Ga naar inhoud


DVB-T Stick op VU Duo


Dutchsat

Aanbevolen berichten

L1 heeft geen cent meer over voor Sat uitzendingen, ze moeten zwaar bezuinigen willen ze het hoofd boven water houden. Personeel heeft ook al salaris ingeleverd voor dit jaar. Maar staat ook al voldoende over in nieuws forum. In het beste geval zal Canal Digitaal ze dan ook in een betaald pakket duwen, bij digitenne valt het onder het gratis aanbod.

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: Lithion
Op Pli 2.0 werkt mijn hauppauge alleszins. Zenders in MPEG4 met AAC geluid lijken wel niet vlot af te spelen. Het kan natuurlijk ook de schuld van de aanvoer zijn want die is in test.


MPEG4 met DBT-T? Ik heb denk ik dan toch mijn antenne verkeerd staan want alles komt hier toch echt in SD binnen?

Verder gebruik ik de digitenne ook alleen bij opname of voor slam FM radio.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EtienneM
MPEG4 met DBT-T? Ik heb denk ik dan toch mijn antenne verkeerd staan want alles komt hier toch echt in SD binnen?
Of je woont te ver van de grens.......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paulie89
wie dmd mij even een link naar een el cheapo (en werkend) usb stickie. De keus is te groot crazy


"MSI Digi VOX MINI II 2 V3 DVB-T USB2.0 DIGIVOX STICK"

Is wel wat duurder maar dan heb je wel wat :D, kwaliteit kost wat als het van de lopende band in China rolt: Voor €5,90 incl verzending binnen Duitsland, gebruikt dezelfde drivers als de Volar Black AF9015. Wordt dan wel helaas los in een envelop geleverd zonder verpakking, je kunt niet alles hebben.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

OpenPli weet ik niet, in dat forum is de info heel summier, maar waarom OpenPli nemen. Blackhole werkt perfect met deze stick (AF9015 chipset), kan ik alleen maar aanraden.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blackhole draaid ook super.

En waarom is elke dag een update nou zo belangrijk.

De belangrijkste zaken werken goed.

En afspelen van opnames werk zelfs beter bij blackhole dan bij pli.

Bij pli moet ik ongeveer elke half uur me afspelen van een opname stoppen en starten omdat het beeld vastloopt.

Bij blackhole nergens last van.

 

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Bij pli moet ik ongeveer elke half uur me afspelen van een opname stoppen en starten omdat het beeld vastloopt.

Die ervaring heb ik hier echt niet hoor...??? Zeker tussendoor een beta te pakken gehad die dit probleem had???
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

@littlesat.

 

Het advies inzake Pli vind ik erg kort door de bocht. Gaarne dus onderbouwen. Blij dat jij de USB tuner hebt lopen met goed lopende opnames.

 

Ik blijf echter erbij dat BH de beste USB tuner ondersteuning heeft, met korte lijnen naar de driver ontwikkelaar als je problemen hebt. Niemand heeft mij kunnen overtuigen dat Pli een betere en uitgebreidere USB tuner ondersteuning heeft.

 

Ik kan dus alleen bevestigen dat de genoemde Terratec stick goed functioneert onder BH, kun jij dit dus bevestigen dat dit ook voor Pli geld?

 

Dus concrete ervaringen op dit forum, bijvoorbeeld met de gevraagde Terratec/AF9015 stick en PLi, wie heeft dit dan werken, zo niet anders blijft het advies om toch eens naar Blackhole om te schakelen.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Black Hole geprobeerd i.v.m. een goedkope DVB=T stick, die herkend werd als een Avermedia. ER werden emm's opgevraagd. Toch geen beeld. OOk niet op de FTA-zenders NL1 t/m NL3.

Helaas heb ik de klok horen luiden, weet niet waar de klepel hangt. Het liefst zou ik een uitleg willen vinden, waar ik in

Open Pli 2.0 een driver zou kunnen plaatsen voor een DVB-T stick.

In Jip en Janneke taal. Meer kan ik helaas niet aan.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast georgiosolos

In de OpenPLi 2.0 is het nu mogelijk om (via het menu) de drivers te downloaden om een DVB-T Stick te laten werken.

 

De sticks met dib0700 driver/ Pinnacle PCTV nanostick Solo (73e SE)/ WinTv Nova-T werken hierop goed.

 

Reference driver: Hauppauge WinTV Nova-T Stick

Driver Name: dib0700

 

Hier is een lijst van mogelijke compatible sticks met deze driver. Waar ok achter staat zijn al getest met de VU+ Duo, de anderen zouden moeten werken.

 

ASUS My Cinema U3000 Mini DVBT Tuner

ASUS My Cinema U3100 Mini DVBT Tuner

AVerMedia AVerTV DVB-T Express

AVerMedia AVerTV DVB-T Volar

AverMedia Volar A808 [OK]

Artec T14BR DVB-T

Asus My Cinema-U3000Hybrid

Compro Videomate U500

DiBcom STK7070P reference design

DiBcom STK7070PD reference design

DiBcom STK7700D reference design

DiBcom STK7700P reference design

DiBcom STK7770P reference design

DiBcom STK807xP reference design

DiBcom STK807xPVR reference design

DiBcom STK8096GP reference design

Elgato EyeTV DTT [OK]

Elgato EyeTV Diversity

Elgato EyeTV Dtt Dlx PD378S

Emtec S810 [OK]

EvolutePC TVWay+

Gigabyte U7000

Gigabyte U8000-RH

Hauppauge ATSC MiniCard (B200)

Hauppauge ATSC MiniCard (B210)

Hauppauge Nova-T 500 Dual DVB-T

Hauppauge Nova-T MyTV.t

Hauppauge Nova-T Stick [OK]

Hauppauge Nova-T Stick HD [OK]

Hauppauge Nova-TD Stick (52009) [OK] (read Notes!)

Hauppauge Nova-TD Stick/Elgato Eye-TV Diversity

Hauppauge Nova-TD-500 (84xxx)

Leadtek WinFast DTV Dongle [OK]

Leadtek WinFast DTV Dongle H

Leadtek Winfast DTV Dongle (STK7700P based)

Pinnacle Expresscard 320cx

Pinnacle PCTV 2000e

Pinnacle PCTV 282e

Pinnacle PCTV 72e [OK]

Pinnacle PCTV 73A

Pinnacle PCTV 73e [OK]

Pinnacle PCTV 73e SE

Pinnacle PCTV DVB-T Flash Stick

Pinnacle PCTV Dual DVB-T Diversity Stick

Pinnacle PCTV HD Pro USB Stick

Pinnacle PCTV HD USB Stick

Prolink Pixelview SBTVD

Sony PlayTV

TechniSat AirStar TeleStick 2 [OK]

Terratec Cinergy DT USB XS Diversity/ T5 [OK] (read Notes!)

Terratec Cinergy DT XS Diversity

Terratec Cinergy HT Express

Terratec Cinergy HT USB XE

Terratec Cinergy T Express

Terratec Cinergy T USB XXS (HD)/ T3

Uniwill STK7700P based (Hama and others)

YUAN High-Tech DiBcom STK7700D

YUAN High-Tech MC770

YUAN High-Tech STK7700D

YUAN High-Tech STK7700PH

Yuan EC372S

Yuan PD378S

 

Eerst de usbserial en dan de dvb-usb-dib0700 driver downloaden en installeren, je krijgt wel wat foutmeldingen omdat de drivers eerst geactiveerd moeten worden, maar na een reboot werkt de DVB-T stick en zou je moeten kunnen scannen en de zenderlijst bewerken. Er wordt dan een satelliet positie Terrestrial toegevoegd.

 

De Terratec Cinergy DT USB XS Diversity/ T5 is een dual tuner stick, alleen tuner C (de 1ste dus) is daarvan te gebruiken, tuner D is inactief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dylantje

Uhm

Newbie op dvbt gebied.

Heb een sat ontvanger met PLI erop.

Kan ik hierop gewoon een usb dbvt ontvanger zetten. Zodat ik in geval van nood de gratis zenders kan zien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik merk alweer dat je niet bepaald de moeite hebt genomen enig leeswerk te doen.

 

Jouw vraag is ruimschoots in dit topic beantwoord.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...