bbuswier Geplaatst: 5 oktober 2010 Geplaatst: 5 oktober 2010 Ik hoop dat iemand mij kan helpen... Heb net een VU+ duo gekocht omdat ik mijn Homecast zat was. Heb een schotel met een quad LNB erop. Heb de vu+ zo ingesteld dat ik voor tuner A en B de eenvoudige instelling (Diseq A/B) gekozen heb metr 19.2 op A en 23.5 op B. Alles werkt prima, maar als ik wat ga opnemen dan krijg ik geen beeld meer op de andere zenders. Heb er 2 modules inzitten (1 mediaguard en 1 aston dual) beiden voorzien van een smartwi kaartje. Kan iemand me helpen, ik ben redelijk radeloos....
Gast Zwerver-MX5 Geplaatst: 5 oktober 2010 Geplaatst: 5 oktober 2010 Heb sinds deze middag ook een VU+duo twin tuner samen met triple-sat en heb hetzelfde probleem.Bij opname geven alle andere zenders zwartbeeld , de rode stip van opname zie je steeds knipperen onderaan beeld , heb in het menu gezocht maar kan niet direct iets vinden.Waarschijnlijk zit er een foutje in onze settings.Ik heb 1 TVV CI-module
bbuswier Geplaatst: 5 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2010 Wat ik ook zie is dat sommige zenders A laten zien en anderen AB. Ik kan niet bedenken hoe ik dat kan wijzigen
martis Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Hallo Weet niet of je er wat aan hebt , maar bij mij was het zo dat ik de cccam moest herstarten , daarna geen vastlopers meer , heb nu de complete cccam leeg gegooid met alleen de regels voor je server of client erin Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
unique Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 wanneer je gebruik maakt van een externe CI module gaat dit ook niet werken. Je kunt gewoon CCcam installeren en dan draait alles als een zonnetje!
bbuswier Geplaatst: 6 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2010 Begrijp ik nu goed dat tegelijkertijd opnemen en kijken alleen werkt via cccam? Dat is toch ook raar..... Ik ga vanavond eerst eens even kijken of ik mijn smartwi aan het werk krijg met de vu+ Heeft nog iemand een antwoord voor de juiste instellingen? Ik heb 2 kabels lopen naar een quad LNB met dubbele kop (19.2 en 23.5). Hoe stel ik mijn tuners (A en in?
Noud Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Ik kan me voor stellen dat je VU+ met 2 CI modules, de weg kwijt raakt, (ding is zo wie zo niet heel blij met CI modules.) overigens mijn topfield wilde er ook altijd maar 1 decoderen. Ik denk dat je maar 1 ts stream door bijde CI modules kan trekken, (dus niet 1 door 1) ik zou zeggen installer cccam, steek daar eerst je origineel in en kijk of het dan wel werkt zo ja probeer dan wifi kaartje in de cccam, mijn aston's vangen tegenwoordig ook stof......... VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTAGroetjes Noud
Dolf Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Kaartjes moeten met de chip naar beneden in de gleuven als je CCcam gaat gebruiken. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
bbuswier Geplaatst: 6 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2010 Dank voor de hulp. Ik heb inderdaad cccam gisteren erop gezet en dat werkt prima met mijn CD kaartje. Ik zal eens kijken of ie de Smarts ook wil slikken. Als je in 2 slots een kaart hebt, volstaat dan 1 x cccam? Verder nog graag hulp bij mijn schotelconfiguratie. Zie boven Alvast bedankt allen
Gast Zwerver-MX5 Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Heb TVV kaart zonder CI-module in VU+ geplaatst met chip naar onder ,cccam was al geïnstalleerd door verkoper. Alle opname problemen zijn nu opgelost. Alvast iedereen bedankt voor de snelle reactie en correcte info
bbuswier Geplaatst: 6 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2010 Nou ik ga me aansluiten bij mijn voorganger. CCcam geinstalleerd, CD kaart erin en hupsakee..... hij doet het als een zonnetje. Had met cams problemen met HD zenders (blokkerig) en nu alles puntgaaf. Wat een superding !!! Nu alleen nog mijn smartwi aan de gang krijgen. Tips?
Noud Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 tips... ik heb een linkey kastje + season (cccam client) en dan kan je cccam op de Vu+ als server gebruiken ipv smartwi maar ja of dat een tip is ik weet niet of je een smartwi als cccam client kan gebruiken op de een of ander manier. daar zou ik eens op gaan googelen kijk eens naar dit document: http://www.nikolime.dk/smartwi/SmartWi%20Toolbox.pdf VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTAGroetjes Noud
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen