Ga naar inhoud


[Televisie] SVT HD wordt SVT1 HD, later volgt SVT2 HD


Sverige

Aanbevolen berichten

Vanaf eind september werd het programma SVT HD (Publieke omroep uit Zweden, met een mix van SVT1 & SVT2) gewijzigd in SVT1 HD. Iedereen die SVT HD kon ontvangen ziet nu automatisch SVT1 HD. Later deze herfst zal het programma van SVT1 HD ook via DVB-T (Boxer) uitgezonden worden.

SVT1 HD zal dezelfde uitzendingen brengen als SVT1 (SD), behalve de regionale vensters, die via het HD kanaal voorlopig, wegens technische beperkingen, alleen de regioprogramma's van ABC-regio zullen brengen. De overige regio uitzendingen blijven beschikbaar via de gewone SD zender.

 

In november zal SVT2 HD zijn uitzendingen starten.

 

Bron : Sveriges Television

 

post-31785-1318261331,4239_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt Sverige, ben net terug uit S, maar kijk daar niet HD, zijn de frequentie's dezelfde?

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas lukt het mij niet om de freq waar SVT HD op zit te ontvangen met een 1.20 mtr schotel in NL

 

10934 H / DVB-S2 / SR 25000 / FEC 3/4

 

Vermoedelijk heeft dat met cross polarisation te maken. Ik vraag me af of andere deze wel probleemloos ontvangen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Codx, ik heb hier met een iets kleinere schotel een prima ontvangst!

waterpas

 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waterpas
Bedankt Sverige, ben net terug uit S, maar kijk daar niet HD, zijn de frequentie's dezelfde?
waterpas


frequentie van SVT1 HD is hetzelfde gebleven als SVT HD... de frequentie van het later toe te voegen svt2 HD is nog niet bekend.

In NL heb ik ook ontvangst met 80 cm schotel, zelfs bij harde regen... alleen bij noodweer wil het signaal wel eens verdwijnen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...