Ga naar inhoud


[7141] Beter beeld kwaliteit met andere receivers dan Philips DSR 7141 HD,.??


charliemadrid

Aanbevolen berichten

Graag ervaring of meningen van andere,.....

 

Na ontvangst van Canaal Digitaal (via Nederland) van de DSR 7141 en DUO LNB heb ik alles geinstalleerd en zijn dit mijn bevindingen:

 

Receiver geinstalleerd en werkt perfect,.d.w.z. alles doet het correct,...de updates gaan automatisch,...de bediening is simpel en handig.

Voorheen had ik de showbox pvr-500,..die wat "rommeliger was" in gebruik,.vooral met de updates,...maar nu komt het,...beeldkwaliteit van de showbox pvr.500 was zo veel beter,.en daar komt bij,.dat je de kleuren en andere parameters van het beeld kunt veranderen wat bij de DSR 7141 NIET kan.

 

Daar ik dus overstap naar HD en daarvoor een nieuwe plasma heb besteld,.( panasonic TXP50-G20) twijfel ik of het de moeite waard is om een andere receiver te kopen.

 

De mindere beeld en kleuren kwaliteit van de DSR 7141 "los ik op ",..door de instellingen van het plasma scherm aan te passen,...vooral contrast en kleuren een beetje te "forceren",.......

 

Nou moet ik wel zeggen dat ik nu toe nog alles in SD bekijk tot de nieuwe full HD plasma er is,..dus vandaar graag meningen of ervaringen van andere die wel al HD kijken met de DSR 7141,..........

 

Ik vraag me dus af,..of met de DSR 7141 eenmaal alles op HD,.. in kwaliteit wint,.of dat ik nog steeds het verschil met mijn vorige receiver (showbox-pvr500) zal blijven merken,..zodat het misschien dan wel de moeite waard is om ( ondanks het mooie aanbod van CD), een betere receiver te kopen, die beter beeld kwaliteit heeft en de mogelijkheid heeft om de kleuren en andere parameters te veranderen die van de receiver naar de TV gaan,.....

 

Ik moet wel zeggen dat naar mijn mening de DRS 7141 erg goed werkt en vooral simpel is,de bediening is praktisch,.zeer makkelijk om een favorieten lijst te maken...en vooral de updates gaan automatisch en werken ook en dat was voor heen wat gecompliceerder, en dit alles moet ik eerlijk zeggen, na vele andere receivers gehad te hebben,..eindelijk een apparaat dat het gewoon doet en waar ik niet steeds iedere 10 dagen weer moeten "puzzelen" en downloaden om hem aan de praat te houden maar misschien zijn er nu (eindelijk) receivers die ook probleemloos werken.....

 

bij voorbaat dank voor meningen, suggesties en ervaring van anderen.

 

Charlie

Madrid, Spanje

 

Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beeldkwaliteit in HD zal zeker wel beter zijn, alleen het verschil tussen de Philips 7141 en 99% van de andere HD decoders blijft gewoon.

 

Is gewoon een el cheapo HD gebakje en laat zeer zeker niet de maximale mogelijkheden van je mooie plasma televisie zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een heel verhaal maar het lijkt me dat de box nog via scart is aangesloten ik zou zeggen probeer de HDMI eens.

Of wacht op je nieuwe TV en sluit hem aan met de HDMI kabel en oordeel dan nog een keer.

Ook twee kabels aansluiten geeft nog al eens problemen dus zowel HDMI als scart. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord "aart44",...idd,..de boel zit nu tijdelijk tot de nieuwe plasma er is,.via scart aangesloten,...hoop dat je gelijk hebt,.zou idd kunnen,dat deze reciever maximaal presteert als die via HDMI gaat,...ik plaatste de vraag omdat met men vorige showbox-pvr500,.die ook via scart ging.werkelijk een zeer spektakulair beeld gaf,....en tja,.daar ben je dan gewend,..dus was even schrikken toen gisteren de boel aan sloot,........maak wel uit je antwoord op,.dat de 7141 va CD,.dus wel een "kans" moet geven met de nieuwe tv,......ga ik zeker doen,..dank,.. smile

Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de scart wel aangesloten op de uitgang TV van het toestel en niet op de uitgang Video of AUX, want die laatste uitgang is in CVBS kwaliteit en de uitgang TV in RGB-kwaliteit en dat verschil zie je wel.

 

Bovendien moet je in het menu eens nagaan of RGB staat ingesteld op de uitgang TV, want als daar CVBS zou zijn ingevuld dan is het natuurlijk ook geen RGB.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat vraag ik me ook af of hij goed is aangesloten er zijn veel dingen bekend over deze nep Philips maar zeker niet dat hij een slechte beeldkwaliteit heeft.

 

Of misschien is de scartkabel niet helemaal jofel. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult zien dat de 7141 hetzelfde plaatje neerzet als de rest

van de hdtuners.je moet alleen je plasma aanpassen,dus niet te veel kleur toevoegen,jou plasma kan dat beter dan hdtuners

waar je heel veel aan kunt regelen,want dan ben je erg druk.

er is ondanks dat er neerbuigend naar de 7141 gekeken word

niemand die hier het tegendeel beweerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor jullie reactie "Paullo", "Aart44" en "Abrahamsat",.

 

...heb alles gecheckt en alles is goed aangesloten,.heb inmiddels nog wat parameters van mijn huidige panasonic bij gewerkt ( met veel geduld) en nu is het beeld min of meer goed,..dus geen probleem,

 

Ik ga wachten op de nieuwe bestelde panasonic die na heeel veeel "studies" op internet

( serieuze revieuws en forums van testpanels en gebruikers in duitsland, engeland,nederland,spanje,)

 

hele grote verwachtingen geschapen heeft,...dus straks met de HDMI verbinding en alles in HD heb ik echt vertrouwen dat het met de 7141 genieten word.

 

Ben blij met jullie reactie want waar het mij om ging,..is dat niemand tot nu toe met serieuze argumenten mij zou aanzetten tot de aankoop van een andere reciever, ( wat altijd nog kan,) en vertrouw erop dat het HD beeld straks mooi op het scherm komt dankzij de zeer hoge "prestaties" van de pana TXP50G20,.die ik zelf gezien heb met,..dvd, bluray,.SD signaal,.en HD,..en echt mijn huidige TV met grote afstand achter zich laat

 

( en dat terwijl ik zeer maar dan ook zeer tevreden ben met de prestaties en kwalieit van mijn huidige plasma panasonic 42")

 

Nogmaals dank voor jullie waardevolle reacties,...

 

groeten uit Madrid

Charlie

Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de 7121 regelmatig in gebruik.

De HD en SD beeld kwaliteit valt mij niet tegen.

Er is ook geen merkbaar verschil in beeld kwaliteit met de 7141.

 

Nu stel ik niet al te hoge eisen aan een decoder wat betreft de beeldkwaliteit.

Ik vindt het beoordelen op beeld kwaliteit nog al subjectief.

Neemt niet weg dat ik later graag van jou wil weten hoe je de beeld kwaliteit beoordeeld.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een MVISION HD400S en deze Philips.

Van beide vind ik de Philips 7141 overtuigend scherper en beter qua contrast en kleur.

Maar beide zijn wel cheapo bakjes.

Wat ik ook tegen de Philips zou hebben, als het over beeldkwaliteit gaat stelt hij me niet teleur.

Had vroeger een Topfield 5050CI en die was wel minstens even goed.

Ik kijk via HDMI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...