Ga naar inhoud

[Elektra] Accu (zuur/lood) 6V-14Ah, laden met Titan 603.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De accu is nieuw, ik heb hem net gevuld (nu 5,2V), maar de lader van het merk Titan is erg oud. Aan de voorkant zit een rij vrouwtjes van 22 tot 500 mA.

Als ik met een multimeter ga meten aan de uitgangen van de lader heb ik overal 32,4 volt. Ik vindt dit erg veel en vraag me af of dat wel juist is. De lader is uit het 220 V tijdperk. De aangegeven mA's komen wel aardig overeen met wat het moet zijn.

Kan ik deze lader gebruiken om de accu te laden en hoelang mag ik laden met 500 mA?

Ik dank u voor uw antwoord

Henk

Geplaatst:

heb je de meter wel goed in gesteld ,hij moet wel op gelijk stroom staan

kun je de lader niet instellen, staat er ook wat op de lader wat van type het is

ik denk dat je beter een nieuwe kan kopen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Die lader is niet zo geschikt,nl de spanning is veel te hoog,en amperage nogal aan de lage kant,beter is een automatische lader te nemen,die goed beveiligt is,dit ivm brand gevaar indien er korsluiting of over belasting optreed.Deze zijn in elke goede auto shop verkrijgbaar.Een andere mogelijkhijd is een gestabiliseerde regelbare voeding mag rusig 10 amp zijn als je de spanning maar konstant in kunt stellen op 6.9vDC,zo dat hij niet te warm word.55*c max.En zo dat hij niet gaat gassen,Pas op explosi gevaar!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen