Ga naar inhoud


Scart kabel alle 21 draadjes aangesloten?


Gast Peter59

Aanbevolen berichten


Bij een goede scartkabel zijn niet alleen alle 21 pins aangesloten maar ook de 3 RGB lijnen, cvbs in/out, en audio L/R in en L/R out afzondelijk afgeschermd. In China hebben ze daar nog nooit van gehoord en daarom moet je om die goedkope prut met een grote boog heen lopen.

Dan zijn er weer fabrikanten die het presteren om een SCART kabel duurder te maken dan de sateliet-ontvanger door te beweren dat alles 24 karaat goud verguld moet zijn en daar moet je met een nog grotere boog omheen lopen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Bij een goede scartkabel zijn niet alleen alle 21 pins aangesloten maar ook de 3 RGB lijnen, cvbs in/out, en audio L/R in en L/R out afzondelijk afgeschermd.


Ehhh.... alle 21 + de rest? Dus buiten de connector om? wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Neen, hij schrijft niet dat die lijnen "ook zijn aangesloten", maar "ook afzonderlijk zijn afgeschermd".


Je moet ff goed lezen...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: grunnsat
Neen, hij schrijft niet dat die lijnen "ook zijn aangesloten", maar "ook afzonderlijk zijn afgeschermd".


Je moet ff goed lezen...


Ik begrijp wat je bedoeld, maar je kunt het ook anders lezen:

Citaat:
Bij een goede scartkabel zijn niet alleen alle 21 pins aangesloten maar ook de 3 RGB lijnen, cvbs in/out, en audio L/R in en L/R out afzondelijk afgeschermd.


Probeer de onderlijnde gedeeltes maar eens als twee samenhangende stukken te lezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik heb het nog eens nagelezen maar ik heb me toch goed uitgedrukt? :D


Ja klopt, ik las het anders blush

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik heb het nog eens nagelezen maar ik heb me toch goed uitgedrukt? :D



Jazeker,ik snap ook niet wat er nu zo moeilijk is aan een Scartkabel,normaal gesproken is het Plug in en Play.


Bij de goedkope versie willen nog al eens de rgb aansluitingen niet aangesloten zijn en wordt er maar 1 afscherming gebruikt voor alles. Dit kan voor een aanzienlijk slechter beeld zorgen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...