Satlux Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 Ik heb vrienden die een Philips Ambilight hebben. Type 42PF9641D/10 De lcd tv valt overigens buiten de garantie. Nu is aan de linkerkant de ambilight tl buis defekt. Is aan deze tl te komen en is het voor een middelmatige monteur,zoals ik, te repareren ? Satlux Topfield 7700 Hsci , Philips 2212 Echostar ap700 , Jaeger 99 G Triax 78cm , Triax 64cm
iemand Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Is de buis zelf defect / gebarsten, of is de aansturing defect. Vaak gaat de hoogspanningaansturing stuk (heet inverter). Kwestie van loshalen en bekijken. TL-buis evt testen met een los inverter-printje uit een oude scnanner oid. gr. Erik
iemand Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Je kunt beter op ANTWOORDEN drukken ipv CITAAT, anders wordt deze thread zo onleesbaar. Als het alleen een LED-print is, probeer dan eens na te gaan of er wel spanning op staat. Maar maak ook eens een foto v/d print en plaats die hier gr. Erik
Beheerder Michel Geplaatst: 3 oktober 2010 Beheerder Geplaatst: 3 oktober 2010 Sjaak(k) had onlangs (na talloze waarschuwingen) al een ban van 2 weken aan zijn broek. Nu heeft hij een maand, de volgende keer 3 maanden en daarna een ban van 6 maanden. Het moet maar eens duidelijk zijn, dat we op deze wijze niet met elkaar omgaan. Dat betweterige, belerende en onvriendelijke gedrag van Sjaak(k) zijn we zat. Leden blijven netjes en vriendelijk tegen elkaar. Doe je dat niet en verpest de stemming in een topic met jouw gedrag, moet je nokken en nog maar eens naar de prinjesdag toespraak van Beatrix gaan luisteren. Citaat: ,,Een harmonieuze samenleving is gebouwd op respect, verdraagzaamheid en wellevendheid. Dat vergt geven en nemen, tolerantie maar ook aanpassing. Dit is de verantwoordelijkheid van ons allen.'' Nu weer on topic en lief zijn tegen elkaar Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
jeevanhoof Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Misschien toch meegeven dat bij de eerste versies wel degelijk een soort tl lampjes werden gebruikt. Als ik me niet vergis zitten er aan elke kant drie, waar ze verschillende kleuren mee maken. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Satlux Geplaatst: 3 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2010 inderdaad. Zijn echt tl buisjes... Gebruiker had het komplete ambilight uitgezet Heeft het bij inschakeling via de ab nog wel 1 sec even gedaan. Nu is werderom de komplete ambilight uit gezet. Vraag blijft is daar aan te komen of kan ik dat vergeten.... Topfield 7700 Hsci , Philips 2212 Echostar ap700 , Jaeger 99 G Triax 78cm , Triax 64cm
Amager95 Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Origineel bericht van: Satlux Ik heb vrienden die een Philips Ambilight hebben. Type 42PF9641D/10 De lcd tv valt overigens buiten de garantie. Nu is aan de linkerkant de ambilight tl buis defekt. Is aan deze tl te komen en is het voor een middelmatige monteur,zoals ik, te repareren ? Satlux je hebt tegenwoordig 2 jaar garantie. ik adviseer jou om te kijken op de website van consuwijzer over garantie en als de televisie kapot gaat na de garantieperiode. op deze website gaan ze daar verder over in. succes met de televisie
BBC Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Satlux Bij mijn weten is het geen tl buis maar gewoon een led paneeltje, ik heb zelf ook ambilight op mijn Philips 9603. En ik zie aan beide zijkanten 6x 3 kleurige leds zitten ________________________________________________________________________________ Hallo, Dat klopt, maar de eerste Ambilight hadden TL, later is de Led versie gekomen. Groetjes, BBC
Steve Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 dit is nog een toestel met ccfl buisjes ' kijk voor een schema bij Philips-LCD-dan naar de map BJ3.0E-LA vanaf pagina 108 word dit besproken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen