Ga naar inhoud

[Printer / Brother] laserprinter, alles wordt licht grijs

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Brother laser printer Hl 1660e

Het volgende probleem:

Als ik een blanco pagina print dan maakt mijn laserprinter (brother HL-1660e) het gehele vel (zonder marge) lichtgrijs. Tevens zijn er horizontale én verticale vage lijnen in het grijze vel te ontdekken. Dit patroon is altijd hetzelfde.

Als ik tekst print levert dat geen probleem op maar wel met grijs, het grijze is echt vervuiling.

Gaarne wat tips.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Geplaatst:

@Checkin,

Wanneer je de toner cartridges er uit haalt, zie je in de printer een rol zitten die als het ware het papier bedrukt.

Probeer deze eens goed schoon te maken met watten of een heel zacht doekje, dit in kombinatie met alcohol.

Goed laten drogen en daarna de toner cartridges terug plaatsen en opnieuw proberen te printen.

Jammer dat je niet verteld hoe en wanneer dit probleem is ontstaan, bijv. voor of na een toner cartridges wisseling, ik denk haast het laatste.

Problemen kunnen zijn :

Zo af en toe slippen er toner cartridges door die dit probleem geven, vooral originele van de fabrikant, normaal zit hier garantie op.

Maar originele zijn over het algemeen beter dan vervangende type's van een ander merk.

Is de toner cartridges zelf wel goed schoon.

Zo maar even een paar voorbeelden, ik begrijp wat je bedoeld en het is een vervelend probleem, vaak wordt gedacht dat de printer zelf defect is wat dan niet het geval is, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

Is het een nieuwe of een oude cartridge die er in zit? Als de tonercartridge bijna op raakt, gaat hij ook dit soort problemen geven. Dus even de cartridge "opschudden" of anders een nieuwe plaatsen.

Geplaatst:

Dit kan komen doordat de charge/discharge coronas niet voldoende spanning krijgen.

Controleer of de aansluitingen die naar de cartridge gaan schoon zijn en goed contact maken.

Het kan ook de rol/veger zijn die de toner van de drum "schraapt". Maar waarschijnlijk zit die in de cartridge en kan je die niet bereiken.

Als je aan de drum gaat zitten, gebruik dan alcohol, zo puur mogelijk, en realiseer je dat de drum lichtgevoelig is. Met andere woorden de eerste pagina kan "niet goed" wezen hierdoor. Na een pagina zou je niets meer moeten kunnen zien van de belichting van de drum. (De printer zal de drum wissen tijdens de eerste pagina...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:
Origineel bericht van: Varkentjes
Is het een nieuwe of een oude cartridge die er in zit? Als de tonercartridge bijna op raakt, gaat hij ook dit soort problemen geven. Dus even de cartridge "opschudden" of anders een nieuwe plaatsen.

Hij is al iets gedateerd, de toner dan, is nog wel goed vol, de "rol" van de toner is ook aardig vies en blijft ook vies als je hem schoonmaakt.

Geplaatst:

@Checkin,

Citaat:
Hij is al iets gedateerd, de toner dan, is nog wel goed vol, de "rol" van de toner is ook aardig vies en blijft ook vies als je hem schoonmaakt.

Is deze toner dan wel goed geweest in het begin ?

Mocht je vanaf het begin problemen hebben, zou ik er mee terug gaan naar de winkel waar je hem vandaan hebt. Zoals voorheen al gemeld hebben sommige badges fouten af fabriek, gr.

Zilverster.

Geplaatst:

Hij is inderdaad vroegerrrrr, goed geweest, alleen is hij denk te weinig gebuikt en te gedateerd.

Geplaatst:

@Checkin,

Tja, dan blijven er niet veel optie's over.

Of het advies van @Big fellow opvolgen :

Citaat:
Dit kan komen doordat de charge/discharge coronas niet voldoende spanning krijgen.

Of gewoon alles opnieuw goed schoonmaken, zoals boven omschreven en een nieuwe toner card. proberen.

Of direct voor een nieuwe printer gaan.

Gr.

Zilverster.

Geplaatst:

Iedereen bedankt voor de bijdrage.

Hij doed het weer als nieuw smile

Alles van binnen schoon gemaakt en via een webshop een nieuw cardridge besteld, zeer snel geleverd en ...... ik ben weer helemaal blij !

Geplaatst:

@Checkin,

Had eigenlijk niet anders verwacht, maar bedankt voor het melden.

Op deze manier kunnen anderen er ook nog iets aan hebben, gr.

Zilverster.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen