Ga naar inhoud

Mijn DM8000 start niet meer op? Is deze dood? Help?!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij het inschakelen gaat alleen de ventilator op 100% draaien. Geen LCD scherm en uiteraard geen beeld. Tot aan gisteravond netjes gewerkt. Uitgeschakeld en daarna niets meer doen....

De aan/uit knop aan de voorkant is wel te bedienen, maar dan gaat dus alleen de ventilator draaien. De voeding nog even nagemeten. In ieder geval zijn de 5 en 12V voor de hdd en CDrom keurig aanwezig. Rara...

De software is de laatste tijd niet vervangen en draait dus al maanden op een gemini versie.

Wie heeft er een tip voor mij? Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om het ding terug te sturen, maar het wel die kant op, vrees ik.

Geplaatst:

Flashen deek ik altijd via de webinterface, maar daar kom ik natuurlijk nu niet meer in. Schijnt ook via een seriele kabel te kunnen. Echter geen ervaring mee. Zal even zo'n kabel maken.

Ik laat het weten.

Geplaatst:

Inderdaad flashen via nulmodem.....en pak dan gelijk een PLi image........beter!!!!!!

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Geplaatst:

Als zelfs zijn display niks aangeeft zal serieel flashen ook niet gaan vrees ik.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Inderdaad, serieel flashen doet het ook niet.

Het enigste wat werk is dat de ventilator op 100% gaat draaien.

Iemand nog suggesties?

Bestaat er geen reset op het mainboard?

Geplaatst:
Origineel bericht van: roys1

Het enigste wat werk is dat de ventilator op 100% gaat draaien.

Heb je deze zelf ingebouwd? Hier misschien een oorzaak?

En de zekering op het voedingsgedeelte?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Misschien een rare opmerking.

Heb het hier even geprobeerd.

Heb je niet bij Display instellingen alles op uit gezet.

zo ja dan licht je display niet op.

probeer hem is gewoon te flashen maar hou voor de zekerheid de knop op het voorpaneel wat langer in gedrukt.

dan via je PC eens kijken of je het flash scherm kunt vinden aan de hand van je ip adres.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sigma
Misschien een rare opmerking.
Heb het hier even geprobeerd.

Heb je niet bij Display instellingen alles op uit gezet.

zo ja dan licht je display niet op.

Bij het aanzetten gaat je display altijd aan, eventuele display-settings worden pas actief als Enigma is gestart.

Member of the PLi team

Geplaatst:

Ja klopt had hem niet uit gezet bij het proberen.

dan zal er toch iets met de voeding zijn denk ik

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Dank voor jullie hulp, maar ik zal morgen eens bellen met hot-line. Maar ik ben bang dat de 8000 terug moet in de doos...

Ventilator had ik idd zelf ingebouwd, maar wel aangesloten op de standaard aansluiting op het board. De ventilator draait al vanaf het begin mee.

Ik heb men 800 maar even weer aangesloten. Maar je went wel aan de mogelijkheden van de 8000, dat bleek al weer snel.

Geplaatst:

Helaas alle mogelijkheden ten spijt. Ik heb een nieuwe voeding gekregen van Dream Multimedia. Als dealer binnen 1 dag een voeding ontvangen, vanuit Duitsland! Chapeau! Maar ook de nieuwe voeding gaf geen enkele verbetering.

Ook de ventilator afgekoppeld geen verschil. Het mainboard moet defect zijn.

Heb nu de box maar weer in de doos gedaan en opgestuurd....

• 3 weken later...
Geplaatst:

Update: De box retour gekregen na 1 week. Mainboard + wireless card vervangen. De DM8000 werkt weer zoals het hoort. Bedankt voor jullie reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen