Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Zenders editen; wat is jullie ervaring?


CronoS

Aanbevolen berichten

Ik ben eigenlijk benieuwd wat andere Rebox eigenaren vinden van het aanpassen van zenders. Ik loop toch tegen veel problemen en bugs aan als het komt bij de werking van de FDU en in het instellen van de zenders. Het gedrag is onvoorspelbaar en het kost mij soms vele uren om het wekend te krijgen. Even voor de volledigheid, ik heb mijn tuner op "gescheiden" ingesteld staan, ik gebruik geen favorieten en heb een simpele Quad LNB met Triax schotel. Ik heb een settingslijst voor de RE8000 & RE9000.

 

Een opsomming:

- Vorige week al problemen met EPG. Ik kreeg bij SBSHD met geen mogelijkheid EPG informatie op deze zender. Een fabrieskreset gedaan en de Fastscan uitgevoerd en dan werkt de EPG voor deze zender, maar dat was voor mij niet wenselijk. Uiteindelijk opgelost door een zeer oude FDU file te pakken waar toevallig de zender gegevens goed op stonden. Bij een "nieuwe" FDU file altijd hetzelfde probleem, ook na fabrieskreset. Als ik de zender handmatig weghaal en handmatig toevoegen op de decoder dan had dit ook geen effect

- Ik had al geen EPG informatie op MTV-NL, maar op de overige MTV zenders wel. Afgelopen week niets gedaan omtrent dit, maar de EPG informatie is ook nu op deze zenders afgestorven.

- Door een frequentiewisseling met History HD, geprobeerd deze zender handmatig toe te voegen aan mijn lijstje. Naast dat deze zender nu gewoon niet meer wil werken, heeft het handmatig toevoegen ook mijn zenderlijst vernield. De zenderlijst vertoond nu ineens allemaal "gaten". Dus sommige zenders zijn gewoon volledig pleitte. Als ik de Zenderlijst manager bekijk op de decoder, dan zijn ze er ook ineens gewoon niet meer.. PolarEdit of DrEdit zeggen nog wel dat de zender bestaat...

- In FDU files zit veel "vervuiling", bijvoorbeeld de Mount gegevens naar de NAS. Geen idee waarom dit hier wordt opgeslagen, ook ziet programma's als DrEdit of PolarEdit deze informatie niet.

- Het verplaatsen van een zender via de Zenderlijstmanager is mij persoonlijk nooit gelukt. Ik krijg het niet voor elkaar om een zender van bijvoorbeeld positie 8 naar 7 te verplaatsen. De zender "springt" ten alle tijden terug in de zenderlijstmanager op de decoder naar zijn originele locatie

- Polaredit plaatst een hoop extra troep in de FDU files. Als voorbeeld; Ik had mijn fdu file van mijn RE8000 geopend via Polaredit en daarbij ook een settingslijst van de RE9000. Alhoewel de settingslijst van de RE8000 binnen polaredit de juiste zenders laat zien, als ik deze terugplaats in mijn RE8000 dan zie ik vele zenderposities 2 keer terugkomen. Blijkt dat hij de individuele zenderlijsten gecombineerd heeft. Probleem is alleen dat dit nergens uit blijkt?

- Het terugplaatsen van FDU files geeft bij mij soms het resultaat dat zenderposities weg zijn, deze zijn niet zichtbaar op de decoder terwijl PolarEdit of DrEdit wel aangeeft dat deze zender op deze positie zou moeten bestaan..

Tuner staat gescheiden en de zender is toegevoegd aan beide tuners.

 

Hebben andere mensen ook problemen met het bewerken van "zenders" ?

 

Ben benieuwd, nu ga ik verder zoeken hoe ik History HD aan de gang kan krijgen, want deze zender wil zelfs na een fabrieksreset en Fastscan geen beeld meer weergegeven. Deze laat alleen nog geluid horen..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb na het installeren van versie .37 doormiddel van blindscans (en somige kanelen handmatig) alle zenders ingeladen.

 

Met Polaredit alles gesorteerd en tevens favorieten ingedeeld.

 

Alles werkt ook nu met versie 44 prima en heb ik geen bijverschijnselen kunnen vaststellen. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Ik heb na het installeren van versie .37 doormiddel van blindscans (en somige kanelen handmatig) alle zenders ingeladen.

Met Polaredit alles gesorteerd en tevens favorieten ingedeeld.

Alles werkt ook nu met versie 44 prima en heb ik geen bijverschijnselen kunnen vaststellen. smile

Ik ben ook wel weer iets meer achter gekomen hoe de zaak werkt. Maar schijnbaar werd met het terugplaatsen van de settingsgroep wat algemene instellingen als "HD Service Groep" of "Lokaal Zendernummer" ook weer aan of uit gezet. (Deze zit achter de OK knop als je een zender open hebt staan).. Dit gecombineerd met de "Lijsten Sorteren" optie, die niet op standaard staat, geeft dus ook een vreemd effect. Gelukkig heb ik nu denk ik weer al mijn zenders "normaal" staan...
Maargoed, ik wist dus niet dat dit allemaal doorwerkt op de zenders die je kan zien. Ik moet ook wel zeggen dat dit allemaal veel te complex werkt en je eigenlijk niet weet waar wat precies voor dient. Ik hoef alleen persoonlijk maar heel simpel een zendertje van nummer te verplaatsen en dan is het voor mij al voldoende smile

In elk geval toch nog wel wat bugs gezien ... BIjvoorbeeld; twee keer positie 14 in gebruik bij een zenderlijst en de reden dat ik hier nu aan het kl*ten ben is omdat History HD (nog steeds) niet wilt werken op mijn RE9000..

Als positieve afsluiting; Ik moet er wel bij zeggen dat het Up en Downloaden via Polaredit wel een goede feature is smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Ik heb na het installeren van versie .37 doormiddel van blindscans (en somige kanelen handmatig) alle zenders ingeladen.

Met Polaredit alles gesorteerd en tevens favorieten ingedeeld.

Alles werkt ook nu met versie 44 prima en heb ik geen bijverschijnselen kunnen vaststellen. smile

Hier sluit ik mij volledig bij aan alleen gebruikte ik geen BlindScan maar de FastScan.

Nadat ik d.m.v. van PolarEdit alle zenders op mijn volgorde had gesorteerd en in de ontvanger had ingeladen daarna alleen nog de optie 'Locaal zendernummer' op uit gezet en genieten van je eigen zenderlijst.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: sathopper
Ik heb na het installeren van versie .37 doormiddel van blindscans (en somige kanelen handmatig) alle zenders ingeladen.

Met Polaredit alles gesorteerd en tevens favorieten ingedeeld.

Alles werkt ook nu met versie 44 prima en heb ik geen bijverschijnselen kunnen vaststellen. smile

Hier sluit ik mij volledig bij aan alleen gebruikte ik geen BlindScan maar de FastScan.

Nadat ik d.m.v. van PolarEdit alle zenders op mijn volgorde had gesorteerd en in de ontvanger had ingeladen daarna alleen nog de optie 'Locaal zendernummer' op uit gezet en genieten van je eigen zenderlijst.

Alleen nu begrijp ik het dus niet. We bepalen via DrEdit of Polaredit de volgorde van de zenderlijst. Wat is dan de functie van de optie "Lokaal zendernummer" op "uit"? De lijst die je er in plaatst is altijd je eigen zenderlijst volgens mijn inziens, want kan je dan verwachten als je dit "aan" zet? Je gebruikt nog steeds je eigen settinglijst? ..
Sorry dat ik dit even vraag; zonder dat ik het resultaat zelf bekijk, maar de vriendin heeft de TV in gebruik smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: sathopper
Ik heb na het installeren van versie .37 doormiddel van blindscans (en somige kanelen handmatig) alle zenders ingeladen.

Met Polaredit alles gesorteerd en tevens favorieten ingedeeld.

Alles werkt ook nu met versie 44 prima en heb ik geen bijverschijnselen kunnen vaststellen. smile

Hier sluit ik mij volledig bij aan alleen gebruikte ik geen BlindScan maar de FastScan.

Nadat ik d.m.v. van PolarEdit alle zenders op mijn volgorde had gesorteerd en in de ontvanger had ingeladen daarna alleen nog de optie 'Locaal zendernummer' op uit gezet en genieten van je eigen zenderlijst.

Alleen nu begrijp ik het dus niet. We bepalen via DrEdit of Polaredit de volgorde van de zenderlijst. Wat is dan de functie van de optie "Lokaal zendernummer" op "uit"? De lijst die je er in plaatst is altijd je eigen zenderlijst volgens mijn inziens, want kan je dan verwachten als je dit "aan" zet? Je gebruikt nog steeds je eigen settinglijst? ..
Sorry dat ik dit even vraag; zonder dat ik het resultaat zelf bekijk, maar de vriendin heeft de TV in gebruik smile


Als je je zender lijst bewerkt hebt en je laat de optie locaal zendernummer op aan dan krijg je op de zenderlijst ''alle zenders'' de zender volgorde zo als je het hebt ingescand en niet zo als je het hebt bewerkt met je zender bewek-tooltje, zet je deze op uit dan krijg je in de lijst ''alle zenders'' de zenders op de volgorde die jij hebt aangegeven.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu sinds gisteren ineens weer veel last van "gecodeerde zender", nadat ik met de settingslijst heb lopen spelen. Enige remedie is de decoder met de knop aan en uit te zetten...

 

Hopelijk wordt mijn televisie avondje vanavond niet verstoord met dit frown

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat heb haal ik de CD kaart er een keer uit. Een paar seconden wachten en weer terug plaatsen. Dan heb ik er weer een hele tijd geen last van.

gr. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaart eruit halen, even snel heen en weer zappen, uit en aan zetten, het zijn allemaal maar lapmiddeltjes die even werken.

Het is mijn grootste ergenis en ik zie dat voorlopig nog niet opgelost worden.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe
Kaart eruit halen, even snel heen en weer zappen, uit en aan zetten, het zijn allemaal maar lapmiddeltjes die even werken.
Het is mijn grootste ergenis en ik zie dat voorlopig nog niet opgelost worden.

Gisterenavond heeft hij het bij mij gehouden. Ik moet zeggen dat het sinds de V44 bij mij optreed, eerdere firmwares had ik er niet zoveel last van. BIj mij persoonlijk gebeurt het ook meer net na het settings editen, als de decoder een weekje draait en een paar keer aan en uit is geweest, dan lijkt het vooralsnog nog even goed te gaan.. Maar afgelopen weekend was het weer feest smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Even terug te komen op een oud topic.

 

Weet iemand precies wat de instelling "Lokaal zendernummer" en "sorteren op zendernummer" betekenen bij zenderoptie?

 

Ik heb een eigen zenderlijst gemaakt met een mix van TVV & CD zenders. Mijn situatie is als volgt; als ik "Lokaal zendernummer" uit zet, dan zie ik mijn eigen zenderlijst. Deze lijst kan ik vervolgens in exact dezelfde volgorde bewerken in DrEdit of PolarEdit.

 

Doe ik vervolgens een Fastscan van CD, dan wordt de optie "Lokaal Zendernummer" weer aan gezet en zie ik de CD volgorde van de zenders.

Als ik nu dus "Lokaal Zendernummer" weer uit zet, dan zie ik mijn eigen lijst en zet ik "Lokaal zendernummer" weer aan, dan zie ik de CD lijst. Nu heb ik dus in theorie twee zenderlijsten... Dit maakt het dus erg verwarrend smile

 

Wat nu eigenlijk mijn vraag is, kan je nu de zenderinstellingen van de Lokaal zendernummer/fastscan lijst ergens langs editen?

 

Edit: Na deze actie op sommige zenders wel een "servicefout" gekregen, dus het lijkt dat hier de zenderlijst toch ook wel verantwoordelijk is. Een nieuwe handmatige scan op de transponder van de desbetreffende zender repareerde in elk geval dit probleem, dus het kan zin hebben om dit te proberen als je dit probleem hebt smile

 

 

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...