haelewyn Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Dat die toestellen uit het TVV gamma zo perfect zijn durf ik betwijfelen. Nagenoeg geen mogelijkheden inzake gebruik, voldoende technische problemen ermee. Achteraf bekeken heb ik er spijt van dat ik mijn contract heb verlengd voor 24 maanden in ruil voor deze Philips-brol. Ik zou het aan niemand aanraden om hetzelfde te doen. Toch nog een positieve afsluiter : De Philips decoder is goed van pas gekomen als reserve voor mijn ander toestel dat ondertussen al vijf weken in herstelling is. De beeldkwaliteit van het toestel is beter dan mijn MVision HD400S.
redneck eyeball Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 En volgende week komt er nieuwe beta software voor het toestel die de meeste, zo niet alle, problemen zou moeten verhelpen. Je kan je nog tot morgen aanmelden op de TVV website als beta tester. Doen zou ik zeggen ! De release van de software als non-beta zal toch nog enkele weken duren, maar als beta tester kan je er al gelijk mee aan de slag.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Origineel bericht van: redneck eyeball En volgende week komt er nieuwe beta software voor het toestel die de meeste, zo niet alle, problemen zou moeten verhelpen. Je kan je nog tot morgen aanmelden op de TVV website als beta tester. Doen zou ik zeggen ! De release van de software als non-beta zal toch nog enkele weken duren, maar als beta tester kan je er al gelijk mee aan de slag. Enerzijds vind ik het goed dat ze de software verbeteren, anderzijds, tegen dat de software uit bèta is, is het toestel al lang verouderd.
haelewyn Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Ondertussen al aangemeld als betatester (al een week of zo). Nu zit de schrik er wel wat in dat de beta nog meer problemen gaat geven dan al de andere versies samen :-) En ook de vrees dat er weer niet veel nieuws onder de zon gaat komen, maar dat men enkel fouten uit eerdere versies gaat oplossen. Nieuwe mogelijkheden qua gebruik (liefst grote aanpassingen) heb ik ze bij TVV nog niet zien aankondigen.
redneck eyeball Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Origineel bericht van: haelewyn Nieuwe mogelijkheden qua gebruik (liefst grote aanpassingen) heb ik ze bij TVV nog niet zien aankondigen. Vertel eens welke nieuwe mogelijkheden je graag zou zien.
haelewyn Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Origineel bericht van: redneck eyeball Vertel eens welke nieuwe mogelijkheden je graag zou zien. Als ik zou mogen kiezen (in het besef dat je in 't leven niet alles kan hebben) : enkele mogelijkheden die je bij een andere decoder wél hebt. Ik denk dan aan de mogelijkheid om de zenderlijst aan te passen : kanalen te wissen, verplaatsen, mogelijkheid om manueel één zender toe te voegen aan de lijst. Of om via USB een zenderlijst bij te werken, etc. Ik vind de 7141 erg onhandig zonder die dingen. Verder vind ik volgende zaken handig : - meer mogelijkheden om de ondertiteling te regelen. Een en ander is handiger bij mijn toestel van 110 euro : de Mvision HD400S. - Starten van een ander kanaal met een timer. - Storingen afstandbediening (serieus veel problemen mee) oplossen - EPG - storingen oplossen : rond middernacht zie je nagenoeg niets meer in de lijst. Na 23 uur is de lijst leeg, want tot 24 begint bijna niets meer. Tot 1.30 zie je nog geen enkel programma van de volgende dag afgebeeld of slechts die die na 2 uur starten. - Eventueel PVR en timeshift via USB. - Betere layout van de NU-STRAKS balk. Deze is voor mijn slechte ogen niet duidelijk genoeg leesbaar. Te gering contrast tussen de grijze en zwarte tinten. Ik wou dat ik die balk kon veranderen in 'wit - donkerblauw' of 'wit - zwart' met een groter lettertype.
redneck eyeball Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Origineel bericht van: haelewyn mogelijkheid om manueel één zender toe te voegen aan de lijst. Dat kan. Bij zenders inlezen, traag kiezen. Dan gaat hij alle FTA zenders inlezen van een bepaalde satellietpositie. Je kan dan kiezen welke van de gevonden zenders je aan de zenderlijst wil toevoegen. Die zenders staan dan vanaf nr 2000 Origineel bericht van: haelewyn - meer mogelijkheden om de ondertiteling te regelen. Wat wil je er anders aan ? Nu kan je de DVB subtitels kiezen in de taal naar keuze. Naargelang de beschikbaarheid. Als je een standaard taal instelt in het menu en die taal heeft DVB subs, dan worden die automatisch gekozen. Ondertitels via Teletext kan ook. Origineel bericht van: haelewyn - Storingen afstandbediening (serieus veel problemen mee) oplossen Graag meer info, want er zijn mij geen problemen gekend met de afstandsbediening. Tenzij je nog enkele firmware versies achterloopt. Origineel bericht van: haelewyn - EPG - storingen oplossen : rond middernacht zie je nagenoeg niets meer in de lijst. Na 23 uur is de lijst leeg, want tot 24 begint bijna niets meer. Tot 1.30 zie je nog geen enkel programma van de volgende dag afgebeeld of slechts die die na 2 uur starten. Goed punt, dat moet inderdaad stukken beter.
Edwin Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Mogelijkheid om een motor aan te sturen. Edwin
Jan Ambers Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Wat dacht je van de mogelijkheid om een uitzending in HD opgenomen op HDD te streamen naar de USB poort(in HD)?
pollebru Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: Edwin Mogelijkheid om een motor aan te sturen. Edwin Zou men direct een pak klanten mee blij maken. Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A
dotteke Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Vraagje Betreffende de gratis LNB die men krijgt volgens deze actie. Is dit een duo LNB unicable? of zijn er effectief twee kabels nodig om de ontvanger aan te sturen? Met dank! dotteke
pollebru Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: dotteke Vraagje Betreffende de gratis LNB die men krijgt volgens deze actie. Is dit een duo LNB unicable? of zijn er effectief twee kabels nodig om de ontvanger aan te sturen? Met dank! dotteke Met de nieuwe DUO LNB kunt u uw huidige schotelantenne richten op beide posities voor gelijktijdige ontvangst. U hoeft u uw huidige LNB alleen maar te vervangen door de nieuwe DUO LNB. Bron TvV. Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A
dotteke Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Met de nieuwe DUO LNB kunt u uw huidige schotelantenne richten op beide posities voor gelijktijdige ontvangst. U hoeft u uw huidige LNB alleen maar te vervangen door de nieuwe DUO LNB. Bron TvV. Er zit toch nog ergens een onduidelijkheid. De handleiding van de Philps 8121 vermeld immers op blz. 30: Om uw digitale recorder volledig te kunnen gebruiken, dient u beide satellietingangen (SAT 1 en SAT 2) aan te sluiten met aparte coaxkabels uit uw LNB. Mijn huidige installatie (Rebox 4000 met twin LNB) gebruikt slechts één kabel... en de Rebox heeft maar één antenneingang. Bedankt aan alle kenners Dotteke
redneck eyeball Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: dotteke Is dit een duo LNB unicable? Nee, de Duo LNB van TV Vlaanderen is geen unicable. Origineel bericht van: dotteke of zijn er effectief twee kabels nodig om de ontvanger aan te sturen? Dat hangt er van af wat je daarmee bedoeld. Als je een gewone ontvanger wil aansluiten dan moet je maar één van beide kabels aansluiten. In de Duo LNB zit aan de binnenkant immers een Disecq sturing. Hiermee kan je beide lnb's aansturen over één kabel. Je schakelt als het ware tussen de twee lnb's. Wil je een recorder aansluiten met twee tuners, dan moet je er voor zorgen dat beide tuners onafhankelijk kunnen schakelen tussen de twee lnb's. Dan moet je beide kabels aansluiten. Wil je een recorder aansluiten en toch slechts één kabel gebruiken. Dat kan met een Stacker Destacker, zoals de Multi Band converter kit van Johansson. Kost je iets meer, maar je moet niet sukkelen om eventueel een tweede kabel bij te plaatsen. Als het gaat om een nieuwe installatie zou ik je sowieso aanraden om van de eerst keer twee kabels te leggen.
dotteke Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Zoals vaak op dit forum: een klaar en duidelijk antwoord. Erg bedankt voor de genomen moeite. Ik zou willen dat ik er evenveel van kende als de meeste leden hier! Maar dank zij dit forum ga ik er toch wel stilaan op vooruit. Dotteke
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen