Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

theparasol,

Geen zin om een goede NL-handleiding te schrijven betreffende alle config-files welke voor Oscam van belang zijn?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

dat lijkt mij ook wel interessant. kan oscam connecten met interne CCcam server ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Cobus R
dat lijkt mij ook wel interessant. kan oscam connecten met interne CCcam server ?

Jah dus... en ook met al die andere verouderde niet open source zooi.
Geplaatst:

Oscam is een perfect werkende kaartserver. Ik connect binnen dezelfde box met CCcam naar Oscam via het Camd3 protocol. Op die manier heb ik een ORF HD kaart en een Canaldigitaal kaart in mijn VU+Duo draaien. En vanuit mijn dreambox boven kan ik dus ook weer gewoon op de CCcam van de VU+duo connecten want die shared de Oscam gewoon door (dan weer via CCcam protocol).

Ideale combi om kaarten die bij CCcam niet lopen werkend te krijgen.

M_Z

Geplaatst:

@Parasol citaat:

latere gecompileerde mipsel nieuwer dan buid 3033 werken bij mijn dreambox met openpli niet correct!

Werkt de laatste door jou geposte #3343, dan wel correct ?.

Ben zelf nog zoekende naar een oplossing voor MTVN-HD, die hier wel werkt via mijn CDS abo met scam maar niet met Oscam-mbox.

Geplaatst:

Een zip file is mooi... maar als ik een ipk zou kunnen hebben dan kan hij direct in de downloads.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Zou inderdaad mooi zijn een ipk maar elaas, op PLI forum kreeg ik daar al antwoord op van de ontwikkelaars en schijnt in de huidige openpli niet te kunnen ondanks dat de sourcecode beschikbaar is.

Voorlopig dus maar ff met het handje erin ftp-en smile

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol
Niet nodig en jammer van mijn tijd dacht ik zo:

Complete wiki:

http://streamboard.gmc.to:8001

Uitleg alle parameters in de configbestanden:

http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/

En voor voorbeelden:

http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/example/

Geen enkele van de links werken helaas. Moet je je soms eerst ergens registreren?

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

Geplaatst:
Citaat:

Zou inderdaad mooi zijn een ipk maar elaas, op PLI forum kreeg ik daar al antwoord op van de ontwikkelaars en schijnt in de huidige openpli niet te kunnen ondanks dat de sourcecode beschikbaar is.

Uiteraard kan een ipk-tje helpen. Dan kan ik Oscam beschikbaar stellen via de 3rd party downloads. Dan moet de ipk wel de name en package name "enigma2-plugin-softcams-oscam" hebben of zo. Dan komt ze ook netjes bij de softcams bij het installeren.

Wat (momenteel nog) niet gaat is dat Oscam ook automatisch gebouwd wordt - dus dat je in de beta van OpenPli ook automatisch de laatste beta van Oscam meekrijgt. Dus de binary updaten automatisch zit er niet in. Dit komt omdat Oscam gebruik maakt van cmake.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Dreamer AB

Geen enkele van de links werken helaas. Moet je je soms eerst ergens registreren?

Nee, niet het geval maar er is daar vannacht iets gebeurt. Ziet er niet gezellig uit.
Zit al de hele dag de site te checken maar hele site streamboard inclusief forum lijkt offline op dit moment. Als je het mij vraagt doordat er een server down is ofzo.

Hopelijk hebben ze daar gedacht aan een goede backup en heeft niemand van de hobbyisten beheerders nog tijd/kans gezien om de serverruimte bij de hostingprovider met een bezoekje te vereren.

Afwachten maar even. Zal binnenkort wel op hun forum staan waarom en waardoor de zaak down is gegaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen