Ga naar inhoud


DVB-T Stick op VU Duo


Dutchsat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Wordt in Black Hole door mij gebruikt.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik wil dit topic even nieuw leven in blazen omdat de wens een alternatief te hebben naast de DVB-s mogelijkheid groeit vanwege de beperkingen opgelegd door CDS.

 

Wat ik nu zou willen weten is het volgende:

 

Wie heeft een stabiele configuratie draaien, het liefst met Pli.

 

En welke stick wordt daarbij gebruikt.

 

Alvast bedankt!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

toevallig afgelopen weekend bezig geweest met wat images.

en in pli zag ik volgens mij wel dat de drivers (of hoe dat heet) aangeboden werden.

ik dacht dat mijn pctv72 de dib7000 moest hebben.

echter heb ik bij de tuners nog niet de derde tuner gezien.

binnenkort speel ik wel weer een keer ermee.

 

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vande week ook bezig geweest in PLI, maar krijg de driverAF9015 niet geinstalleerd(steeds foutmelding) voor mijn Terratec stick.

In VTI en Blackhole wordt íe meteen gezien!. Wil toch graag bij PLi blijven, maar als het niet anders kan........

 

Andre

DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli

WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb een Zolid Hybrid TV Stick gekocht, deze heeft een AF9035 chipset.

De drivers zijn niet beschikbaar via het downloadmenu maar ik vond hier een installation guide, maar de tuner blijft afwezig.

 

Op LinuxTV staat dat LinuxTV deze stick niet ondersteund, is dat soms ook het geval bij OpenPLi?

 

Je zou toch zeggen dat het om de chipset gaat en anderen hebben de AF9035 wel aan de praat.

 

Ik heb een Dreambox 800HD.

Weet iemand hoe ik deze tuner aan de gang kan krijgen?

 

Wat ik ook nog gedaan heb is deze plugin geprobeerd, maar de stick wordt niet herkend.

 

Is er op Blackhole wel ondersteuning? Of een ander image?

Waar kan ik Blackhole downloaden eigenlijk?

 

Modbreak: Als je een vraag hebt over een stickie, dan kan je daar toch zelf een topic in het Dreambox forum voor openen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

weet niet of die op de feed aanwezig zijn bij jou image

maar met een telnet opdracht zou je het passende drivertje ook kunnen ophalen

opkg update

opkg install firmware-af9035

dan een herstart met de stick er reeds in geplaatst en dmesg bekijken als telnet uitvoer

daar zou je moeten zien of de stick herkent en dus geimplementeerd wordt.

 

een en ander ligt natuurlijk ook aan de actuele stand van het gebruikte image.

ciao

Désenchantée

Mylène Farmer

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

is er inmiddels een nieuwe lijst met beschikbare sticks?

 

Dit topic is al enigzins verouderd en bijna alle sticks zijn niet meer leverbaar.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op, dit verhaal geldt dus alleen voor mijn favoriete image op de VU+ ontvangers en de andere BCM7325 ontvangers.

 

Kan nog altijd bevestigen dat DVB-T USB perfect werkt op de Vu+. Inderdaad ideaal voor Backup :).  Geen freezes en heb zo 4 tuners op mijn Vu+ duo en tot 3 tuners op de Vu+  Solo. De kwaliteit is vergelijkbaar met DVB-S,  op de commerciële zenders na. De lijst met ondersteunde tuners kan ik niet meer geven want eigenlijk is het zo dat het Black Hole Team zoveel mogelijk sticks die linux drivers hebben proberen te ondersteunen. Werkt deze niet, dan kun je op het Blackhole forum  dan een foutrapport achterlaten waarna zij gaan proberen deze stick mee te nemen in de ondersteunde drivers.
 

Het grote voordeel van Digitenne is dat ik 1 pasje  perfect over mijn 7 ontvangers kan sharen in huis. Ook heb ik bijvoorbeeld in de keuken, kelder en hobbykamers geen Sat, digitenne werkt perfect op 1 zolderantenne of zelfs op een op 12 cm lengtgestripte coax  kabel.  Als je bedenkt dat een USB DVB-T tuner al voor €15 te krijgen is, dan  is dit ideaal. Ikzelf ben fan van Terratec, die worden gewoon ondersteund en zijn heel gevoelig qua ontvangst

 

Een tip: zoek de chipset van de DVB-T stick en google op die naam + Blackhole. Dan weet je snel of de stick ondersteund wordt.

aangepast door Dutchsat

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...