Gast sattaz Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Origineel bericht van: AcademyStar wat hebben we hieraan in Nederland? @Academystar, Je had het niet over Nederland maar over Europa. Niet te ontvangen in Europa schreef je. Nou met relatief kleine schotels zal het in grote delen van Frankrijk, in Spanje, in Portugal, in Italië, in Griekenland en nog een aantal Zuid-Europese landen te ontvangen zijn. Met vriendelijke groeten sattaz
ChRiStoX Geplaatst: 13 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2010 Origineel bericht van: sattaz Origineel bericht van: AcademyStar wat hebben we hieraan in Nederland? @Academystar, Je had het niet over Nederland maar over Europa. Niet te ontvangen in Europa schreef je. Nou met relatief kleine schotels zal het in grote delen van Frankrijk, in Spanje, in Portugal, in Italië, in Griekenland en nog een aantal Zuid-Europese landen te ontvangen zijn. Met vriendelijke groeten sattaz Sattaz heb je nog geen test gedaan om de nieuwe nilesat te kunnen ontvangen. Je testen van vroeger waren anders mooi gedetailleerd
Gast sattaz Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Origineel bericht van: ChRiStoX Sattaz heb je nog geen test gedaan om de nieuwe nilesat te kunnen ontvangen. Je testen van vroeger waren anders mooi gedetailleerd @ChRiStoX, Bedankt voor jouw complimenten Ik heb al gekeken of ik met mijn 120 cm. schotel iets kan ontvangen. Maar helaas, zoals eigenlijk al verwacht, is mijn schotel te klein voor Nilesat 201 Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Origineel bericht van: happysat Maar dit zijn toch "test" transponders die nu actief zijn op 201, zal het niet beter worden of hetzelfde als 101 overgaat op 201. Of is dit wensvol denking ? @happysat, Ik verwacht niet dat de ontvangst veel zal verbeteren. Maar alleen de tijd zal ons hieromtrent zekerheid kunnen verschaffen. Met vriendelijke groeten sattaz
ChRiStoX Geplaatst: 16 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2010 Origineel bericht van: happysat Origineel bericht van: sattaz Bedankt voor jouw complimenten Ik heb al gekeken of ik met mijn 120 cm. schotel iets kan ontvangen. Maar helaas, zoals eigenlijk al verwacht, is mijn schotel te klein voor Nilesat 201 Met vriendelijke groeten sattaz Maar dit zijn toch "test" transponders die nu actief zijn op 201, zal het niet beter worden of hetzelfde als 101 overgaat op 201. Of is dit wensvol denking ? Misschien zullen ze niet zo dicht bij elkaar staan maar ivm internationale rechten is deze beam veel beperkter :s misschien beter op badr proberen deze sat is veel gemakkelijker te ontvangen. Vanaf dat ik het juiste materiaal heb om mijn channelmaster te plaatsen zal ik testen op beide sats doen en hierover posten. Indien je toch nilesat goed zal willen ontvangen raad ik je aan een 2,40m schotel te nemen. In duitsland hebben ze met een 2.20m schotel mooie resultaten gehaald.
DaFile Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 @sattaz Weet jij misschien op welke Nilesat kanaal AR Rahma zit? En of je weet of deze is te ontvangen in NL (provincie zuid-holland)? En met welke schotel etc.? Alvast bedankt.
alleyoop Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Origineel bericht van: DaFile @sattaz Weet jij misschien op welke Nilesat kanaal AR Rahma zit? En of je weet of deze is te ontvangen in NL (provincie zuid-holland)? En met welke schotel etc.? Alvast bedankt. Ik weet niet wat Sattaz gaat antwoorden maar ik heb die enkele weken geleden gescand op Badr4 (26E) 12149H/27500 maar nu schijnt die verdwenen te zijn. Het signaal van die transponder is best behoorlijk sterk op een schotel van 1,2m dus dat zou zeker moeten lukken met een kleinere schotel.
waveman Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Bij mijn lokale satboer is er onlangs een 1.80m gekocht door een arabiese man die z'n 1.20m inruilde om toch nog wat te kijken. Leuk detail was dat hij niet in de auto paste en dus bovenop moest met veel touwen, en handen uit de geopende ramen
Gast sattaz Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Origineel bericht van: DaFile @sattaz Weet jij misschien op welke Nilesat kanaal AR Rahma zit? En of je weet of deze is te ontvangen in NL (provincie zuid-holland)? En met welke schotel etc.? @DaFile, Al Rahma schijnt enige tijd via Atlantic Bird 4A op 7,2 West uitgezonden te hebben. Vanwege politieke redenen zijn die uitzendingen in maart 2010 beëindigd. Atlantic Bird 4A op 7,2 West was/is heel moeilijk te ontvangen in Nederland. Naar schatting is minimaal een schotel vanaf 2 meter benodigd. Hieronder enkele links met betrekking tot Al Rahma.www.alrahma.tvwww.lyngsat-address.com/ln/Nasaem-Al-Rahma-TV.htmlhttp://sionisme.xooit.com/t18874-Al-Rahm...e-diffusion.htm Met vriendelijke groeten sattaz
trust Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Origineel bericht van: waveman Bij mijn lokale satboer is er onlangs een 1.80m gekocht door een arabiese man die z'n 1.20m inruilde om toch nog wat te kijken. Leuk detail was dat hij niet in de auto paste en dus bovenop moest met veel touwen, en handen uit de geopende ramen och , dat word wel meer gedaan . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast tradeyell Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 oke, ik heb een een triax 110 met een inverto black ultra en je hebt al een redelijke ontvangst met nilesat, badr4 ofwel arabsat is perfect. Sinds Rahma is overgeplaatst naar een ander transporder kan ik hem gewoon niet vinden. weet iemand waarom en hoe dit op te lossen? dank u
Alex1970 Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Origineel bericht van: DaFile @sattaz Weet jij misschien op welke Nilesat kanaal AR Rahma zit? En of je weet of deze is te ontvangen in NL (provincie zuid-holland)? En met welke schotel etc.? Alvast bedankt. Volgens King of Sat zou-ie op Badr 4 op 12.149H moeten zitten, maar volgens Lyngsat niet (meer). Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Gast tradeyell Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Ik had Al Rahma via Arabsat (Badr 4) in Amsterdam, na dat het is afgesloten en terug is via een ander transporder, kan ik hem ook niet meer vinden. iemand weet hoe ik hem wel kan ontvangen?
dream7020 Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Dat zijn transponders die alleen met een hd ontvanger ontvangen kunnen worden. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen