satede Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Ik wil graag eens oscam gaan proberen op mijn dm800 maar volgens mij kan ik deze niet downloaden via pli. Weet iemand welke versie ik moet hebben ? The birdman has left the building
emree Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 als je in google op "oscam" zoekt dan zijn de bovenste 2 resultaten de offiecle sites voor oscam, waar je de laatste versie kan downloaden. die 2 teams/sites hadden hun eigen oscam versie, maar werken tegenwoordig als 1 team, dus 1 oscam versie.
satede Geplaatst: 1 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2010 Oke, maar welke versie moet ik nu hebben er staat zo veel. mipsel, tuxbox, trunk version etc. The birdman has left the building
Littlesat Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 mipsel Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
satede Geplaatst: 1 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2010 oke bedankt, zal het vanavond proberen het te installeren in openpli, dit kan toch handmatig ? The birdman has left the building
Gast MiLo Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Jep. Makkelijkste methode is om even de "Custom" softcam te downloaden vanuit de plugins. Wijzig dan /etc/init.d/softcam.Custom (is een shell script) zodat hij de cam executable (zal wel /usr/bin/oscam zijn ofzo) start. Daarna is hij gewoon als "Custom" cam te starten en stoppen vanuit het setup menu, en wordt hij ook standaard mee opgestart als je de box aan zet.
M_Z Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Waarom staan er allerlei softcams kant en klaar in de lijst om te downloaden bij Pli, en zowat de allerbeste softcam "Oscam" staat er niet bij ? Daar zal wel een hele speciale rede voor zijn zeker ? M_Z
satede Geplaatst: 1 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2010 Ja ik vond dat ook raar, maar misschien kunnen ze de oscam er als nog bij zetten ? The birdman has left the building
Henksat Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Origineel bericht van: M_Z Daar zal wel een hele speciale rede voor zijn zeker ? Ja die is er ook, en dat verzoek is al vaker gekomen. Maar bekijk het eens van de kant van het PLi team: Om te beginnen is Oscam geen gemakkelijke server/softcam, of is het alleen een server of ook een softcam? Wil je je daar in verdiepen en ga je op de site kijken van Oscam zie je door de bomen het bos niet meer, het configureren is niet makkelijk, en het aanbieden van een download werk niet, omdat het geen werkend product is. CCcam downloaden geeft gelijk een werkende kaart (CDS), Oscam zeer zeker niet, hiervoor dien je eerst de config in te stellen, en hoe je dit moet doen zal veel mensen boven de pet gaan. En op een bombardement van vragen hoe Oscam te configureren zitten we niet op te wachten. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Littlesat Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Als iemand hier een compleet ipk pakketje kan posten die werkt, dan is hij heel eenvoudig door ons toe te voegen als 3rd-party plugin... Alleen dagelijkse updates van Oscam zijn niet bij te houden. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
APPLE Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Origineel bericht van: MiLo Jep. Makkelijkste methode is om even de "Custom" softcam te downloaden vanuit de plugins. Wijzig dan /etc/init.d/softcam.Custom (is een shell script) zodat hij de cam executable (zal wel /usr/bin/oscam zijn ofzo) start. Daarna is hij gewoon als "Custom" cam te starten en stoppen vanuit het setup menu, en wordt hij ook standaard mee opgestart als je de box aan zet. Dan is dit toch een prima alternatief?!
theparasol Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Hupsakee... mijn config voor openpli op een dream800 in de bijlage. Suc6 ermee OSCAM 1.00-svn build #3303.ZIP
Tonskidutch Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 theparasol, thank joep gaan we bestuderen, was er ook al over aan het denken om te switchen naar oscam. ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
lightman Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Thanks, Ik zie wel dat hij start. Hij ziet ook mijn kaart. maar beeld is zwart. Na verloop van tijd is process ook weg. Iemand een suggestie ps ik heb een dm8000 ------------------------------------- hit any user to continue......
theparasol Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 ff getest, je hebt gelijk. Had de configfiles iets aangepast want ik wil mijn persoonlijke info niet op straat hebben 1 van de aanpassingen was webif interface port in oscam.conf die had ik op port 8080 gezet. werkt bij mij hier ook niet. Krijg dan segmentation fault en proces verdwijnt dan idd. Aangepast naar 8081 en dan werkt het wel. Zou zeggen probeer het nog eens! OSCAM 1.00-svn build #3303 webif8081.ZIP
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen