Gast geeano Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Ik kan zins enkele dagen mijn 7025 ontvanger niet meer bedienen via de AB/RC. Ik heb het IR signaal gecontroleerd met een camera en zie de IR led oplichten.De ontvanger is wel gewoon te bedienen via de front-panel knoppen. Wie heeft ervaring met dit probleem en heeft een advies hoe ik dit probleem kan oplossen.
iemand Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Je 1-e test is prima; de zender lijkt het te doen. en nu ... Is er ergens een stoorsignaal. Test: scherm de AB eens af zodat uitsluitend dat signaal op de 7025 valt; tip gebruik een wc-rol-koker. gr. Erik
Gast geeano Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Er iets niets verandert aan de omgeving. De AB heeft tot dusver ook gewoon gefunctioneerd
satencom Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 de batterij even om keren en dan weer terugzetten zo als hij er hoort Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Varkentjes Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Het is vast niet zoiets simpels als dat de afstandsbediening nu in TV mode staat? Maw gaat het DREAM knopje aan bij het bedienen van de afstandsbediening?
Gast geeano Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 ja de Dream knop licht gewoon rood op als ik een knop indruk, de ontvanger reageert er echter niet op
vGnp Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Origineel bericht van: geeano Er iets niets verandert aan de omgeving Ook niet toevallig een (postcode loterij?) spaarlamp in de buurt geplaatst? Zo'n ding bracht mijn Dreambox volledig over de rooie. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
boekkie Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Batterijen er 24h uitlaten! groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
mobieltje Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Welke image staat er op de box? (Het kan zijn dat de box is geprogrammeerd op een afstandsbedieningcode 1 t/m 4, dat kan via het menu van de image. Bij Open PLi staat de code in een plugin die je kan downloaden via het menu. (Remote control Setup) Heb je toevallig Mutiboot geinstalleerd op je box, daar zit ook zo`n optie in om een andere AB code te kiezen. Het kan ook zijn dat de unlockcode: (9 - 8 - 2) is toegepast op je afstandsbediening: Klik hier voor meer uitleg Je kan eenvoudig controleren of je AB toevallig op een andere code staat: 1.) DREAM-Knop (boven) indrukken. 2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht. 3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 0 - 0 - 3 - 0 voor mode 0, is de standaard mode. Nu moet het lampje op de afstandsbediening weer 2 x oplichten, als dat zo is zou je AB weer moeten werken. Gebeurd dit niet dan is de AB geblokkeerd en is dat niet het probleem waarom hij niet werkt. Ga dan naar het eerste deel van mijn antwoordt en als dat ook niet de oorzaak is, probeer het dan eens met een nieuwe image in je box. Succes Grts.
Gast geeano Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 dank je voor het advies, ik zal het morgen (vandaag uitproberen) en het resultaat laten weten.
Gast geeano Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 De remote control setting in PLi stond inderdaad op een ander kanaal. Terug gezet naar All en nu functioneert het weer, dank voor je advies.
iemand Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Je moet ook maar op DAT idee komen ! gr. Erik
mobieltje Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Origineel bericht van: geeano De remote control setting in PLi stond inderdaad op een ander kanaal. Terug gezet naar All en nu functioneert het weer, dank voor je advies. (All) dat is de juiste instelling, mooi dat je AB weer werkt. Grts.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen