MHend Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 2 weken geleden ging tijdens zappen ineens het beeld op zwart en zat mijn DM8000 helemaal vast. De dm reageerde nergens meer op, uitzetten was de enige mogelijkheid. Na opnieuw opstarten kreeg ik geen beeld via de schotel, via de kabeltuners wel. Na van alles geprobeerd te hebben, oa ander image geinstalleerd, schotel afstelling gecontroleerd etc. Werkt tuner A nog steeds niet goed. 'n paar zenders oa (Al Jazeera, 'n paar van Canal france) komen wel door, maar op de meeste zenders krijg ik de melding afstemming mislukt. Sluit ik de hele handel aan op tuner B, met dezelfde instellingen als op tuner A, werkt alles wel goed. Zou tuner A defect zijn, of kan 't ook nog iets anders zijn?. Blijf 't wel vreemd vinden dat 'n aantal zenders wel werken. Ik gebruik trouwens 'n rotor en als image openpli.
freaky Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Je hebt 2 tuners in gebruik?? met 1 motor?? Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
MHend Geplaatst: 3 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2010 Nee ik had eerst alleen tuner A in gebruik. Maar hierop werkt het niet goed meer sinds de vastloper. Sluit ik echter de kabel die eerst op tuner A zat aan op tuner B. (om te proberen of de fout niet aan de rotor, lnb of kabel ligt) Werkt alles perfect en kan ik alles weer ontvangen. (Uiteraard wel eerst de tunerinstellingen in de dm8000 aanpassen). Sluit ik dan de kabel weer aan op tuner A werkt niet meer. Slechts 'n paar zenders zijn te ontvangen en ook de rotor wil niet draaien naar 'n andere satelliet. De tunerinstellingen die ik gebruik voor zowel tuner A als B zijn precies gelijk dus daar ligt het niet aan.
freaky Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Dat klinkt inderdaad als een defecte tuner. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Dolf Geplaatst: 4 oktober 2010 Geplaatst: 4 oktober 2010 Je zou nog eens de tuners A en B in de ontvanger kunnen wisselen. Maar ik denk ook dat je tuner defect is. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
D_liver Geplaatst: 4 oktober 2010 Geplaatst: 4 oktober 2010 Origineel bericht van: Dolf Je zou nog eens de tuners A en B in de ontvanger kunnen wisselen. Maar ik denk ook dat je tuner defect is. Volgens mij zijn dat 2 vaste tuners hoor! 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
robino Geplaatst: 4 oktober 2010 Geplaatst: 4 oktober 2010 Heb ik ook al tweemaal gehad terug brengen naar de winkel,ze sturen de dreambox op naar dream multimedia Duitsland waar ze hem gratis herstellen.
Dolf Geplaatst: 4 oktober 2010 Geplaatst: 4 oktober 2010 Origineel bericht van: D_liver Volgens mij zijn dat 2 vaste tuners hoor! Oh, dus niet zoals bij de 7025? VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Varkentjes Geplaatst: 4 oktober 2010 Geplaatst: 4 oktober 2010 Nope, de 8000HD heeft 2 DVB-S2 tuners (A en vast op het moederbord en 2 steekplaatsen voor tuner C en D.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen