Stardust Geplaatst: 5 oktober 2010 Geplaatst: 5 oktober 2010 Kan een DM500+ met Gemini-image sharen via RS232 met protocol SSSP, POG of multiroom ? Zo ja, hoe zet ik dit in Gemini aan (plug-in ?) en hoe geef ik aan welk protocol gebruikt moet worden ? Zo nee, zijn er images voor de DM500+ waarmee het wel kan ?
xilorp Geplaatst: 5 oktober 2010 Geplaatst: 5 oktober 2010 Wrm dat dan weer.......????? Rij jij ook over de afsluitdijk naar limburg? Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient PLi Image
Mandretti Geplaatst: 5 oktober 2010 Geplaatst: 5 oktober 2010 Netwerk zal wel defect zijn, vandaar....
xilorp Geplaatst: 5 oktober 2010 Geplaatst: 5 oktober 2010 Dan had die dat er wel even bij mogen vermelden...... Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient PLi Image
Gerard 76 Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Origineel bericht van: xilorp Wrm dat dan weer.......????? Rij jij ook over de afsluitdijk naar limburg? Laten we proberen mekaar te helpen. Weet je geen antwoord reageer dan niet... Deze opmerking slaat nergens op.
Erik Slagter Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Hij heeft op zich wel een punt dat voor mensen die willen helpen het een heel stuk scheelt als ze wat achtergrondinformatie hebben. Vaak zie je dat vraagstellers met een heel moeilijke manier voor iets komen dat dan veel eenvoudiger kan, mits ze dan wel wat meer informatie geven. Maar dat terzijde. Als de netwerk-aansluiting stuk is, zou je in principe ppp over de seriele aansluiting kunnen doen. Maar ik betwijfel of de gebruikte kernel daar support voor heeft (en de pppd zit waarschijnlijk ook niet in het image). Iets vergelijkbaars heb je met een USB-netwerk-dongle. IMHO is een dm500(+) zonder netwerk-aansluiting niet veel meer waard, ik denk dat je beter 2e hands een andere kunt kopen (mag niet meer dan een paar tientjes kosten). DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Stardust Geplaatst: 6 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2010 Het gaat mij toch echt om het sharen via RS232 via de genoemde protocollen en dan niet omdat de netwerkaansluiting kapot is of zo Is er bestaande software voor de DM500+ waarmee dit kan ?
mobieltje Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Met wat wil je de DM500+ sharen??? Internsharen doe je b.v. met CCcam naar een andere dreambox, gewoon via je netwerk. De C+ kaart in de DM500+ als server en de andere box (zonder kaart) als client. Grts
M_Z Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Ik denk dat hij wil sharen met een andere ontvanger die geen netwerkaansluiting heeft, maar alleen rs232. Zoals bijvoorbeeld eem oude Puoneer seca bak. Die kunnen met aangepaste firmware als client sharen met een Dreambox server inderdaad. M_Z
lujo Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Origineel bericht van: M_Z Ik denk dat hij wil sharen met een andere ontvanger die geen netwerkaansluiting heeft, maar alleen rs232. Zoals bijvoorbeeld eem oude Puoneer seca bak. Die kunnen met aangepaste firmware als client sharen met een Dreambox server inderdaad. M_Z Dat of misschien een extra kaart op die 500+ aansluiten op rs232 en dan via netwerk sharen?
deeejeee Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Gbox is volgens mij de enige emu voor de Dreambox met ondersteuning van het sssp. Normaal gesproken wordt dit alleen door PC servers gebruikt. Dit heeft niets met de image te maken die je gebruikt. DM8000 ruDREAM Infinity X
Stardust Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 Origineel bericht van: M_Z ..geen netwerkaansluiting....alleen rs232...sharen met een Dreambox server. Kijk, nu komen we ergens Dat was mijn vraag. Weet je toevallig ook hoe je dat voor elkaar krijgt op de DM500+ ?
Stardust Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 Origineel bericht van: lujo Dat of misschien een extra kaart op die 500+ aansluiten op rs232 en dan via netwerk sharen? Aardig idee, hou ik in mijn achterhoofd ! Nu nog die RS232 !
Stardust Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 Origineel bericht van: deeejeee Gbox is volgens mij de enige emu voor de Dreambox met ondersteuning van het sssp. Tnx voor de info. Ik zal Gbox eens installeren en kijken wat de mogelijkheden zijn. Wordt sssp automatisch naar de RS232-poort gestuurd (of gelezen) of moet je daar nog wat voor instellen ? Als Gbox communiceert via de RS232-poort kun je dit dan verder leiden over het netwerk, zoals bijv. het idee om een extra card via RS232 te lezen en over het netwerk verder te sturen ?
Henksat Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Origineel bericht van: Stardust Het gaat mij toch echt om het sharen via RS232 via de genoemde protocollen en dan niet omdat de netwerkaansluiting kapot is of zo Leg dan eens uit waarom je dit wilt, ik zie de voordelen niet. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen