Ga naar inhoud


[Premium HD] DM800 Intern share lukt niet / wel - Hulp gevraagd..


Gast Pandion

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een DM800 als tweede ontvanger en wil een intern share regelen via DM800. Laatste Multicas op Azbox en NewCamD (cccam 2.1.4) op DM800. Ik heb niet veel verstand van intern share maar nadat ik een beetje ons forum doorgelezen heb, heb ik een paar dinges geleerd en geprobeerd. Het is gedeeltelijk gelukt met share DM800/Azbox

 

IP nummers:

DM800: 192.168.1.8

Azbox: 192.168.1.6

 

 

DM800 Ccam.cfg:

F: root azbox 2 1 1

 

Azbox Cccam.cfg

C: 192.168.1.8 12000 root azbox

 

Met deze settings kan mijn Azbox inloggen en verbinding met succes. Als ik Azbox aan zet zie ik de server melding van multicas: Connecting to server 1.. daarna succes 1/1.. maar ik heb alleen beeld op Ned1 HD op mijn Azbox... Rest helemaal geen (zwart/GECODEERD) beeld. FTA zenders doen het gewoon wel maar anderen niet. Wat ik vreemd vind dat Ned1 HD opent bliksemsnel met intern share alsof een FTA zender.

 

Wat doe ik hier verkeerd?

 

Daarnaast heb ik nog een paar vragen:

Moet de DM800 altijd aan staan voor cardsharing? of standby is ook goed?

Moet ik wat extra doen of aanpassen op DM800 config? of andere settings van share? Daar heb ik Gemini 5.1 (enigma2)

 

Alvast bedankt voor antwoorden.

 

PS: Soory voor mijn typ/grammatica fouten

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je antwoord.

 

Geen idee hoe een prio file er uit moet zien voor Azbox

 

Ik kijk graag naar Canaal Digitaal and daarnaast 2 Turkse Providers/Packages: Digiturk (Digital Platform) en D-Smart

 

 

  • Hoe kan ik de juiste prio codes voor deze providers vinden?
  • Hoe moet ik de bestandje noemen (bestand naam+extensie)?
  • In welke map moet ik precies opslaan?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
F: root azbox 1 1 0 { 0:0:1, 0622, 09c4, 100:6b, 100:6d }



??? Waarom recht geven op keyfiles?? Multicas heeft een veel betere en recentere.

Dus gewoon zo doen

F: root azbox 3 0 0 { 0:0:1, 0622, 094c, 100:6b }

100:6d is een Belgische provider

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees dit bestand maar eens door, misschien heb je er iets aan

cccam friend rules.doc

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Bestandje heb ik goed gelezen en tussendoor heb ik ook andere oplossingen geprobeerd (prio files / user&pass ip etc) het wordt alleen maar erger.

 

Nogmaals de laatste situatie:

 

Dreambox DM800:

 

F: root azbox 3 0 0

Hier heb ik Gemini Project 5.1 (enigma 2) met NewCamD+CCCam

 

 

Azbox HD Premium:

 

C: 192.168.1.6 12000 root azbox

 

192.168.1.6 is de IP van DM800

Op Azbox heb ik fw 0.9.5020 en laatste Multicas (die is altijd met ***geen-reclame*** up to date en bijna elke dag check!)

 

Met deze settings heb ik een succesvolle login en niets anders.. Geen beeld (Zwarte/gecodeerd)op gewenste zenders maar wel beeld op alle FTA (FreeToAll) zenders..

 

Waar heb ik een fout nou? Iemand een idee?

Moet ik een schone fw en plug-in installatie doen op Azbox? en dan nog eens proberen?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DaVito
Je moet de server kant wel vertellen welke poort je gebruikt en welke cardreader
zoiets als hier onder

SERIAL READER : /dev/ttyS0
SERVER LISTEN PORT :12000


Maar het inloggen is geen probleem, dus denk niet dat poort een probleem is maar ik ga ook even kijken hoe dat zit aan de server kant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pandion
Bestandje heb ik goed gelezen en tussendoor heb ik ook andere oplossingen geprobeerd (prio files / user&pass ip etc) het wordt alleen maar erger.

Nogmaals de laatste situatie:

Dreambox DM800:

F: root azbox 3 0 0
Hier heb ik Gemini Project 5.1 (enigma 2) met NewCamD+CCCam


Azbox HD Premium:

C: 192.168.1.6 12000 root azbox

192.168.1.6 is de IP van DM800
Op Azbox heb ik fw 0.9.5020 en laatste Multicas (die is altijd met ***geen-reclame*** up to date en bijna elke dag check!)

Met deze settings heb ik een succesvolle login en niets anders.. Geen beeld (Zwarte/gecodeerd)op gewenste zenders maar wel beeld op alle FTA (FreeToAll) zenders..

Waar heb ik een fout nou? Iemand een idee?
Moet ik een schone fw en plug-in installatie doen op Azbox? en dan nog eens proberen?




Alle bestanden in de multicas map op 755 zetten

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord maar ik ga toch een schoon installatie proberen en alles nogmaal opzetten zoals jullie hier verteld hebben.

 

Dus 3 format dan fw dan openXcas+reboot dan Multicas executable dan fia FTB bestandsrechten 755 dan via AB server gegevens invoeren en met rodeknopje opsallan dan reboot..

 

Pfff.. OpDM800 kan ik zien dat Azbox wel een verbinding maakt maar nix krijgt.. Geen share wel verbinding. Vreemd.

 

Eerst even schone install, ik zal het hier laten horen of het lukt of niet..

 

Thx anyway .. eek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...