Gast Paullo Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Kun je op die ontvanger niet nagaan welke de signaalkwaliteit is op de transponder van Eurosport en History HD en dat vergelijken met een andere transponder op Astra 3 ? Als er significant verschil is, dan is er een probleem met de afregeling van de schotel en zal je moeten bijstellen. Greets
Gast SataMan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 okee..dan gaan we vanmiddag eens prutsen. k heb alleen 4 lnb's naast elkaar staan. dus hoop dat ik de anderen niet verstoor. net gisteren hotbird 13E weer aan de praat gekregen p.s. kan je eurosporthd ontvangen op een niet hd ontvanger, anders zou ik het eerst daar op kunnen testen met een losse schotel.
Gast Paullo Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Eurosport HD kan je niet ontvangen op een niet_HD ontvanger, maar je kan je huidige ontvanger toch aansluiten op die losse schotel. Greets
Gast SataMan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 ja, dat is natuurlyk het mooiste maar ik heb een samsung tv met ingeboude dvb-s. dus dat gaat wat lastiger maar dan moet ik maar via t raam wat prutsen. want de tv hangt in de woonkamer.
Gast SataMan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 als ik de lnb rechtstreeks aansluit op de televisie krijg ik 42 procent en kan ik eurosport HD ontvangen, zodra k heb via de DISeqC aansluit dan gaat die terug naar 35 procent en valt dus het signaal weg? wat is hier aan te doen?
Jean-Claude Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Origineel bericht van: SataMan Ik heb een samsung tv met ingebouwde dvb-s tuner. werkt opzich prima. Alleen als ik nu handmatig zoek naar eurosport HD op 12109, 27500 H dan vind ik andere zenders maar geen eurosport HD of History HD op de Astra 3. Ik las dat de feq op 9/10 moet staan maar dat kan ik nergens instellen. Weet ook niet of het daar mee te maken heeft maar kan deze zender dus niet meer vinden op de nieuwe transponder. Iemand raad? zit eurosport HD niet op een DVB-S2 transponder ? in dat geval kan je tv die niet ontvangen ! Je kan enkel HD (en mpeg-4) kanalen bekijken die via DVB-S worden uitgezonden, zoals BBC HD. ALLE HD en themezenders van Canaal digitaal zitten op DVB-S2 transponders en zijn dus NIET te ontvangen via een dvb-s tuner ! DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast SataMan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 nee hoor, want mijn samsung tv ondersteund ook dvb-s2. Ik heb nu wat gerommeld aan de aansluiting en heb 50 procent. Dus kan nu gewoon eurosport HD en History HD ontvangen, eindelyk! Bedankt voor jullie hulp,
Gast Paullo Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Nu valt het nog af te wachten wat het geeft als het regent, want dan gaat de signaalkwaliteit weer wat naar beneden en heb je het risico dat de ontvangst weer hapert. Afwachten dus, maar nu weet je tenminste al waar het probleem zit. Greets
Gast aart44 Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Origineel bericht van: SataMan nee hoor, want mijn samsung tv ondersteund ook dvb-s2. Ik heb nu wat gerommeld aan de aansluiting en heb 50 procent. Dus kan nu gewoon eurosport HD en History HD ontvangen, eindelyk! Bedankt voor jullie hulp, Eind goed al goed je kunt kijken maar er zit wel een rare meter in met 50% vind ik erg weinig.
Gast SataMan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 ik denk dat de kabel ongeveer 25 meter lang is, dus ik denk dat daar ook een deel van het signaalverlies aan te wijten is. groet,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen