Gast CVH Geplaatst: 4 oktober 2010 Geplaatst: 4 oktober 2010 In 2006 heb ik een MAXplus HTS 2100+ receiver gekocht samen met een TV-Vlaanderen startpakket. De receiver was aangesloten via scart aan een DVD-Harddisk recorder (samsung DVD-HR755). De TV was aangesloten via een scart op de DVD-harddisk. Hierdoor kon ik programma’s opnemen. Sinds het voorbije weekend lukt het opnemen niet meer. Mijn recorder toont steeds de message “You cannot record copy protected movies”. Heeft iemand dit ook al gehad? Alvast bedankt CVH
Gast CVH Geplaatst: 4 oktober 2010 Geplaatst: 4 oktober 2010 Ik heb nog eens gezocht in de instellingen van mijn receiver en het fenomeen treedt op als ik in 16:9 formaat uitstuur (aangepast omdat ik een nieuwe LED tv had aangesloten). Als ik de receiver terug in 4:3 formaat zet kan ik terug opnemen, maar dan is het beeld vervormd. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Alvast bedankt CVH
satencom Geplaatst: 4 oktober 2010 Geplaatst: 4 oktober 2010 U kunt niet opnemen tegen kopiëren beveiligde films wil hij helemaal niks meer op nemen ,want dit is de betekenis Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
satencom Geplaatst: 5 oktober 2010 Geplaatst: 5 oktober 2010 als je satelliet ontvanger instelt op breed beeld moet je de DVD-RECORDER ook aan passen kijk maar even in de hand leiding Normaal/Breedbeeld Afhankelijk van het type televisie kunt u de instellingen voor het beeld aanpassen (beeldformaat). 4:3 Letter Box : Selecteer deze optie als u het gehele 16:9-scherm wilt zien dat dvd biedt, ook al heeft uw TV een beeldformaat van 4:3. Aan de boven- en onderkant van het scherm ziet u zwarte balken. 4:3 Pan-Scan : Selecteer deze optie voor conventionele tv’s als u het centrale deel van het 16:9-scherm wilt zien. (De uiterste rechter- en linkerkant van het beeld worden afgesneden). 16:9 Wide : U ziet het volledige 16:9-beeld op uw breedbeeldtelevisie. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast CVH Geplaatst: 5 oktober 2010 Geplaatst: 5 oktober 2010 Bedankt voor de feedback. Als ik alles instel op 16:9 dan kan ik niets opnemen. Stel ik op 4:3 dan kan ik alles opnemen wat ik maar wil. Ik heb zo het gevoel dat wanneer ingesteld op 16:9 mijn HD recorder een signaal ontvangt van de receiver dat alles beveiligd is tgen kopieren. Momenteel behelp ik me door terug te schakelen naar 4:3 op receiver om op te nemen, maar dit gaat ten koste van de kwaliteit weliswaar. Mocht je iets weten dan hoor ik het graag. CVH
columbo Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Je kunt beter een sat reciever met een HDD nemen die ongecodeerd op neemt,naderhand kun je de progamma's inkl.TXT en EPG terug zien en evt over schakelen naar andere aanwezige Audio sporen,zoals AC3.Evt.het overzetten naar DVD kun je het beste via een netwerk aansluiting doen,naar de PC dan heb je in 99% nooit geen problemen, bij sommige films kan het voor komen dat de PC zegt deze pagina kan niet worden weer gegeven,maar dat is maar zelden 1%.Het opnemen is dus een stuk eenvoudiger,via de zender EPG (elektonische progamma gids)een progamma uit zoeken op de groene knop drukken,timer komt dan te voorschijn,wil je niets veranderen bijv,dagelijks,wekelijks,maandelijks,of de tijd veranderen ,dan drukt men nogmaals op groen,en klaar is kees bij een goede ontvanger hoef je er niet meer naar om te kijken,of je de reciever nu aan of stand by staat maakt niets uit,hij gaat automatisch naar het juiste progamma,ook als de netspanning een keer uitvalt de timer blijft gewoon aktief,mits hij natuurlijk weer op tijd voorhanden is.Dit tenminste bij mijn dreambox 7020s het geval.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen