Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Is Hispasat te ontvangen met een schotel van 105cm?

Bedankt,

Geplaatst:

hoi,

ik krijg m hier op een 110 echt KEI-HARD binnen, dus ik ben ervan overtuigd dat dan ook moet lukken.

groeten

Geplaatst:

OK ga ik weer het dak op.

Het vreemde is dat ik Sirius, Astra 1, Hotbird, Astra 3, Arabsat wel heb.

Alleen Thor en Hispasat heb ik problemen mee.

Zou dat een kwestie zijn van hellingshoek bijstellen?

Geplaatst:

Dat zou best eens kunnen. Hoe sterk is je signaal op de Sirius??

Geplaatst:

Inmiddels na 2 maanden tieren en vloeken heb ik hier alles voor elkaar, maar dat heeft wel heel veel bloed zweet en tranen gekost. Bij mij waren het de Hispasat en Eutelsat W1 die voor de meeste problemen zorgden. Ik had alles goed uitgericht. Ik heb een Topfield 3000CIP, draaibaar. Als je een aantal satellietposities gevonden hebt, weet je waar degene die je nog niet kunt ontvangen,zich moeten bevinden. Een voorbeeld: Als ik 16 graden oost heb en 26 graden oost, dan is het een peuleschilletje om 36 graden oost te vinden, omdat je weet wat die 10 graden verschil aangeeft. Mijn topfield stelt uiterst oost in op 1000 en uiterst west in mijn geval op 1590. Als ik nu 16 oost op 1224 heb en 26 oost op 1166(verschil 58) dan weet ik dat ik voor 36 oost op 1108 moet zijn(wederom 58 verschil). Zo kun je met rekenen er precies achterkomen waar alle satellieten zich moeten bevinden. En toch lukte Hispasat en Eutelsat niet....Wat bleek ? Bij het verschijnen van die satellieten kwam hij steeds met een vaste frequentie, bv 12015. Als er op die transponder geen activiteiten zijn, heb je ook geen signaaluitslag. Dus frequenties veranderen(normale optie door pijltje links, rechts)en ja hoor keihard signaal op een Triax 110. Dus als advies: De afstand tussen Sirius en Thor is ongeveer even groot als die tussen Astra en Hotbird(respectievelijk 5,8 en 6,2)ga dus ongeveer 6 graden west (met de zon mee)van Sirius zitten en ga dan wat verschillende frequenties proberen; dan moet je een keihard signaal krijgen. Ik ga er bij het bovenstaande wel steeds van uit dat je opstelling waterpas staat. Succes met het vinden en zoals je ziet zijn er vele handen om je te helpen. Groetjes van John uit Den Bosch.

Geplaatst:

hoi,

Bedankt voor de tips tot nu toe.

Heb net weer een 1/2 uurtje staan klooien op het dak (de hele buurt lag weer in een deuk).

De Situatie nu: (S = Sterkte / K = Kwaliteit)

Sirius (Reality TV) S 44 / K 78

Astra 1 (NL 1) S 39 / K 59

Hotbird (Fox News) S 48 / K 94

Eut W2 (Fox News) S 41 / K 27

Eut W1 (Pop TV) S 45 / K 52

Eut W3 (TV Polonia) S 41 / K 43

Thor (BBC World) S 32 / K 60

Hispasat () S 0 / K 0

Astra/Eurobird (Sky News) S 29 / K 14

Arabsat 3A () S 0 / K 0

Astra 3A (Extreme Sports) S 36 / K 86

Ik gebruik de volgende apparatuur:

Humax 5400 met +cam (G)

Schotel 105cm

Motor hellingshoek is tussen 51 en 52

Schotel hellingshoek is 25

Ik woon in Eindhoven

Wie heeft een idee

Groeten,

Geplaatst:

Hallo

Kijk eens naar je sat lijstje, dan kom je

tot de conclusie dat de schotel niet goed

afgesteld is.

Jij kan alleen van 24-oost tot 1-west.

Met een 1 mtr schotel kan je van 42-oost tot 45-west ontvangen.

Groetjes Sjefke..

Geplaatst:

De waarden die je noemt zijn niet echt geweldig voor een 105 cm schotel dus is de schotel wel goed,heb je vrij zicht,kabels en lnb wel ok?

Als alle hierboven genoemde schakeltjes goed zijn moet het wel aan de afstelling liggen,dus maar weer het dak op en de buurt weer in een deuk laten liggen.

Hispasat is hier met een 90 cm. schotel prima te ontvangen,heb alleen een beetje moeite met de circulair gepolariseerde transponders.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

Hoi Houbie, heb je een satfinder? Eigenlijk onmisbaar als je zo bezig bent. En je moet denk ik steeds proberen satellieten te vinden die steeds iets westelijker resp. oostelijker zitten, en dan de schotel aan de boven resp. onderzijde wat naar voren of achteren duwen, terwijl je op de satfinder kijkt. Dan heb je gauw door of de schotel en motor goed gericht zijn. Als het goed is staat dit ook in de gebruiksaanwijzing van je motor, of anders wel in de gebruiksaanwijzingen die men hier bij dit topic heeft gepost de afgelopen maanden.

Ik ga er van uit dat de satellietposities goed in je ontvanger zitten. Zo niet, dan moet dat ook nog gebeuren nadat je de schotel goed heb afgesteld. En als alles goed staat nog een keer de schotel op de midden- en de uiterste posities nastellen en dan is het voor mekaar.

Groeten,

Harry

Geplaatst:

Hoi Houbie,

Heb hier in Den Haag ook een Humax 5400 (en Nokia 9802) met 88 cm Triax schotel en ontvang probleemloos Hispasat.

Probeer eens Antenna 3 op transponder 12378H SR 37500 3/4

Groet

Geplaatst:

Langzaam aan kom ik er wel.

Net even een nieuwe kabel van motor naar tuner gemonteerd en dat scheelt toch al weer een paar procenten.

Nu heb ik nog een vraag aan jullie.

Kan iemand die in de buurt van Eindhoven woont de hellingshoek van zijn/haar motor en schotel geven.

Waarschijnlijk zijn dan alle problemen de wereld uit.

Bedankt,

Geplaatst:

@Houbie,

Als ik Hispa met een 64CM kan ontvangen moet het met een 105 zeker lukken en wel keihard!!

Suc6

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen