Gast Tha Great Mac Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 Met full matrix LED heb je ook meteen local dimming wat ervoor zorgt dat zwart ook echt zwart is net als op een plasma tv. Edge lit LED/'gewone' LCD/beeldbuis tv's kennen echt zwart niet, daarop is het meer grijs door de backlight die overal zichtbaar is. Vandaar dus.
Oldereast Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 Een ledtv blijft een lcd en daarmee hou je ook het kijkhoekprobleem , een van de redenen dat ik naar plasma ben gegaan. En het schijnt dat de levensduur van leds ook niet alles is, de lichtopbrengst daalt na verloop van tijd sneller als dat van traditionele backlight. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
satcat Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 Plasma kijken schijnt ook heel gevaarlijk te zijn. Niet alleen de logo's branden in het scherm maar ook de mening, dat LCD nog een kijkhoekprobleem zou hebben, brandt in de hersenen in. En dat schijn je er niet meer uit te krijgen.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 Origineel bericht van: Oldereast En het schijnt dat de levensduur van leds ook niet alles is, de lichtopbrengst daalt na verloop van tijd... Levensduur van LED is bewezen lang, heel erg lang. Dat de lichtopbrengst terugloopt, is eerder een verwarring met oa. spaarlampen.
Gerard 76 Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 De topic gaat om aurea,niet om plasma vs LCD/LED.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 Mee eens Gerard, aan de andere kant heeft LED wel degelijk te maken met Ambilight/Aurea en is de backlight van de Aurea ook LED (volgens mij).
Gerard 76 Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 Klopt wel. Reden dat ik dat bericht post is dat het nu heel verleidelijk is om te vervallen in een "wel goed-niet goed" topic Helemaal als we over zwartwaardes beginnen. (en ik ben een plasma fan )
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 Mee eens. In dat geval bestaat er ook een draadje in Off-Topic waar full LED tv wordt besproken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen