDD van de DM800 zonder haperingen (wat niet lukt met Cifs/Samba)

Waarschijnlijk bedoel je dit: Opnemen met de DM600 op de HD van de DM800........

Dat kan en werkt perfect met een mount, dus in de DM600 een mount maken naar de HD van de DM800.
Ik heb deze configuratie 2 jaar gehad (DM800+DM600) en dat werkte perfect met de PLi Jade3 en de OpenPli.
In het menu van PLi is dat heel eenvoudig te doen in de netwerkconfiguratie.

Grts.
Geplaatst:
Origineel bericht van: mobieltje

Als de NFS server goed opstart werkt alles na wens, maar dit is dus niet het geval.

Opnemen via de DM600 op de HDD van de DM800 zonder haperingen (wat niet lukt met Cifs/Samba)

Waarschijnlijk bedoel je dit: Opnemen met de DM600 op de HD van de DM800........

Dat kan en werkt perfect met een mount, dus in de DM600 een mount maken naar de HD van de DM800.
Ik heb deze configuratie 2 jaar gehad (DM800+DM600) en dat werkte perfect met de PLi Jade3 en de OpenPli.
In het menu van PLi is dat heel eenvoudig te doen in de netwerkconfiguratie.

Grts.

Idd dat heb je goed begrepen.

En als de mount gelukt is werkt het ook goed (heb het ook al meer dan een jaar)

maar als in de OpenPli de NFS server niet (goed) opstart valt er toch niets te mounten??
Geplaatst:

Volgens mij nog steeds simpel.

De 600 naar PLi flashen, klaar.

Of is er een bijzondere reden dat je de 600 op gemini laat lopen en de 800 op PLi.

Ik zou beide gewoon op PLi flashen, probleem opgelost!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

dan mag jij het volgende eens testen:

flash je DM800 met de image van vandaag en koppel een andere willekeurige box via NFS

wat is jou uitkomst dan:

----

had op mn computer nog een oudere image gevonden (enigma 08-17/ image 05-21), hier werkt de NFS server wel goed

Geplaatst:
maar als in de OpenPli de NFS server niet (goed) opstart valt er toch niets te mounten??

Sorry hoor maar mounten zoals ik schreef werkt gewoon zonder het installeren van een NSF server,
m.a.w. je kan een mount maken zonder de NSF server te installeren.
Ik heb nu 2x DM800, van de eerste box een mount naar de HD van de andere box, op beide boxen staat de OpenPLi image.

Maar goed zoals je schreef werkt de NSF server niet bij de PLi Jade image, als dat zo is zet er dan eens de nieuwe laatste "OpenPLi® v1.0 - for the Dreambox DM600PVR" image op.
Grts.
Geplaatst:
Origineel bericht van: mobieltje

Sorry hoor maar mounten zoals ik schreef werkt gewoon zonder het installeren van een NSF server,
m.a.w. je kan een mount maken zonder de NSF server te installeren.
Ik heb nu 2x DM800, van de eerste box een mount naar de HD van de andere box, op beide boxen staat de OpenPLi image.

Maar goed zoals je schreef werkt de NSF server niet bij de PLi Jade image, als dat zo is zet er dan eens de nieuwe laatste "OpenPLi® v1.0 - for the Dreambox DM600PVR" image op.
Grts.

Waar zie jij Jade voor komen??
In het onderwerp staat ook gewoon OpenPli

Heb de HDD via CIFS of NFS gemount??
Geplaatst:

Nee, als ik geen nfs server op de server installeer, krijg ik geen nfs mount, maar een cifs. Deze is bij mij voldoende om een HD opname met de 500HD te maken op de schijf van de 8000. Dus een SD opname van een 600 zou ook geen probleem moeten zijn, maar dat is een aanname van mij...

Anders zou ik op de PLi site vragen hoe of wat.

ET10000
DM7020HD

Geplaatst:

Waarom geeft nu niemand antwoord op de vraag van TS.

Het probleem is dat de NFS server niet altijd goed opstart in zijn DM800. Die moet opstarten anders kan de DM600 geen mount maken naar de DM800-server.

Vraag is dus concreet : Waarom start de NFS server niet altijd goed op in mijn DM800 met Openpli ?

Ik kan er helaas niet op antwoorden omdat ik nu eenmaal Gemini fan ben, en het bij Pli blijkbaar anders werkt.

M_Z

Geplaatst:
Origineel bericht van: M_Z
Waarom geeft nu niemand antwoord op de vraag van TS.

Het probleem is dat de NFS server niet altijd goed opstart in zijn DM800. Die moet opstarten anders kan de DM600 geen mount maken naar de DM800-server.

Vraag is dus concreet : Waarom start de NFS server niet altijd goed op in mijn DM800 met Openpli ?

Ik kan er helaas niet op antwoorden omdat ik nu eenmaal Gemini fan ben, en het bij Pli blijkbaar anders werkt.

M_Z

Er worden diverse antwoorden gegeven op diverse vragen die gesteld worden.

Eén vraag is daarnaast: Als NFS voor problemen zorgt, is dat dan wel de enig juiste oplossing voor het probleem van de TS, of kan het probleem op een gemakkelijkere/betere/andere manier worden opgelost.

In mijn optiek wel, dus probeer ik mee te denken...

ET10000
DM7020HD

Geplaatst:

Als CIFS goed genoeg zou werken had ik zeker niet voor de moeilijkere weg (NFS) gekozen, maar ik krijg de opnames nu eenmaal niet goed via CIFS, maar dat is al veel besproken onderwerp. (daarbij ben ik niet de enige)

Ik denk toch dat het Pli team dit bericht zal moeten lezen wil er iets gaan gebeuren.

Geplaatst:

Wellicht een idee om het starten van de nfs-server te plaatsen onderin de /etc/init.d/bootup?

Ik weet niet hoe dat ding gestart wordt maar er zal wel een script in de /etc/init.d/ staan.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen