Ga naar inhoud

Philips Aurea, ervaringen?

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik ben best wel gecharmeerd van de Aurea TV van Philips (40PFL9904). Wie heeft er ervaring mee en wat zijn die ervaringen? Ofwel kopen of niet kopen?

• 1 maand later...

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Oei, een maand na dato nog geen enkele reactie. Betekent dat (bijna) niemand zo'n ding heeft dus. Ook niet verwonderlijk eigenlijk gezien de prijs.

Geplaatst:

Die twee kan je toch echt niet met elkaar vergelijken en de aurea zal altijd duur blijven, ambi light aan alle zijden en ook in de rand van de tv zelf.

Youtube dit model maar eens en dan kun je het effect van de ambi in het frame goed zien.

Geplaatst:

Hi ..

Die Aurea is alleen maar leuk voor in de disco of een hip-hop kledingwinkel.

Je kunt never rustig naar een uitzending kijken zonder dat onrustige geflikker van dat doorzichtige kozijn rondom het beeld.

Dus zet die dure troep maar weer uit en geniet van een standaard 100 Herz Clear LCD TV.... als je de 7404 koopt heb je praktisch hetzelfde resultaat voor hééééél wat Eurootjes minder.

Groeten van Snurker wink

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik begin meer en meer te twijfelen. Laatst voor iemand een Samsung 40..6000 (.. ik weet het niet meer precies) geïnstalleerd. Dat is een superdunne LED-tv met toch wel een heel erg sfeerverhogende beeldkwaliteit.

Aangezien ik toch zeker nog wel even wacht met kopen, kan ik er nog ff rustig over nadenken. Had de Aurea bij onze oosterburen gezien voor een slordige 1800 euro, maar die knakkers wilden hem niet opsturen naar NL. En om nou voor een tv even op en neer Berlijn te jakkeren... Nou uh nee...

Geplaatst:

M'n zwager heeft ook zo'n Aurea 42 inch tv. Wat een verschrikkelijk lelijk kitscherig ding is dat. Ook Ambilight is een nutteloze feature wat mij betreft.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Over smaak..... Voor mij hoeft het ook niet echter belangrijk is wat dat zo'n tv juist geplaatst is en een goede achtergrond heeft. De sfeer die je ermee kunt creëren kan erg mooi zijn

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Gisteren tijdens 'opruimwoede' kwam ik een stapel consumentengidsen tegen. Inhoud weinig interessant, maar wel 2 maal een artikel over Ambilight en Aurea. Het schijnt dat als je de Ambilight functie aan hebt staan, zowel de Aurea als met gewoon Ambilight je zo'n 15% meer energie verbruikt. In deze tijden van 'milieu en energiebesparing' is dat natuurlijk ook niet onbelangrijk te weten.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Gisteren tijdens 'opruimwoede' kwam ik een stapel consumentengidsen tegen. Inhoud weinig interessant, maar wel 2 maal een artikel over Ambilight en Aurea. Het schijnt dat als je de Ambilight functie aan hebt staan, zowel de Aurea als met gewoon Ambilight je zo'n 15% meer energie verbruikt. In deze tijden van 'milieu en energiebesparing' is dat natuurlijk ook niet onbelangrijk te weten.

Tja gratis licht bestaat nog steeds niet enkel de zon..... smile

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Dan kan er een schemerlamp weg.
De Ambilight kan ook met de afstandsbediening aan gezet worden terwijl de TV uit blijft.
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

... en dat de kijkhoek minder zou zijn dan andere tv's...

Geplaatst:

Inderdaad aan de achterkant zie je niets meer.

Als je nou gaat kijken wat de praktijk is.

Ga je dan ooit verder dan 45 graden uit de rechte lijn zitten?

Heb je zo'n kwaaie vrouw dat je niet naast haar op de bank durft te zitten? :D

Geplaatst:

Nou,in veel huiskamers staat er 1 bank tegenover de Tv

en een 2de bank haaks op de andere.

Dan zit je al gauw schuin voor de TV

maar zeker geen 45 graden.

toch wordt 't beeld dan al iets flets. frown

Zie dit bij bijna alle mensen waar ik kom.

(Allemaal LCD dus)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen