Ga naar inhoud

Beperkt om meerdere kanalen tegelijk op te nemen met VUDUO!

Aanbevolen berichten

Gast sat4alltje
Geplaatst:

Hoi, weet iemand hoe het komt dat ik zo weinig timers tegelijk kan opnemen? Als ik er twee instel heb ik al snel conflikten.

Ik las onlangs dat er iemand tot wel 6 timers tegelijk kon opnemen zonder beperking? Ofwel liegt ie ofwel zijn het 6 timers op hetzelfde kanaal want bij mij lukt het amper. Max 2 timers en dan heb ik amper nog een tvzender te vinden die je kan bekijken.

Ligt het aan de image zelf?

Geplaatst:

waarschijnlijk aan de manier waarop je hem aan de schotel gekoppeld hebt,

Hoe heb je hem aangesloten?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Inderdaad moet je beide tuners gebruiken en aansluiten op een LNB om de opnamefunctie optimaal te kunnen benutten.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Gast sat4alltje
Geplaatst:

De schotel heeft 4 lnb's quad. Dus heb ik 2 coaxkabels op beide antenne ingangen aangesloten. Voor alle zekerheid ga ik straks toch eens goed checken of er geen draad los is. Wie weet heb ik msschn tijdens het verplaatsen een draad losgetrokken? TNX!

Geplaatst:

Als je op de ene tuner iets op astra 1 opneemt en tegelijkertijd op de 2e tuner iets op astra 3, dan kun je bv. de astra 2 gevoeglijk vergeten. Ik heb de indruk dat je dan nog binnen dezelfde transponders als waarvan je opneemt een aantal zenders kunt bekijken.

6 tegelijk opnemen kan dus prima, maar wel binnen 2 transponders, 1 voor de ene tuner en 1 voor de andere.

Als ik me vergis moet iemand me maar corrigeren.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

klopt, dat kan.

en wel als je de tuners dus correct hebt ingesteld

evenwel dus controleren op beide tuners A en B of die ook alle satelliet posities hebben welke je ontvangt cq dus zijn ingesteld.

software matig doorlussen is dus iets heel anders en daarmee gaat het NIET...

controleer dat.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Gast sat4alltje
Geplaatst:

Tuner 1 Disq A/B/C/D Astra 19, 21, Hotb 23, Astra 29

Tuner 2 Disq A/B/C/D Astra 19, 21, Hotb 23, Astra 29

kabels ok, dus ik veronderstel dat het ok is?

Geplaatst:

Je hebt gewoon snel 2 tuners nodig, mede door de HD zenders (minder zenders per transponder) zit je snel "vol".

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Gast sat4alltje
Geplaatst:

Ja, dat is het. Iets opnemen in HD vraagt veel meer dan niet-HD.

Gelukkig heb ik 2db'en, DM7025 en VU DUO. Is ook een gemak.

Geplaatst:

Misschien een tip, gebruik cccam in plaats van modules. Dan gaat het opnemen vlekkeloos, ook van HD zenders. Ik had dezelfde soort problemen en dacht dat mijn schotelconf niet goed was....

Avonden aan het prutsen geweest en de oplossing was zo simpel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen