Gast Henri Aalten Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Als ik een apparaat aansluit op mijn Denon 2808 receiver via een component aansluiting kabel aansluit, krijg ik nadat de receiver ongeveer een minuut aanstaat strepen in beeld, zie hieronder. De receiver heeft zeer veel ruimte rondom om te koelen, staat ook niet in een kast. Wanneer ik apparaten aansluit via alleen HDMI is alles goed. Als ik in mijn menu kijk van de Denon 2808 receiver, die naar de TV is aangesloten met een HDMI kabel, zie ik ook na ongeveer 1 minuut die strepen. Helaas heeft de Wii geen HDMI, maar heb wel apart een goede component kabel gekocht. Ik krijg die strepen ook als ik in het menu kijk van de Denon 2808 De strepen komen ook, als ik een DVD speler aansluit, met een goede component kabel. Dus alleen de apparaten aangesloten via HDMI gaan wel goed. Bij alle overige aansluitingen dus die strepen als hierboven. Waar kan dit aan liggen, of wat kan ik er aan doen.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Inmiddels ook deze set aangesloten op een andere TV, en ook een zeer goede afgeschermde HDMI kabel, van receiver naar de TV. Het probleem blijft er inzitten. Hopelijk kent iemand dit probleem, of weet waardoor het wordt veroorzaakt.
Gerard 76 Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Ligt het niet aan die Wii? Kun je een ander apparaat via component aansluiten misschien?
Gast Henri Aalten Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Dat heb ik al gedaan, heb ik ook omschreven. zie begin topic. Maar ook als ik in het menu kijk van de Denon, zijn de strepen in beeld.
Gast brinky Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Hallo Henri check deze site eens http://firmware.denon-online.eu/ kijk eens of er een nieuwe firmware voor jouw recvier bij zit
Gast Henri Aalten Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 De nieuwste firmware is er ongeveer een maand geleden ingezet, omdat er toe andere problemen waren die wel opgelost zijn. Nog meer tips ???
Moderator ceesv Geplaatst: 4 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 4 oktober 2010 Wanneer ik je beeld zie, is mijn eerste indruk een defecte data lijn of geheugen. Dus een hardware fout. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 4 oktober 2010 Geplaatst: 4 oktober 2010 Origineel bericht van: ceesv Wanneer ik je beeld zie, is mijn eerste indruk een defecte data lijn of geheugen. Dus een hardware fout. Hoe is dat te controleren ??
Moderator ceesv Geplaatst: 4 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 4 oktober 2010 Eigenlijk alleen door een technicus. Het is te meten d.m.v. een oscilloscoop. Je kan met behulp van ijsspray componenten koelen, en zo de fout localiseren. Je kan met warme lucht de fout eventueel forceren. Het swappen van componenten. Zoeken in een database van fouten. Enige ervaring bij foutzoeken is gewenst. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 4 oktober 2010 Geplaatst: 4 oktober 2010 Dan maar terug ermee, naar Denon, via de dealer.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 5 oktober 2010 Geplaatst: 5 oktober 2010 Ik overweeg de Denon AVR 1910 te kopen, Wie kent deze receiver? En ruil dan de Denon AVR 2808 in.
Psychosammie Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Met de AVR 1910 koop je gelijk een verouderd apparaat. Dan zou ik voor de AVR 1911. Op CNET hebben ze hem getest. Conclusie Citaat: The good: Outstanding sound quality; four HDMI inputs; analog video upconversion; audio return channel support; standby pass-through; 3D compatible; built-in HD Radio; greatly improved remote over previous models. The bad: Competitors offer more HDMI inputs; fewer digital audio inputs and analog video connections, too; text-based user interface; no minijack input. The bottom line: The Denon AVR-1911 costs more than competitors and has fewer features, but its outstanding sound quality bests competing 7.1-channel AV receivers. In gewoon Nederlands: Uitstekende prestaties, aanmerkelijk verbeterd tov vorige modellen (oa. HDMI 1.4). Alleen wat te duur tov wat andere merken zoals Pioneer en Yamaha bieden. Maar gezien de prestaties zeker geen miskoop dus. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen