Ga naar inhoud

[DM800HD] Waarom speelt DM800 wel .mov bestanden maar geen avi

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de Apple plugin gedownload en kan met die plugin film trailes afspelen.Apple trailers zijn mov bestanden.

Maar het gekke is waarom speelt de 800 geen avi of wmv bestanden...Ik vind dit echt jammer..

vraag 2

Welke dreambox kan wel avi of wmv aan want via vlc plugin is het beeld gewoon slecht...

Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s

Geplaatst:
Origineel bericht van: sat_swat
Ik heb de Apple plugin gedownload en kan met die plugin film trailes afspelen.Apple trailers zijn mov bestanden.

Maar het gekke is waarom speelt de 800 geen avi of wmv bestanden...Ik vind dit echt jammer..

vraag 2

Welke dreambox kan wel avi of wmv aan want via vlc plugin is het beeld gewoon slecht...

De DM500HD speelt zeker avi af, dit gebruik ik zelfs dagelijks. Zelf mkv
is geen probleem voor de dm500HD. Gewoon een superbox
Geplaatst:
Origineel bericht van: lucdec2

vraag 2

DM 800 is duurder dan de DM 500 en de 500 speelt wel avi af wat is dat een onzin....

Geplaatst:
Origineel bericht van: lucdec2

vraag 2

DM 800 is duurder dan de DM 500 en de 500 speelt wel avi af wat is dat een onzin....

De dm500HD is zeker meer dan een jaar later op de markt gekomen dan de 800
en beschikt over recentere chips die de hardwaredecodering van avi e.d.
ondersteunt. Volgens mij moet het met deze box zelfs mogelijk zijn om
het even welke filmpjes vanuit het internet te streamen, en
kan hier makkelijk IP-tv mee bedreven worden. Er is echter nog geen plugin voor, waarschijnlijk omdat deze box nog niet zo talrijk aanwezig is.
Geplaatst:

De dm800 kan wel degelijk avi afspelen. AVI is een container, die wordt in software verwerkt. Het gaat er om wat er voor codecs gebruikt worden, daarvoor heb je wel codecs nodig. De dm800 ondersteunt mpeg1,mpeg2 en mpeg4 (avc, h264 dus). De dm8000 ondersteunt daarbij ook nog mpeg4 (vc, meestal DivX genoemd). En dat heeft niks te maken met de wanneer de boxes zijn uitgekomen, maar gewoon omdat dm800 goedkoper is, heeft hij een goedkopere chipset waar minder mogelijkheden in zitten dan die van de 8000.

Als je (en ik hamer er nog maar weer eens op) een apparaat koopt met een bepaald doel in gedachten, kijk dan ALTIJD na of dat apparaat dat wel kan, voordat je koopt, neem het niet zomaar aan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Container_format_(digital)

http://en.wikipedia.org/wiki/Codec

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
De dm800 kan wel degelijk avi afspelen. AVI is een container,

Ik heb de 800HD en de 500HD thuis uitgetest op proef vooraleer te kopen. De 500HD
speelde rechtstreeks alle formaten af. De 800HD niks, en zeker geen avi, toch bij mij niet...
Geplaatst:
Nou snap ik er niks van de 500 is goedkoper dan de 800, en de goedkope 500 speelt wel avi.raar

probeer het antwoord van erik hierboven eens te snappen, dat kan niet al te moeilijk zijn, het zit er gewoon niet ingebakken...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Nou heren zeg het maar morgen ga ik een nieuwe dreambox kopen voor op de slaapkamer.zal ik de 500 of de 800 nemen ,dus kan iemand bevestigen dat je gewoon avi divx zonder problemen kan afspelen op een 500.

Geplaatst:

Voor nu zou ik zeker de DM500HD aanraden, als je nog enkele maanden geduld hebt dan zou je de DM800SE (Second Edition) kunnen kopen. Die heeft naar verwachting dezelfde chipset als de 500hd nu heeft.

M_Z

Geplaatst:
Nou heren zeg het maar morgen ga ik een nieuwe dreambox kopen voor op de slaapkamer.zal ik de 500 of de 800 nemen ,dus kan iemand bevestigen dat je gewoon avi divx zonder problemen kan afspelen op een 500.

Ik download wel elke week een paar divx filmen via nieuwsgroepen. Deze hebben
meestal de extentie avi Deze plaats ik op een nas die gemount is aan de 500HD. Deze worden allemaal perfect afgespeeld. Dus direct door de
box, zonder hulp van vlc e.d. Maar ik val wel in herhaling... tired
Geplaatst:

Ik heb sinds gisteren de 500HD in huis als vervanger voor de 7000.

Nou tracht ik een .MKV af te spelen vanaf een Nas met de ingebakken mediaplayer (pli), hij ziet het bestand wel maar hij blijft zwart.

Waar moet ik het zoeken? is het het bestand of de player?

"Dreambox DM7000S, Triax 60cm"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen