12345hazekamp Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 hallo ik heb sinds kort een twin lnb op mij vu+ duo. mij vraag is waar moet ik tuner 2 opzetten ik heb een draaibare systeem. met een harde schijf erin. tuner 1 staat op Diseqc met tuner 2 heb je verschilende keuzes wat is de beste keuze. groetjes johan
Alex1970 Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Ik zou denk ik bij tuner A de Satellieten op DiSEqC-modus 1.2 laten staan en bij tuner B op 1.1 want als je nog niks aan het opnemen bent zap je met tuner A, dus moet/mag de schotel draaien. Zodra er een opname begint wordt dat gedaan met tuner A en draait de schotel naar de gewenste positie, ga je dan weer zappen zal dit via tuner B gaan en uiteraard wil je dan niet dat de schotel gaat draaien en kan je (uiteraard) alleen zappen op de satelliet waarop tuner A aan het opnemen is. Je DiSEqC-motor sluit je dan uiteraard ook aan via tuner A en tuner B gaat rechtstreeks naar de LNB. Probeer het eens uit en laat even weten of het zo ook werkt. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen