Ga naar inhoud

Mythbackend configuratie ism TightVNC wordt geen DVB adapter herkend

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een pc met Tevii s470 heb ik nu ingericht alleen als backend en alles werkt prima als ik de monitor etc eraan hang. Benader ik 'm alleen via tightvnc die ik opstart via terminal-ssh (waarmee ik dus een nieuwe desktop (1) opstart) en daarna de mythbackend configuratie doorloop dan wordt de adapter niet herkend. Autologin staat aan. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Rechten/Groepen?Ik ben benieuwd hoe ik deze laatste hobbel kan nemen smile

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Geplaatst:

Wat is de bedoeling van tightvnc ? Gewoon een frontend instellen en connecten naar de backend. Op afstand werken doe ik met xrdp en is een fluitje van een cent !

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:
Origineel bericht van: Lamko
Wat is de bedoeling van tightvnc ? Op afstand werken doe ik met xrdp en is een fluitje van een cent !

Bedankt voor de tip Lamko. Het gaat met name om deze opmerking. Soms wil ik op de backend even grafisch kunnen werken (met name kanalen scannen, adapter etc.) waar normaal de gebruiker niet ingelogd is. Tightvnc start ik op via ssh en kan ik daarna ook weer stoppen. Ik probeerde het met tightvnc (blijkt veel sneller) omdat er op deze vncserver wel ingelogd kan worden als er weer geen huidige gebruiker via gnome ingelogd is.
Ik zal me gaan verdiepen in jouw oplossing.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Geplaatst:

Bij xrdp moet er wel een gebruiker ingelogt zijn.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Ok ik ben eruit! Gelukkig want deze eenvoudige oplossing heeft me heel wat tijd gekost, maar wel leerzaam. Probleem zat 'm in de rechten. De gebruiker had geen gebruikersrechten om video apparaten te gebruiken (dit lukte wel via de desktop). Na dit enabled te hebben lukte het wel om de setup te draaien. Dit lukte ook via ssh -X door /usr/bin/mythtv-setup te typen. Bedankt voor de reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen