Ga naar inhoud

[DM800HD] newenigma2 3.0.2 configuratie via netwerk verbinding

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

damens en heren wie kan mij helpen met dit iritante probleem.

ben net overgestapt van gemini naar newenigma2 3.0.2 en vind het super. ik had een netwerk verbinding gemaakt (start, deze computer,extra, netwerkverbing maken)met gemini om bij mijn HDD te komen dat lukt ook met newenigma2 en een netwerk verbinding naar configuration op dreambox dat lukt ook. aleen ETC volder wel te zien maar geen togang. heb alles onderste boven gegooid maar lukt me niet. samba is geinstaleerd samba configurator ook. maar dat helpt niet. aub geen voostel doen om via ftp of telnet te doen dat lukt me wel maar wil het tog via een netwerkverbinding doen.

Geplaatst:

wow niemand die hier een antwoord op heeft?

Geplaatst:

Wellicht zou je de samba configuratie op je Dreambox kunnen bijwerken.

Geplaatst:

Bij mij help het om samba een keer opnieuw te installeren

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

inloggen met root en dreambox ????????

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

hi freaky,

begrijp je vraag niet helemaal maar inderdaad naar het root van mijn dreambox via mijn laptop. en dan niet met ftp of telnet. maar gewoon met map networkdrive. dan selecteer ik het dm800 configuration folder. op dit moment heb ik een soort netwerk HDD icoontje die gelijk naar de root verbind. daar in alemaal voldertjes okk de beffamde ETC folder. die zie ik ook staan aleen krijg geen togang. melding dat ik niet gemachtigd zouw zijn. andere folders geen probleem. de newenigma2 heeft de nieuwste samba want alsk ik met gemini 5.1 probeer helemaal geen problemen wordt egenlijk all via mijn upnp gedecteerd en alles is toegangkelijk.

Geplaatst:

Met de installatie van je nieuwe Nieuwnigma2 heb je wellicht je samba configuratie verloren. Daarin wordt gedefinieerd wie je dreambox als network drive mag benaderen en welke mappen toegankelijk zijn.

Nogmaals dus: je zou waarschijnlijk je samba server op je dreambox opnieuw moeten configureren. Voor informatie hierover kun je de zoekknop (of google) gebruiken.

Geplaatst:

ik heb Samba alleen maar opnieuw geinstalleerd en toen werkt alles weer.

Het vreemde is dat als ik Samba weer verweiderd blijft het ook werken.

heb overigens geen configuratie gedaan bij Samba

lees ook hier even

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

mijn dank is groot. aleen heeft niet uitgemaakt ik samba server en samba configurator bijde weg gehaald maar nee krijg het zelfde windows scherm dat zecht dat ik niet genoeg rechten heb. kan meschien iemand een printscreen doen van een smba configuratie zoals het hoort. anders weet ik het ook niet.

nogmaals bedankt alemaal

Geplaatst:

wat voor windows draai je?

bedoel je dit

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

super bedankt ik draai windows xp. aleen zie ik bij jouw meer regels dan bij mijn .cfg file weet niet welke samba server jij draait maar meeste standaard regels zijn gelijk.

Geplaatst:

Deze versie samba server 3.5.4

gedownload via de blauwe toets

maar ik denk dat je het probleem moet zoeken in de PC

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

waarschijnlijk is de workgroup op je PC geen dreambox.

Kijk anders eens even door bij zoeken binnen netwerk naar het ip van je dreambox.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:
Origineel bericht van: freaky
waarschijnlijk is de workgroup op je PC geen dreambox.

Maakt bij mij niet uit denk eerder iets met delen of netwerkdetectie op de PC

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

warom kom ik met gemini 5.1 wel in etc map en zie alle folders en mappen zonder enige probleem. aan mijn laptop verander ik niets ik zet newenigma2 erop samba en samba config. settings zijn eigenlijk gelijk op mijn pc en dm800. met nieuw enigma2 erop do ik op mijn laptop map network drive ik zie de dreambox configuration en HDD ik kies dan de configuration. vervolgens net als een netwerk HDD selecteer ik het ik zit dan gewoon in het congiguration map. met alemaal sub folder ook ETC en als ik die aan tik mag ik er niet in. sommige andere folders ook niet maar sommige weer wel. aleen merk ik op dat ik gee een file zie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen