haelewyn Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: redneck eyeball mogelijkheid om manueel één zender toe te voegen aan de lijst. """""Dat kan. Bij zenders inlezen, traag kiezen. Dan gaat hij alle FTA zenders inlezen van een bepaalde satellietpositie. Je kan dan kiezen welke van de gevonden zenders je aan de zenderlijst wil toevoegen. Die zenders staan dan vanaf nr 2000"""""" Nogal omslachtig. Inderdaad, met omwegen kan het. Maar het zou leuker zijn als je gewoon één transponder kan gaan scannen en op die manier kanalen toevoegen. Het is niet echt leuk te noemen dat ik 385 kanalen moet gaan uitvinken Origineel bericht van: haelewyn - meer mogelijkheden om de ondertiteling te regelen. """"""Wat wil je er anders aan ? Nu kan je de DVB subtitels kiezen in de taal naar keuze. Naargelang de beschikbaarheid. Als je een standaard taal instelt in het menu en die taal heeft DVB subs, dan worden die automatisch gekozen. Ondertitels via Teletext kan ook.""""""" Bij mijn MVISION kan ik de ondertitels (DVB) uitschakelen op de Engelse zenders (vooral nuttig voor ITV/BBC en hun live nieuwsuitzendingen). Met mijn Philips kan ik dat in sommige gevallen niet. Vooral hinderlijk wanneer de sync van de ondertitels hopeloos de mist ingaat en de spreker al vier zinnen verder zit dan wat je als ondertitels leest. Dat laatste zal zeker niet de fout van TVV of Philips zijn. Maar soms mag je wijzigen aan de settings wat je maar wil : de ondertitels blijven komen. Ook uit- en weer aanzetten van de ontvanger helpt niet. Misschien worden de ondertitels daar 'ingebakken' en is het niet de fout van mijn decoder : daarover ben ik niet zeker. Origineel bericht van: haelewyn - Storingen afstandbediening (serieus veel problemen mee) oplossen """""Graag meer info, want er zijn mij geen problemen gekend met de afstandsbediening. Tenzij je nog enkele firmware versies achterloopt.""""" Zie de rubriek Philips 7141, mijn post : ontvanger reageert raar op afstandsbediening. Soms doet dat ding altijd hetzelfde en herhaalt altijd hetzelfde commando (bv kanaal +1 of het cijfer 0), op welke knop ik ook druk. De tijd heeft me geleerd dat het op te lossen is door gewoon 10-15 minuten te wachten. Maar een en ander is ferm hinderlijk ! Ik word er gek van... Toegeven : ik heb nog geen beroep gedaan op de garantie om de AB in te ruilen. Ik vraag me namelijk af of het de ontvanger is die gek doet of wel degelijk de AB. In het eerste geval zou het met een FW-update kunnen beter gaan. In het tweede geval : Er zijn mensen genoeg die hetzelfde probleem hadden met twee verschillende AB's, zowel op dit forum als op andere fora. Ik heb nog nooit gehoord van een ander merk met hetzelfde probleem. Ik kan me niet voorstellen dat Philips geen degelijke AB kan maken, zelfs niet in een tweede poging.
redneck eyeball Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: haelewyn Bij mijn MVISION kan ik de ondertitels (DVB) uitschakelen op de Engelse zenders (vooral nuttig voor ITV/BBC en hun live nieuwsuitzendingen). Bij de Philips kan je de default taal instellen voor ondertitels. Als je die op Nederlands zet dan zal je op de BBC geen ondertitels te zien krijgen. Je kan de default instellingen aanpassen in het menu. Origineel bericht van: haelewyn Soms doet dat ding altijd hetzelfde (bv kanaal +1), op welke knop ik ook druk. De instructies in het andere topic zouden het probleem moeten oplossen. "Druk tegelijk op de STB toets en OK toets van de afstandbediening. De STB toets blinkt nu twee maal. Druk nu op “9” en “1”, en daarna op OK. De STB toets blinkt opnieuw twee maal. De afstandsbediening is nu ingesteld op een andere code. Eventueel terugzetten: zelfde procedure, maar dan 9 en 0 intoetsen." Hiermee schakel je de AB om van XMP naar RC6. Met XMP zijn er timing problemen gekend, maar die zijn middels een firmware update verholpen. Deze avond is de nieuwste firmware in beta te krijgen. Ik zou die alvast eens proberen en kijken of dat helpt. Het inladen van de beta-software kan uitsluitend op: - dinsdag 2 november tussen 22:00 en 06:00 uur (woensdagochtend). Als u dit momenten mist, dan is het helaas niet meer mogelijk om de beta-software in te laden en kunt u niet meer deelnemen als beta-tester. Hoe haalt u de nieuwe software binnen? Het inladen van de beta-software is zeer eenvoudig. Zodra u uw ontvanger na dinsdag 2 november 22:00 uur vanuit standby aanzet, dan wordt de beta-software automatisch herkend. U dient hierna de instructies op het scherm te volgen. De software bestaat uit twee delen. Heeft u de indruk dat u maar één deel van de software geladen, zet dan uw ontvanger op stand-by en weer aan. U ontvanger controleert of er nog software onderdelen ontbreken. Om er zeker van te zijn dat u beide delen correct heeft ingeladen, adviseren wij u de softwareversie te controleren. Volg hiervoor de onderstaande stappen. Hoe controleert u of de beta-software is ingeladen? Volg de onderstaande stappen om te controleren of u de beta-software volledig heeft ingeladen: 1) Ga naar het Menu van uw ontvanger, 2) Kies "Instellingen", 3) Selecteer vervolgens "Satellietontvanger" en voer pincode in (1234), 4) Kies nu het menu "Technische Informatie", 5) Als de onderstaande versies overeenkomt met de informatie in het menu, dan heeft u met succes de beta software ingeladen: Beta-software gegevens voor de DSR8121 (PVR): Software versie= 3.6.7 NagraGuide versie= 5.6.6.9 Beta-software gegevens voor de DSR7121 en de DSR7141: Software versie= 3.6.7 NagraGuide versie= 5.7.6.9
haelewyn Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Andere software (beta) al ingeladen en direct bingo : AB flipt nog altijd. Oplossing in de andere rubriek is kennelijk geschreven op het andere type AB, dat ik dus niet heb. In de STB-toets zit op mijn AB geen lampje en ik heb beide toetsen (STB en OK) al 30x of meer samen ingedrukt maar er gebeurt niets (zoals ik ook al schreef in die rubriek).
redneck eyeball Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: haelewyn Oplossing in de andere rubriek is kennelijk geschreven op het andere type AB, dat ik dus niet heb. In de STB-toets zit op mijn AB geen lampje en ik heb beide toetsen (STB en OK) al 30x of meer samen ingedrukt maar er gebeurt niets (zoals ik ook al schreef in die rubriek). Als je een afstandsbediening hebt die schuin rond gebogen is bovenaan dan zal dit niet lukken. Dat is de tijdelijke afstandsbediening geweest. De procedure is voor de afstandsbediening die nu wordt gebruikt en strak en vierkant is. Ik vermoed dan toch dat jouw afstandsbediening stuk zal zijn. Zo snel mogelijk omruilen zou ik zeggen. Even naar het callcenter bellen en vragen voor een omruiling van de afstandsbediening.
lucdec2 Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 Origineel bericht van: lucdec2 Origineel bericht van: Homer Ik heb deze aanbieding ook gekregen, heb die onmiddelijk in de vuilbak gesmeten. Ik kan de 23graden niet ontvangen, daar mijn dak in de weg zit. Ook ben ik niet meer van plan om nog maar eens meer bijkomende kosten te maken, voor een tv aanbieder die telkens kanalen verwijderd of anderen dingen uitvind om de klanten te ergeren. Ik zie wel wat ze doen met de oude basis klanten en als ze het licht uitzetten da da tvv. homer Homer toch, je had toch minstens die duo lnb kunnen aanvragen en uitproberen. Soms sta je versteld van het resultaat. Voor de mensen, die de aktie niet kennen zie mijn bijlage. Overigens heel sympathiek initiatief van TVV. Je krijgt gewoon al je hardware gratis. Toestellen werken perfect, heb zo 1, ook gratis van TVV, bij m'n ma geplaatst en zij is supertevreden. Zojuist een bevestigingsmail gekregen van TVV: hier een uittreksel uit : Geachte heer, mevrouw, Bedankt dat u hebt besloten in te gaan op het unieke aanbod dat u onlangs ons ontving. Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen. Uw aanvraag wordt verwerkt De door u aangevraagde ontvangstmaterialen worden, indien de voorraad dit toelaat, binnen de twee weken GRATIS bij u aan huis geleverd. Aanbieding: Gratis DUO-LNB Wij wensen u alvast veel kijkplezier! TV VLAANDEREN Ben super tevreden : gratis duo LNB, gratis levering.. : ga zo door TVV !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen