J3F Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Hallo forum leden, Sinds gisteren ben ik een trotse bezitter van de VU+ Duo Twin, het apparaat werkt geweldig en reageert erg snel. Echter zit ik toch met een probleem en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen. Nadat ik HenkSat channel lijst had ingeladen, heb ik de VU+ laten zoeken naar de frequenties van de kanalen. Toen hij klaar was met zoeken, had hij ongeveer 1390 kanalen gevonden op zowel de 19.2e als de 23.5e. Toen ik keek in mijn bouqueten zag ik dat hij een aantal kanalen niet had gevonden. Zo zag ik in plaats van NED2 HD en SBS6 HD, <n/a> staan. Zelfde geldt voor Syfy Channel en Discovery Science / Travel (en nog meer kanalen). Omdat het signaal schommelde tussen de 60% (23,5e), heb ik vandaag de schotel opnieuw afgesteld. Het signaal schommelt nu op 73% (23,5e) en de AGC zit op 99% (23,5e). Daarna heb ik nogmaals gezocht op kanalen, er zijn nu wel meer kanalen gevonden (+/- 1980 kanalen). Maar nog steeds mis ik de kanalen op de 23,5e. In de plugin lijst vond een applicatie genaamd diseqc tester, nadat ik deze meting had uitgevoerd kreeg ik de volgende resultaat: Code: - Astra (19.2E), Low Band, V Succesfull- Astra (19.2E), Low Band, H Failed- Astra (19.2E), High Band, H Succesfull- Astra (19.2E), High Band, V Succesfull - Astra (23,5E), Low Band, V Succesfull- Astra (23,5E), Low Band, H Failed- Astra (23,5E), High Band, H Succesfull- Astra (23,5E), High Band, V Failed Maar welke het maakt niet uit hoe we de schotel instellen, hij blijft falen op de bovenste 3 punten. Het vreemde is echter wel, de kanalen die hij wel heeft gevonden die werken wel gewoon (afgezien van RTL4HD en Veronica HD die geven geen beeld). Mijn vraag is nu of jullie een idee hebben wat het probleem zou kunnen zijn. Zou het misschien aan de schotel zelf kunnen liggen? Het is namelijk zo'n merkloos dingetje van 60cm doorsnee.. Alvast bedankt voor jullie input! Met vriendelijke groet, Jeffrey Schotel opstelling: - Merkloos schotel 60cm doorsnee. - Schotel is afgesteld op 29,5 graden. - Canal Digitaal Duo Twin kop. - VU+ Duo Twin (aangesloten op poort 1 van de kop). - Dreambox 7020 (aangesloten op poort 2 van de kop).
Terradon Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Hoi, Zet eens de vu+ op poort 2 van de lnb en kijk eens wat er dan gebeurd. Heb je met de dream wel alle zenders op 23 oost? Check ook je kabels goed desnoods iets inkorten zodat je zeker bent dat er geen vocht in je verbinding zit. Groetjes...........
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Vergeet de DiSEqCtester, die schijnt niet goed te werken voor de VU+. Probeer eens bijgaande satellites.xml te plaatsen in etc/enigma2 en daarna de VU+ te herstarten. Scan vervolgens de 23.5 satelliet en zet netwerk scannen op NEE. Mocht je nu onvoldoende signaal krijgen kan je er ook voor kiezen om de andere hals van de Duo LNB in de houder te plaatsen en uit te richten op de Astra 23.5, de 19.2 is over het algemeen sterker en is daardoor ook minder kritisch dan de 23.5 p.s. wel jammer dat je maar 1 kabel aansluit op de VU+, dit beperkt je wel heel erg in het gebruik
J3F Geplaatst: 3 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2010 Allereerst beide bedankt voor jullie antwoord! Origineel bericht van: Terradon Zet eens de vu+ op poort 2 van de lnb en kijk eens wat er dan gebeurd. Heb je met de dream wel alle zenders op 23 oost? Check ook je kabels goed desnoods iets inkorten zodat je zeker bent dat er geen vocht in je verbinding zit. Het maakt geen verschil of we de VU+ op poort 1 of 2 zetten van de LNB. De Dreambox 7020 is geen HD ontvanger, dus die ontvangt alleen SD kanalen. Maar regionale zenders die wel te ontvangen zijn op de DM7020, worden ook gewoon op de VU+ ontvangen. We hadden al een nieuwe kabel geprobeerd maar dit mocht helaas ook niet baten. Origineel bericht van: Pedro Newbie Vergeet de DiSEqCtester, die schijnt niet goed te werken voor de VU+. Probeer eens bijgaande satellites.xml te plaatsen in etc/enigma2 en daarna de VU+ te herstarten. Scan vervolgens de 23.5 satelliet en zet netwerk scannen op NEE. Mocht je nu onvoldoende signaal krijgen kan je er ook voor kiezen om de andere hals van de Duo LNB in de houder te plaatsen en uit te richten op de Astra 23.5, de 19.2 is over het algemeen sterker en is daardoor ook minder kritisch dan de 23.5 p.s. wel jammer dat je maar 1 kabel aansluit op de VU+, dit beperkt je wel heel erg in het gebruik Ik heb geen optie "netwerk scannen" bij het zoeken naar kanalen, waarschijnlijk komt dit doordat ik VTI hebt en geen OpenPli (dat stond er gisteren wel op, maar dacht dat VTI mijn problemen misschien gingen oplossen). Maar ook na het scannen heb ik de missende kanalen nog niet. Straks even de LNB africhten op de 23,5, kijken of dat de problemen willen oplossen. Ik zal mijn bevindingen uiteraard hier plaatsen. En terugkomend op de VU+ met 1 kabel, voor zover ik weet is die 2e kabel alleen voor als je zowel wilt kijken als opnemen tegelijk. En aangezien ik bijna nooit opneem en kijk tegelijk is het voor mij geen groot punt. Misschien in de toekomst een andere LNB aanschaffen met 3 of 4 uitgangen
J3F Geplaatst: 3 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2010 Het africhten op de 23.5 is helaas ook niet gelukt. Het signaal werd er alleen maar slechter op en nog steeds kan ik sommige kanalen niet vinden. Van de week maar even een nieuwe schotel kopen, deze schotel heeft zijn beste tijd ook gehad en is ook niet helemaal recht meer (zitten hier en daar wat bobbels in de schotel). Verder heb ik Veronica HD werkend gekregen door CCcam 2.1.3 te gebruiken in plaats van 2.1.4 echter werkt nu NED1 HD niet meer. Van de week maar verder mee knoeien, eerst maar een nieuwe schotel halen. Ik hou jullie op de hoogte!
J3F Geplaatst: 4 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2010 Van mij part kan deze topic worden gesloten, inmiddels doen alle zenders het. Wat ik nou precies heb veranderd weet ik ook niet, ik heb mijn bouqueten overnieuw ingeladen. En ik heb CCcam 2.1.4 verwijderd, CCcam 2.1.3 geïnstalleerd en die daarna weer verwijderd. En toen weer 2.1.4 geïnstalleerd. En alles werkt nu als een zonnetje. Ik wil iedereen even bedankt voor hun hulp, thanks!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen