Gast SataMan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Ik heb een samsung tv met ingebouwde dvb-s tuner. werkt opzich prima. Alleen als ik nu handmatig zoek naar eurosport HD op 12109, 27500 H dan vind ik andere zenders maar geen eurosport HD of History HD op de Astra 3. Ik las dat de feq op 9/10 moet staan maar dat kan ik nergens instellen. Weet ook niet of het daar mee te maken heeft maar kan deze zender dus niet meer vinden op de nieuwe transponder. Iemand raad?
wapper Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 eurosporthd zit tegenwoordig op 12109 27500 H fec 3/4 pilot: on
Gast SataMan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Wat wordt er bedoeld met Pilot on? en 3/4 kan ik dus nergens instellen. Alleen disecq 1.2 kan ik op 3 van de 4 zetten.
Gast aart44 Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Origineel bericht van: SataMan Wat wordt er bedoeld met Pilot on? en 3/4 kan ik dus nergens instellen. Alleen disecq 1.2 kan ik op 3 van de 4 zetten. Denk dat je van alles door elkaar zit te halen disqC 1.2 is motorsturing. Op de eerste HD ontvangers zit meestal een PILOT funktie die je aan of uit kunt zetten. Mijn laatste HD ontvanger (Ferguson) kan ik alleen de freqentie instellen dus als je niets kan instellen zal het ook goed zijn dat was bij mij ook het geval.
Gast SataMan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 helaas kan ik dus met het opgeven van die frequentie geen eurosport hd ontvangen. wel andere zenders zoals eurosport 2 maar die werkt niet. eurosporthd komt er niet tussen. ik heb een schotelopstelling met 4 lnb's. dus dan moet je toch wel 1 van de 4 e.d. instellen?
Gast aart44 Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Ja in het eerste bericht zeg je dat de Samsung TV goed werkt dus ik neem aan dat alles al ingesteld staat. Kun je andere zenders ontvangen op Astra3 zoals NL1 HD NL2 HD of de regionale zenders zoals TV Noord of TV oost? En dan neem ik ook aan dat je je vergist met disqC 1.2 dat is motorsturing en daar moet niets ingesteld worden. Wel disqC 1.0 daar kun je vier van de vier instellen meestal is het dan zoiets, Astra1 disqC 1.0 op 1 of A Astra3 disqC 1.0 op 2 of B Hotbird disqC 1.0 op 3 of C Astra2 disqC 1.0 op 4 of D Uiteraard kan dit afwijken het ligt er maar aan waar de lnb's op uitgericht zijn.
Gast SataMan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 klopt. ik kan alle zenders van de astra 3 ontvangen. ned123hd enz. sinds eurohd naar een andere freq. is gegaan werkt het niet meer sinds een week. bedankt voor de uitleg over discq ..
Gast aart44 Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Dan gaan we verder ik neem aan dat je wel iets in kan stellen de juiste freqentie weet je dan is het geen DVB-S maar DVB-S2 kun je dat instellen en zo ja geen QPSK wat het voor heen was maar 8PSK. En kan dat niet kun je bijvoorbeeld wel zenders in 8PSK ontvangen? Dat zijn een paar Duitse op Astra1 19.2 oost die ook dat 8PSK gebruiken zoals, ARD (das Erste)HD ZDF HD Arte HD Servus TV HD
Gast SataMan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 ja, die kan ik wel ontvangen. ik kan nergens de modulatie instellen. maar vind het vreemd dat ik op die transponder wel andere zenders krijg..
Gast Paullo Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Aart, de signaalsterkte van die zenders is door de wijzigingen zwakker geworden. Is het geen probleem van finetuning van de schotel m.a.w. staat de LNB voor Astra 3 wel volledig correct. Greets
Gast SataMan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 ik krijg 50 procent signaalkwaliteit op de astra 3. ik heb daar zelf ook weleens aan gedacht. hoe zou je die lnb nog beter kunnen finetunen? heb geen satfinder.
Gast aart44 Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Ja dan zal dat het wel zijn als je geen of slecht signaal hebt is de oplossing de schotel beter uitrichten 50% is volgens mij veel te weinig. Al zijn al die signaalmeters weer anders dus daar is ook weinig van te zeggen.
Gast SataMan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 maar los van of die wel of niet goed staat uitgericht moet ik de zender toch wel terugvinden in mijn lijstje?
Gast Paullo Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Welk is je signaalkwaliteit op Astra 1 ? Greets
Gast SataMan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 ook rond de 50 procent. maar dat is per ontvanger weer verschillend. als k dat signaal op een andere aansluit zit k weer rond de 90.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen