Ga naar inhoud


Einde aan stiekem verlengen contract !


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: rommelaar
Gerrit
Een jaar of seizoen contract moet ook wel gelden voor sport verenigingen zoals voetbal enz.
Dit omdat je altijd met bonds afdrachten te maken hebt.Die gaan altijd per seizoen of jaar.Deze moeten voor de competities al worden overgemaakt.
Dus als het lidmaatschap per maand kan worden opgezegd komen er heel veel verenigingen in de problemen.


Dit "probleem" zie ik toch echt anders.

Een lid gaat een jaar/seizoens lidmaatschap aan. Voor het jaar/seizoen daarop idem dito. Wil een lid er mee stoppen voor het volgende seizoen dan hoeft ie met deze wet zich niet af te melden. Het is aan de vereniging/club om tegen het einde van het jaar de nieuwe aanwas en de huidige leden te "strikken" voor het nieuwe jaar/seizoen.

Per maand opzegbaar is hoe je het maar leest. Bij de krant kan je een maandabbo pakken, maar ook een jaarabbo. Met een jaarabbo krijg je deze dus een jaar en dan dient de krant je te benaderen of je nog een jaar wilt. Bij een maandabbo kan je per maand opzeggen.

Weekabbo, Maandabbo, Jaarabbo, 2-Jaarabbo, 5-Jaarabbo, 10-Jaarabbo en levenslang is de scheidslijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja Kimble voor de wet heb je volledig gelijk.

 

Het gaat hier om de uitvoerbaarheid.

 

Aan het eind van het seizoen moet je dan alle ouders van de jeugdleden langs gaan met een contract voor het volgend jaar.

De oudere leden moet je in de kantine,tussen 2 glazen bier door, over zien te halen het contract voor het komende jaar te tekenen.

 

Dit moet allemaal gedaan worden door bestuursleden(lees vrijwilligers)

Als deze mensen zich het hele jaar hebben ingezet voor de vereniging gaan ze van een welverdiende vakantie genieten.Dit is het moment dat de rekening bonds contributie in de bus valt en voor het nieuwe seizoen moet zijn betaald.

 

Daarom schreef ik dat er heel veel verenigingen in de problemen zullen komen door deze wet.

 

Maar nogmaals juridisch heb je volkomen gelijk.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Kijk, er ligt een stuk verantwoordelijkheid bij je eigen en dit moet je niet afschuiven. Het gaat nu om het stiekem verlengen zoals het telecom(gsm) gebeuren, die je keihard voor eenzelfde termijn verlengen. Nederlanders kiezen over het algemeen de voordeligste abbo en dan heb je dus 2 jaar een contract, die met eenzelfde lengte wordt verlengd. Daar zit hem nu het probleem. Kan je pas op zijn vroegst in de 47e maand opzeggen.


Ik werk zowel met Kpn als Telfort en Vodafone en elk gaat na het eind van het termijn over naar een abonement wat per maand opzegbaar is.(je gaat dan wel plots veel meer betalen)
Voor zover ik het heb begrepen houdt het, nu met de nieuwe wet, aan het eind van het termijn gewoon knetterhard op.
Heb je er even niet aan gedacht dan kun je plots niet meer bellen en is je GSM nummer opgeheven en volgens de regels van de OPTA ook niet weer terug te krijgen (men mag immers geen nummers voor iemand reserveren)

Dat is ook wat ik probeer aan te geven, men lost sommige volledig begrijpbare en ook hoog nodige problemen op, maar door alles over één kam te scheren onstaan er aan de andere kant vrijwel zeker slachtoffers die bijna gegarandeerd tussen wal en schip zullen komen te vallen.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna goed gerrit B.

 

De wet voorziet in het feit dat na een eerst aangegane contract van bijvoorbeeld stopt mbt de periode.(stel 24 maanden)

 

Met die nieuwe wet kan je dan in bv maand 27 opzeggen en ben je er in maand 28 vanaf.

 

De hele gsm-bendde ervarende zullen ze je echter na een 22 maanden proberen te strikken met een mooi glimmend nieuw "gratis" toestel en "lage" kosten voor weer 24 maanden.

 

Kort gezegd, stilzwijgende verlenging zonder instemming van klant voor eenzelfde periode als de eerste periode is verbannen en wordt 1 maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...