Ga naar inhoud


[ASTON DUAL] Upgraden Aston Cam


Aanbevolen berichten

Hallo,

Kan iemand in de omgeving Arnhem mij helpen om mijn Aston kaart te upgraden naar de nieuwste firmware?

Mijn Powercam doet het niet met de 8PSK HD kanalen. Ik had de Aston vervangen vanwege het grijze-balken verhaal op de TF7710, aar ik heb hem nog wel. Dat schijnt met de nieuwste firmware verholpen te zijn.

Ik woon in Arnhem.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Hadrian
Hallo,
Kan iemand in de omgeving Arnhem mij helpen om mijn Aston kaart te upgraden naar de nieuwste firmware?
Mijn Powercam doet het niet met de 8PSK HD kanalen. Ik had de Aston vervangen vanwege het grijze-balken verhaal op de TF7710, aar ik heb hem nog wel. Dat schijnt met de nieuwste firmware verholpen te zijn.
Ik woon in Arnhem.


Hadrian, ik kan je alleen maar bevestigen dat de Aston cam met fw versie 2.23 echt perfect werkt op mijn TF7710HDPVR, nooit meer last van grijze balken of andere storingen ! Dat was wel anders met versie 2.18 of ( in mindere mate ) met de powercam. Ik ontvang momenteel dus ook hiermee de gewijzigde kanalen Eurosport HD en History HD. Helaas krijg ik wel de indruk dat het steeds moeilijker wordt om de cam te laten updaten. Wat dat betreft kan ik je jammer genoeg niet helpen. Mijn ervaring is dat de 7710 nogal kritisch is betr. de soort cam, in tegenstelling tot de 7700HSCI. Toch is het volgens mij ook in jouw geval de moeite waard om nog wat pogingen te wagen om de Aston ge-update te krijgen ( wellicht tegen een kleine vergoeding ).

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: Hadrian
Hallo,
Kan iemand in de omgeving Arnhem mij helpen om mijn Aston kaart te upgraden naar de nieuwste firmware?
Ik woon in Arnhem.


in de steenstraat arnhem doen ze voor de klanten gratis updates.
ff bellen van te voren.

anders in doornenburg bij cw tegen 10 euro vergoeding:-(

het werkt perfect !

succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben een maand geleden bij die lui in arnhem geweest die doen toch moeiluk en dat is niet de eerste keer.ik kom er nooit meer. kun je beter naar doorneburg gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas ook al negatieve ervaringen met die lui in Arnhem. En dat terwijl we daar al meer dan 10 jaar klant zijn.

 

Momenteel is het hele Aston-verhaal even niet meer van toepassing. De Aston gaf steeds een grijze balk als ik van de BBC terugschakelde naar een gecodeerde uitzending. Daarom had ik een Powercam op de kop getikt. Nadien heb de voeding gesoldeerd (eea is wel in het Topfield subforum terug te vinden) en ben ik dePowercam blijven gebruiken.

Nu heb ik gisteren voor de lol toch even de Aston erin gedrukt om de 8PSK-HD-kanalen te kunnen zien, en heb ik ook even getest of de grijze balken nog terug kwamen. Wat blijkt: het probleem is ineens weg. De oorzaak zal wel voeding-gerelateerd zijn (bekend issue met de TF7710HDPVR), waarschijnlijk kreeg de cam net te weinig spanning.

 

Ik houd het nog even in de gaten. Degenen die hebben gereageerd, ook via PM, hartelijk bedankt. Eventueel neem ik nog contact op!

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben blij voor je, dat je aston module nu wel goed werkt, want met de powercam (nu Onecam)zal het voorlopig niet gaan werken.

Ik heb namelijk de nieuwe Onecam, en die heb ik gisteren geupdate naar versie 4.6, maar dat was dan ook alles, het probleem (wat al in meerdere draadjes is vermeld) blijft voorlopig bestaan,en ja... wanneer dat word opgelost, dat ligt er aan hoe snel ze het probleem in frankrijk oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...