Ga naar inhoud

Kwaliteit History HD + Eurosprt HD na nieuwe instellingen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Forum leden,

Sinds de zenderinstelling wijziging op 30 sept jl. (zie: http://www.canaldigitaal.nl/actuele-meldingen/meldingen.aspx)

is zowel History HD alsook Eurosport HD niet meer te bekijken.

Let op met "niet meer te bekijken" bedoel ik niet hetzelfde als niet meer te ontvangen.

Na het opnieuw inladen van de zenderlijst zijn deze zenders alleen nog maar aan het haperen terwijl daarvoor ze het prima deden. Oke mij binnenkomend signaal op deze transponder is 93% + 67~70% kwaliteit, maar dat zou niet veel moeten uitmaken omdat dit ervoor ook al zo was en toen kwam het beeld uitstekend en zonder haperen binnen.

Ik heb het ook al bij canal digitaal gemeld maar ik ben benieuwd of er nog meer mensen last van hebben.

Mijn hardware is 60cm Triax, Duo LNB (19+23), Rebox 9000.

Thnx.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ik heb daar geen last van, bij mij is het beeld van History HD niet gewijzigd naar mijn mening, haperen doet het zeer zeker niet.

Het beeld van Eurosport HD kan ik niet goed beoordelen, daar kijk ik niet of nauwelijks naar, maar als ik het nu bekijk ziet het er ook gewoon erg strak uit, niets op aan te merken.

Geplaatst:

Bij mij met EurosportHD bij een ontvangst van ruim 63% inderdaad ook aan het haperen, terwijl dat voorheen niet zo was.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Door de nieuwe instellingen is de signaalkwaliteit met ongeveer 1db naar beneden gegaan, hetgene problemen geeft bij de ontvangst (kleine schotels of minder goed afgesteld).

Mijn Multytenne geeft bijvoorbeeld problemen bij regenweer zelfs bij optimale afstelling op Astra3.

Daarnaast schijnen sommige cams of ontvangers ook moeite te hebben met het verwerken van de gegevens die ze ontvangen en vastlopen.

Greets

Geplaatst:

aangezien de topicstarter het niet over beeldkwaliteit heeft

maar over de ontvangstkwaliteit,gaat dit draadje dicht.

Over dit onderwerp wordt hier namelijk ook al gepraat.

(anders lopen er meerdere topics met hetzelfde onderwerp).

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.