Ga naar inhoud

Ontvangstprobleem op Channel Master offset 120cm schotel.

Aanbevolen berichten

Gast Airbusliner
Geplaatst:

Goedemiddag Satliefhebbers.

Ik heb een ontvangstprobleem op bovengenoemde schotel.

De schotel staat momenteel gericht op Astra 1 op 19.2 Oost.de feedhorn is een originele channel Master en de LNB is een inverto twin met C120 flensaansluiting.

Momenteel heb ik alleen op een paar transponders op de lage band ontvangst en op de hoge band helemaal niets, het lijkt erop dat de lnb niet omschakeld naar de hoge band (hij krijgt wel het 22Khz signaal aangeboden) ,heb de andere output van de lnb getest , hetzelfde resultaat.

Ik moet wel zeggen dat het platic kapje op de feedhorn is vervangen door een plastic velletje i.v.m. waterlekkage.

Heb al een andere ontvanger geprobeerd, zelfde resultaat.

Heeft iemand van jullie ervaring met dit probleem en mogelijk een oplossing ?

Een gewone lnbf werkte prima op deze schotel, heb echter de elevatie voor de feedhorn + flens LNB iets moeten corrigeren

voor maximum ontvangst.

V.G. Airbusliner

P.S. heb momenteel geen mogelijkheid om op dak iets te experimenteren door ziekte.

Geplaatst:

@Airbusliner,

Het lijkt erop dat de lnb defect is en moet worden vervangen.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Zorg er in ieder geval wel voor dat als je een satmetertje in de coax hebt zitten je deze er eerst tussen uit haalt. Dit omdat je meld dat de 22KHz. wel aanwezig is.

Ik ben ooit eens tijden bezig geweest met een schotel die maar niet wilde (of de LNB of ontvanger) en nadat ik het low-cost satmetertje had verwijderd wilde ineens alles wel.

Anders gewoon LNB vervangen, feedhorn laten zitten. De originele Channelmaster feedhorn is voor deze schotel zonder meer de beste keus. Dat het plastic kapje is vervangen, jammer dan. Ik heb er een stuk polycarbonaat voor geplakt.

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Gast Airbusliner
Geplaatst:

Dank voor jullie antwoorden, de Digisat Pro was er inderdaad tussen uitgehaald tijdens de Sat scan.

Ik heb nu op een ""bekende"" plaats een gezocht advertentie geplaatst voor een Invacom LNB om de bestaande inverto te vervangen en hopelijk werkt het dan wel.

V.G. Airbusliner.

Geplaatst:

CITAAT

Ik moet wel zeggen dat het platic kapje op de feedhorn is vervangen door een plastic velletje i.v.m. waterlekkage.

Dat maakt helemaal niets uit. Of er een vervangend of geen kapje op zit.

Gast Airbusliner
Geplaatst:

Hallo Maja: indien er geen kapje op de feed zou zitten zou er water in kunnen komen en ook zouden er zich verschillende soorten ongedierte kunnen huisvesten, lijkt me niet verstandig.

Verder was ik bezorgd dat het plastic de signalen zou kunnen verzwakken indien er metaal in verwerkt zou zijn (b.v. zoals een schotel + LNB achter glas).

V.G. Airbusliner.

Geplaatst:

Die inverto twin met C120 flensaansluiting , heb je daar een type nr. van ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:
Origineel bericht van: Airbusliner
Hallo Maja: indien er geen kapje op de feed zou zitten zou er water in kunnen komen en ook zouden er zich verschillende soorten ongedierte kunnen huisvesten, lijkt me niet verstandig.
Verder was ik bezorgd dat het plastic de signalen zou kunnen verzwakken indien er metaal in verwerkt zou zijn (b.v. zoals een schotel + LNB achter glas).
V.G. Airbusliner.

Bij een offsetschotel kan er inderdaad water inkomen. Maar ik wou eigenlijk aangeven dat het geen verschil uitmaakt qua signaal. Je kunt ook gewoon een kapje passend maken van een andere oude lnb.
Bij glas is het probleem dat er lood inzit en dat houdt het signaal tegen.
Gast Airbusliner
Geplaatst:

Trust goedeavond.

Momenteel kan ik door ziekte niet het dak op , maar morgen kan ik er via een site wel achterkomen.

V.G. Airbusliner.

Gast Airbusliner
Geplaatst:

Hallo Trust.

Er staat niet echt een typenummer op , maar wel de volgende info :Inverto IDLP-Tflange, White Tech , Low Noise 0.3 dB , Serial number : AP054700045.

V.G. Airliner

Geplaatst:

Omdat je er niet bij vertelde dat er eerst wel beeld mee was , twijfelde ik of ie wel de hoge band aan kon .

Maar dit type , mits in orde , moet dat kunnen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen