Ga naar inhoud

[DM7025] LNB Power aan laten tijdens standby

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Nadat mijn tuner 10 sec. in standby staat, moet ik altijd eerst op 19.2 een kanaal kiezen en daarna kan ik de overige satalieten bekijken op de Multitenne Twin. Indien de box minder dan 10 sec. uit staan en weer aan zet, dan werkt elk gewenst sataliet positie.

Wie kan mij vertellen hoe in de LNB POWER aan kan laten staan, dus ook in standby stand? Volgens mij moet er een conf bestandje ge-edit worden.

Het probleem heb ik alleen maar met tuner A. B is goed.

Wie kan mij er mee helpen?

Thx

GT

Geplaatst:

heb je ook gekeken hoe de instellingen staan in ontvanger A en die vergelijken met ontvanger B

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

maar heb je ook gekeken naar de lnb en switch instellingen in het menu van de ontvangers

hoe die van beide in gesteld staan misschien zit er verschil in de DiSEqC switch instellingen

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gertitombo
Ja zeker. Als ik de kabels om draai A<-->B dan heb ik het zelfde maar dan op B.

Dan zit het niet in je tuner, maar in je kabels of lnb.
Geplaatst:

Debeek, had ik over het hooft gezien ,dat het probleem verplaatste naar B

dan zou het een connector aansluiting op de lnb kunnen zijn ,of de

Multitenne Twin, misschien de lnb of de switch die stuk is ja dat is niet zo maar gemaakt

Geplaatst:

Soms als ik mijn 7025 aanzet heb ik geen ontvangst op astra 1 via een diseque switch. Als ik dan naar een zender op astra 3 ga en weer terug naar astra 1 heb ik wel ontvangst.

Zelf denk ik dat het relay af en toe blijft hangen, misschien is dat ook bij jou het probleem.

Groeten van Martin.

Geplaatst:

Alle dreambox laten zowiezo altijd de stroom op de LNB's staan. Die gaat er alleen af bij "deep standby" (oftewel soft-off) en als de stekker er uit gaat. In standby neemt hij dan ook gewoon spul op.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Allen,

Hartstikke bedankt voor de reacties.

Helaas, de kabels zijn echt in orde. Het moet iets met de switch zijn. Waarom is na het zappen naar 19.2 en dan weer naar andere sateliet wel goed?

Betekend wel dat de switch werkt.

@BMW-Rijder: Hoe bedoel je dat er een relay blijft hangen?

Geplaatst:

In de switch zit een relay (electrische magneetschakelaar).

Zelf ben ik elektromonteur en maak regelmatig mee dat er in verlichtings installaties ook relays blijven "plakken".

Het licht blijft dan continu branden. Door met een schroevendraaier er even tegenaan te tikken springen de contacten los.

Hetzelfde kan dus misschien ook in de switch aan de hand zijn.

Door even naar een andere sateliet te zappen zijn de contacten dus weer uit elkaar.

Kan misschien ook zijn dat de lnb spanning net iets te laag is vanuit de ontvanger.

Groeten van Martin.

Geplaatst:

In een switch zitten geen relais zoals die in de elektrotechniek bestaan.

Lijkt me dus een andere oorzaak te hebben.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen