Gast Geplaatst: 4 augustus 2002 Geplaatst: 4 augustus 2002 Beste medesatters. Gisteren heb ik mijn dsx6073/03a voorzien van nieuwe firmware. Die heb ik gehaald op de site van M_Z. Ik heb hem gedownload als DSX6072NLV1.0. Daat zat in het bin bestand van de settings van 09-06-2002 (2048 kb groot) en het bin bestand voor de eeprom va 08-06-2002 (2kb groot) Ik heb dit alles met Oslink 3.0 sofware en mijn oslink geinstalleerd. Toch heb ik nog wat vragen. 1. Ik mis mijn signaal meter. Uit de zoekopdracht "signaalmeter"op deze site, vind ik een oplossing, die ik mogelijk kan toepassen (in menu 7.1, 2x met pijltje naar beneden etc) Maar ook lees ik dat als ik de nieuwe v1.0 bij de site van huts vandaan haal, dat de signaalmeter dan werkt. Is dit weer een nieuwere versie??? Ik heb nl niet kunnen vinden. 2. Na de patch heb ik geen radio kanalen meer en ook de zenderlijst is anders dan die ik kan vinden, waarbij b.v. x zone op 024 zit, maar bij mij b.v. op224 en eurosport niet op 010 maar op 247. Echt handig is dit niet, want nu moet ik alle kanalen langs om te weten waar ze zitten. Moet ik het nog opschrijven ook. In dit digitale tijdperk moet het volgens mij mogelijk zijn om dat beter te doen. Moet ik dat dan met declinck doen, of moet ik mijn eeprom opnieuw invoeren (een andere dan wel te verstaan) Of staat de kanalenlijst in de settings?? Kan iemand mij hiermee helpen, want bij M_Z kom ik er helaas niet goed uit. Alvast vriendelijk dank Jan 50
Humax_Satelliet Geplaatst: 4 augustus 2002 Geplaatst: 4 augustus 2002 Hallo Jan50, met de oslink software kan je ook je kanalen zien en verzetten door naar TOOLS te gaan en CHANNEL LIST EDITOR je haal daar de settings bestandje binnen en je kan ze verzetten, sla daarna het bestandje op onder een andere naam mocht het verkeerd gaan dan heb je het orgineel nog. Het probleem met de signaalmeter heb ik dacht ik op dit bord elezen maar weet het niet zeker. Met de v9.6 final heb je dit probleem niet. Groetjes van Boeiski en veel succes met het uit proberen 1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax 88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light
Gast Geplaatst: 4 augustus 2002 Geplaatst: 4 augustus 2002 Boeiski, bedankt voor je antwoord. Ik ga in ieder geval even de mogelijkheid bekijken. Maar de kanalen lijst die nu in mijn deco staat bevalt niet echt. Skyradio bv staat op kan.1824. Das mij te ver. Mogelijk reageren er nog meer mensen op mijn vraag en dan met name op het instellen van de kanalen en het signaal. Mijn signaal meter werkt ook niet en de oplossing in menu 7.1 is bij mij niet mogelijk. De optie die ik moet ingeven staat er niet bij. Even afwachten dus nog voor mij. Maar alvast dank!!!!!!!!
Humax_Satelliet Geplaatst: 4 augustus 2002 Geplaatst: 4 augustus 2002 Zenders verplaatsen Met het bestandje settings bedoel ik de firmware het grootstse bestandje waar mee je de philips patcht die moet je openen in de CHANNEL LIST EDITOR van je oslink software en als je een zender selecteer dan kan je die verschuiven door de muisknop ingedrukt te houden. Heb je in ieder geval de zenders op jou volgorde staan. Groetjes Boeiski 1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax 88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light
Gast Geplaatst: 4 augustus 2002 Geplaatst: 4 augustus 2002 Boeiski, nogmaals dank. Ik ben wat "droog" aan het rommelen geweest. Moet ik, als ik mijn lijstje heb veranderd, dan mijn sofware compleet opnieuw inlezen?? Dus het "nieuwe" bestand en ook de eeprom weer?? Verder moet het lukken, alleen wel een hoop werk. Ik heb een flash 512k gevonden die aan mijn verwachtingen voldoet. Maar die moet ik met een ander progje laden heb ik gelezen. Maar misschien kan ik die wel inbrengen in mijn huidige bestand. Nogmaals dank voor de tip en ik rommel nog wat verder. Maar misschien zijn er nog meer ideeen hier of daar Thanks
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen