Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Probleem met extern HDD via USB


Dutch

Aanbevolen berichten

Ik heb een WD 80 GB acher aan me rebox hangen via de USB poort. Het is helaas maar zelden dat de ontvanger deze mount meteen vindt bij het aanzetten. Eerst kabel eruit en dan weer uitzetten en aanzetten, moet ik afentoe 2 of 3 keer doen. Ik heb er ook een NAS aanhangen en die doet ze werk goed, hier neem ik films mee op en de USB HDD gebruik ik programma's die ik vaak meteen weghaal na het kijken. Ik heb de HDD reeds geformateerd in de Rebox na de laaste FW update 44. Weet eerlijk gezegd niet meer wat ik kan doen. De NAS staat als 1e keuze maar het maakt niet uit of ik de USB als eerste keuze neem, hij vindt hem gewoon niet meteen. Iemand ideeen?

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hem geformateerd in de Rebox - ik weet eerlijk gezegd niet of het normal of journaled was. Voor of achter geen verschil. Lijkt me dat hij het wel moet doen. Ik zit erover te denken om hem gewoon in swissknife te formateren via me laptop en dan kijken wat ie doet. Ga ik vanavond proberen als ik thuis ben. Heb jij nog ideeen?

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je info. Ok ik heb het volgende gedaan. Apparaat eerst uitgezet - lege start. Toen de HDD met de voorste USB geformatteerd - kan kiezen tussen Fat32 Journaled en Onbekend - heb Journaled gekozen maar dat slikt ie niet, blijft onbekent ( met een t haha ). Toen heb ik me NAS weer wakker gemaakt om het verschil te zien. Daar zag ik Samba staan en dacht voor de grap, ik formatteer me USB HDD met Samba .....het werkte. (Gek want Samba was er niet bij toen me netwerk uit was ) Toen hem weer op de achterste USB aangesloten, was weer onbekend, opnieuw Samba geformatteerd en deed het weer. Ik heb hem in standby gezet en vindt netjes de USB mount terug. Nu net helemaal uitgezet en wat denk je - niks. Heb eerst weer me NAS wakker gemaakt, USB in Samba geformatteerd en hij doet het weer. Ik kan er gewoon mee opnemen. Het gekke is nadat ik hem samba heb geformatteerd hij journaled aangeeft.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutch
Bedankt voor je info. Ok ik heb het volgende gedaan. Apparaat eerst uitgezet - lege start. Toen de HDD met de voorste USB geformatteerd - kan kiezen tussen Fat32 Journaled en Onbekend - heb Journaled gekozen maar dat slikt ie niet, blijft onbekent ( met een t haha ). Toen heb ik me NAS weer wakker gemaakt om het verschil te zien. Daar zag ik Samba staan en dacht voor de grap, ik formatteer me USB HDD met Samba .....het werkte. (Gek want Samba was er niet bij toen me netwerk uit was ) Toen hem weer op de achterste USB aangesloten, was weer onbekend, opnieuw Samba geformatteerd en deed het weer. Ik heb hem in standby gezet en vindt netjes de USB mount terug. Nu net helemaal uitgezet en wat denk je - niks. Heb eerst weer me NAS wakker gemaakt, USB in Samba geformatteerd en hij doet het weer. Ik kan er gewoon mee opnemen. Het gekke is nadat ik hem samba heb geformatteerd hij journaled aangeeft.



Dit is ook de reden waarom ik mijn HDD er tussen uit heb gehaald en over ben gegaan op mijn netwerk (NAS), de HDD herkende hij de ene keer wel en de andere keer weer niet, waar door vele van mijn opnames mislukten, ik raakte er erg gefrustreerd van.

Bij mij gaat het nu via de netwerk (NAS) veel beter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo, dan weet ik tenminste dat ik niet de enige ben die loopt te kl**ien met ze USB aansluiting. Ik dacht dat het misschien aan het type USB HDD lag, deze is nl al weer 5 jaar oud en "maar" 80 gb.

 

Ik weet nu tenminste dat hij het blijft doen als ik hem maar niet achter uit doe. En ik weet weer hoe ik hem aan de gang moet krijgen.

 

Nu heb ik me NAS als hoofdopname en USB als backup.

 

Allen bedankt voor de hulp, elke keer leer ik wat meer.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed

Dit is ook de reden waarom ik mijn HDD er tussen uit heb gehaald

Typisch, ik gebruik vanaf het begin zowel een USB stick als een USB WD HDD om HD content op te nemen of t.b.v. de TS.

De 16Gb Verbatim USB stick zit in de achterste USB poort en wordt zowel voor het opnemen als voor de TS gebruikt.
De 320Gb WD HDD My Passport Essential zit regelmatig in de voorste USB poort voor het geval ik wat meer wil opnemen of dat ik de daarop opgeslagen opnamen wil bekijken.

De USB stick heb ikzelf niet geformatteerd maar gebruik de bij levering al aanwezige FAT32 formaat.
De WD HDD heb ik zelf in 2 partities verdeeld waarvan een van 100Gb voor het opnemen en die heb ik met FAT32FORMATTER.exe naar FAT32 geformatteerd.

Zoals al gezegd, beiden werken feilloos.

Overigens heb ik ook in een ander forum gelezen dat niet iedere USB HDD feilloos functioneert.
Ik las wel dat de WD HDD My Passport Essential prima functioneerde en dat was dan ook de reden van aankoop.
Nu gebruik ik de overige 220Gb in NTFS geformatteerde partitie van deze USB HDD als back-up voor mijn laptop dus dan is de investering gespreid.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jurgen, Ik geloof zeker ook dat het met de juist formattering te maken heeft en dat is verschillend per HDD. Er zijn verschillende FAT32FORMATTER.exe in omloop als ik Google bekijk. Kan je mij op weg helpen met een link, evt via pm, waar ik deze kan halen die jij gebruikt. Alvast bedankt. Grtn Erwin

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutch
Hallo Jurgen, Ik geloof zeker ook dat het met de juist formattering te maken heeft en dat is verschillend per HDD. Er zijn verschillende FAT32FORMATTER.exe in omloop als ik Google bekijk. Kan je mij op weg helpen met een link, evt via pm, waar ik deze kan halen die jij gebruikt. Alvast bedankt. Grtn Erwin


De REBOX formatteert zelf ook, dus als ik jou logica moet geloven van verschillende formattering, zou ik dus zeggen dat de beste formattering de format van de REBOX zelf zou zijn.

Maar helaas werkt dit ook niet best en dit ligt echt niet aan de HDD.
Ik heb mijn HDD na een format op de REBOX aan mijn media player gekoppeld en dit ging probleem loos voor weken en ik kon echt alles er mee doen tot dat ik deze zelf naar een andere, betere formaat (NTFS) heb geformatteerd.
Voor mij was dit het bewijs dat het aan de REBOX lag/ligt dan aan de HDD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je zou zeggen dat de Rebox format het beste zou zijn maar ik ben bang dat dat niet helemaal klopt. Bedoel je dat de rebox ook gewoon met een NTFS HDD kan opnemen? Heb ik nog niet geprobeerd want overal staat FAT32. Als dat zo is dan ga ik dat ook zeker proberen :-) Bedankt voor de tip

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutch
Ja je zou zeggen dat de Rebox format het beste zou zijn maar ik ben bang dat dat niet helemaal klopt. Bedoel je dat de rebox ook gewoon met een NTFS HDD kan opnemen? Heb ik nog niet geprobeerd want overal staat FAT32. Als dat zo is dan ga ik dat ook zeker proberen :-) Bedankt voor de tip


Nee, de REBOX ondersteunt de NTFS formaat niet, dit was voor de media player.

Ik bedoelde te zeggen dat er iets mis is met de REBOX ten aanzien van de HDD, of dit hardware of software gerelateerd is kan ik niet zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

We weten allemaal dat het wel of niet goed functioneren van een HDD zich in een breed grijs gebied bevindt en ik wil zeker niet beweren dat het niet of juist wel aan het gebruikte type HDD ligt of aan Rebox.

Ik denk dat de toegepaste toleranties waarin een HDD wel of niet goed i.c.m. de Rebox functioneert vrij scherp zijn gesteld.

Dit is overigens geen op zich staand Rebox (Fortis) probleem maar komt bij andere ontvangers ook voor, denk maar alleen aan de Topfield TF77xxHSCI.

 

Dutch, nog even over jouw vraag betreffende de link voor de FAT32Formatter.exe, ik weet niet meer waar ik de software heb gedownload maar ik kan deze wel naar jou mailen want de ZIP file is maar 188Kb groot.

Als je mij via PM jouw e-mail adres stuurt wil ik de file wel opsturen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...