Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het gaat niet over voordelen, het gaat over ontvangers die niet anders kunnen. Oudere ontvangers ZONDER netwerkaansluiting die alleen via rs232 met het SSSp protocol kunnen sharen.

Je dreambox hoeft hiervoor niet met rs232 te worden aangesloten. Je moet namelijk je oude ontvanger aansluiten via rs232 met een PC verbinden. Er zijn dan afhankelijk van je ontvanger programma's die de verbinding met de dreambox via het netwerk tot stand brengen. Meestal met Gbox of Newcamd inderdaad, SSSP of POG2.3 maar bij Philips inmiddels ook via CCcam.

Bij een Philips had je een Linkey nodig, zie bijvoorbeeld DIT TOPIC

Ik denk dus dat je verkeerd zit met je vragen, het is meer een kwestie van de oude ontvanger aangsloten te krijgen via rs232 en een koppeling naar het LAN netwerk te verkrijgen. Stel je vraag dus beter in het betreffende forum van de ontvanger die je wilt laten sharen.

M_Z

Geplaatst:

Het "voordeel" is inderdaad dat sommige apparaten alleen via RS232 kunnen communiceren.

Die zijn echter het probleem niet, maar de DM500+. Kan ik die laten sharen via RS232 (zonder dat er een pc aan hoeft te hangen) ? Ik moet het emu-verhaal nog bekijken, maar hoe zit dat met CCCam en Philips ? Is dit specifiek voor Philips of kan dat ook icm DM500+ (DM500+ met CCCam naar RS232, dus) ?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Stardust
Het hoeft maar over een meter of 2.

Al wil je het over 200 kilometer, zijn hele leuke RS232 over IP apparaatjes voor.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Vertel ons nou eens precies wat je wilt, en met welke tweede ontvanger de Dreambox 500+ dan moet gaan sharen. Het blijft op deze manier een heel vaag topic.

M_Z

Geplaatst:

cool

nu als je de dm500+ als server (cccam protocol) zou gebruiken dan kan je inderdaad via een nulmodem kabel kunnen communiseren met bijvoorbeeld een humax 5400 (dit in combinatie van een computer die de cccam speelt voor de humax5400 ).

dat is toch wat je bedoelt?

Geplaatst:
Origineel bericht van: M_Z
Vertel ons nou eens precies wat je wilt, en met welke tweede ontvanger de Dreambox 500+ dan moet gaan sharen. Het blijft op deze manier een heel vaag topic. M_Z
Zoals ik al aangaf zou ik graag willen weten hoe ik via RS232 via de genoemde protocollen kan sharen. Het gaat mij niet om dit met 1 specifieke ontvanger te doen. Ik vind nergens info wat ik op de DM500+ moet installeren en hoe je het moet instellen om uberhaupt via RS232 sharen te kunnen. Als je dat eenmaal weet kun je zelf wel de andere ontvanger, of wat dan ook, er aan hangen en instellen.
Wat ik bij andere ontvangers zie is dat het meestal een kwestie is van bij de cam aangeven dat je wilt communiceren via rs232 en het gewenste protocol kiezen, dat is niet zo moeilijk, maar nu de DM500+ ?!
Geplaatst:
Origineel bericht van: dewolf
cool
nu als je de dm500+ als server (cccam protocol) zou gebruiken dan kan je inderdaad via een nulmodem kabel kunnen communiseren met bijvoorbeeld een humax 5400 (dit in combinatie van een computer die de cccam speelt voor de humax5400 ).dat is toch wat je bedoelt?
Zou je kunnen uitleggen hoe dat in zijn werk gaat ? Hoef je alleen maar CCCam op de DM500+ aan te zetten en loopt het dan ook via RS232 ?
Ik heb geen Humax 5400, maar ben wel benieuwd hoe dat werkt. Gebruik je een pc als CCCam-client voor de Humax ? Hoe sluit je dat dan aan, via ethernet ? En wat stel je dan op de Humax in zodat hij communiceert met de pc ?
Geplaatst:

Installeer PPPD pakketje op je dreambox, verbind hem aan een computer en je krijg een volwaardige TCP/IP verbinding naar je netwerk/internet via de RS232 poort.

Enige verreiste is dus pppd pakket op je dreambox en een PPP server op je computer, hier veel handige tips hoe je e.e.a. instelt op zowel de dreambox als op de pc.

http://www.zeta.org.au/~jon/dreambox/ppp.html

Geplaatst:

Dat is waardevolle info. Tnx !

Ik zoek nog wel specifieke info met de eerder genoemde protocollen omdat niet alle software (m.n. in oudere apparaten) TCP/IP aan boord heeft.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen