Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste sat4all leden;

Ik heb een vraagje of misschien een probleem over mijn dreambox 8000. Ik heb een schotel met rotor. Deze is aangesloten lnbA. Bijvoorbeeld als ik rtl4 opneem kan ik geen andere kanalen kijken behalve de kanalen die in zelfde transporder zitten. Mijn configuratie is tuner A eenvoudig rotor en tuner B doorlussen naar tuner A. Wat doe ik hier verkeerd. Ik hoor het graag. Ik heb alle images al geprobeerd. Newnigma Pli en Gemini.

Geplaatst:

Het probleem zit hem in het doorlussen,tuner A stuurt de rotor en het lnb aan de lus op B kan daarom alleen maar volgen dus op dezelfde frequentie (transponder).

Je zou er een twin lnb in moeten zetten maar dan blijft nog het probleem dat als je A laat opnemen op 19,2 je met B ook alleen maar op 19.2 kan opnemen

Dus extra kabel leggen en een Twin lnb of een extra schotel met lnb plaatsen.

I dream dream dreaming
800 S/C met sundtek Usb stick,8000 2xS /C/T/ Hdd/Nas
Diverse schotels Draaibaar,Vast en Wave Frontier T90 met Emp16/1 switch

Draaibare Deltastar 120 in nieuwstaat met Invertum flens lnb

Geplaatst:

oke. Dat wist ik niet helemaal niet. Dan de tweede tuner in Dm8000 heeft geen nut voor mij. Echt jammer. Ik heb nu wel spijt van mijn aankoop.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satsean
Het probleem zit hem in het doorlussen,tuner A stuurt de rotor en het lnb aan de lus op B kan daarom alleen maar volgen dus op dezelfde frequentie (transponder).
Je zou er een twin lnb in moeten zetten maar dan blijft nog het probleem dat als je A laat opnemen op 19,2 je met B ook alleen maar op 19.2 kan opnemen
Dus extra kabel leggen en een Twin lnb of een extra schotel met lnb plaatsen.

Maar op de rotor heb ik maar een ingang voor de lnb. Hoe moet ik dan een twin lnb plaatsen. Extra kabel naar dreambox kan ik niet plaatsen. Dus systeem moet gewoon met een kabel werken. Bij de schotel maakt niks uit. Daar kan ik van alles doen. En als ik op 19,2 tegelijk opnemen en een andere kanaal kijken is genoeg voor mij.
Geplaatst:

Ik heb deze gevonden op internet.

2 weg splitter/satelliet

Met deze Splitter kunt u ook uw satelliet signaal verdelen naar meerdere ontvangers.

1x In

1x power pass

1x passief uit

Zal zoiets niet werken voor mij. Kost maar 4,95

Geplaatst:
Origineel bericht van: tayram
Zal zoiets niet werken voor mij. Kost maar 4,95

Dan nog zit je er mee dat tuner A bepaalt wat tuner B kan zien.
Twee mogelijke oplossingen: UniCable LNB of Stacker/Destacker kopen: Linkje

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Oke. Ik snap het. Ik moet niet duur maken. Ik ga kijken wat UniCable lnb is en kan. Anders laat ik het gewoon zo.

Edit: Ik heb net gekeken en inderdaad UniCable lnb mijn oplossing kan zijn. Maar ze zijn echt prijzig zeg.

Geplaatst:

Ik denk dat je *altijd* als je met een rotor wilt spelen EN tegelijk allerlei zenders wilt kijken en/of opnemen, uitkomt op twee schotels. Eén met rotor en één statisch met een aantal LNB's. Anders heb je altijd gedoe, gaat nooit goed werken.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Ik heb ook nog wel een vraagje

Tuner a rotor + kabel

tuner b doorlus

schotel draait alleen maar naar het oosten en niet eens naar de goede sataliet

Wat is er aan de hand?

Als ik alleen tuner b gebruik gaat het wel goed!!

dm8000

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen